mixen
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
Antal inlägg: 1394
Kör: honda sh 350 2021
Kör2: KTM690 SMC 2021
Hemort: dalarna
|
|
« skrivet: 2017-02-25, 18:11:36 » |
|
efter en hel del funderingar har jag skippat europa igen till förmån för norge...... efter förra årets resa som vart riktigt bra så är planen en resa i södra delen av norge....tiden blir v 30..... o rutten ungefär strömstad ..moss ....horten ...kristiansand.....stavanger.....lysebothn....dalen..... o hem...... tält o camping.....lika som förra året alltså.......fritt o haka på..... ett tips är att kika på youtube.....tronåsen...... tjaa vad tycks....roligt om vi blir ett gäng...... mixen
|
|
|
Loggat
|
man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
|
|
|
|
|
mieri
Antal inlägg: 1396
Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen
|
|
« Svara #3 skrivet: 2017-02-26, 10:11:51 » |
|
Hallå Mixen! Mycket trevligt initiativ! Har en väderberoende cykelsemester inbokat därikring så jag kan inte riktigt lova något än men kan faktiskt tänka mig en Norgerunda iår med (3:e sommaren i rad i så fall ). Tronåsen ser trevligt ut, vore skoj att köra den. Har kört motorvägen/landsvägen Horten-Kristiansand-Stavanger (E18/E39) tidigare och den var rätt tråkig ... tänkte du ta småvägarna på den sträckan? Ska finnas en del såna en bit från kusten i Telemark och Agder, typ rv 41 och 42 och ännu mindre vägar kring dessa. Rv 460 till Norges sydligaste punkt kan också vara sevärt... Vet du om det blir några längre etapper på grus? En sista fråga, kommer ni tälta nåt i naturen eller blir det bara campingplatser? Campingplatser = även tältskeptiker kan följa med och bo i hytte... EDIT, 1000:e posten! Grattis till 1000 Yoss ) Mixen har ca 160 kvar. Gullan
|
|
|
Loggat
|
Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
|
|
|
mixen
|
|
« Svara #4 skrivet: 2017-02-26, 11:39:55 » |
|
@yoss .... vill inte vara pessimist ..... men en fördel m tält att det (nästan) alltid vinns plats...... kan vara knepigare m hytte .... fast hotell finns ju...... mixen
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
mixen
|
|
« Svara #7 skrivet: 2017-02-27, 02:58:19 » |
|
tyvärr är ju spontankörningen hopkopplad med tält användningen...... man behöver inte planera så noga då..... åkte för många år sedan till norge i bil o då bokade vi tidigt på eftermiddagen där vi landade på kvällen.... där missade vi saker pga rutten vart så att säga utstakad tidigt på dagen...... det är ju klart att inget är ju omöjligt mixen
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|