|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sampler500
Klass 2/EU25 (Nybörjare)

Antal inlägg: 2
Kör: MP3 500 SPORT
|
 |
« Svara #8 skrivet: 2017-02-12, 16:52:33 » |
|
Hej och välkommen Syden! Nej, det är bara å byta. Inga problem med besiktningen heller (dock fick jag se till å ha db-killers monterade på min Akrapovic när jag besiktade första gången, den var annars alltför högljudd).
Hej! Är det någon som vet utvändig diameter på grenröret på piaggio mp3 500 sport Mvh Uffe
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rogga
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 338
Kör: Kawasaki Vulcan S 2019
Hemort: Linköping/Östergötland

Ha det gött
|
 |
« Svara #12 skrivet: 2017-02-14, 13:05:23 » |
|
Hej Uffe och  till forumet. Jag hade i tankarna på din förfrågan om diametern på grenröret på en mp3:a 500 sport. Och med den förfrågan i bakhuvudet så tog jag med mig mitt verkstadskalibrerade skjutmått ut i dag, och mitt grenrör ligger på exakta 37,4 mm. Och omräknat till tum så blir det 1.472 enligt tabeller. Nu vet ju inte jag om det kan skilja något mellan årsmodellerna sinsemellan, men jag har en 2015 års modell. Ljuddämparen i infästningen skiljer ju sig mellan årsmodellerna. Hoppas att informationen var till någon hjälp. - Rogga 
|
|
|
|
« Senast ändrad: 2017-02-14, 13:25:44 av Rogga »
|
Loggat
|
"Kör försiktigt o krama varandra i trafiken."
|
|
|
|
|
Rogga
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 338
Kör: Kawasaki Vulcan S 2019
Hemort: Linköping/Östergötland

Ha det gött
|
 |
« Svara #14 skrivet: 2017-03-15, 11:35:01 » |
|
Hej Mathias.  En effektljuddämpare på en scooter av märket t.ex Akrapovic som jag kör med gör ca 2 hk. Själv kör jag med en db-killer borta medans, Yoss kör med båda borta. Dock gillas det inte av besiktningen men det tar bara några minuter att sätta dit dom inför besiktningen. Nu kan det ju tänkas att ca 4888,86 kr på Easyparts.nl är mycket pengar för en så liten effekt. Men det som jag tycker att man bör ta i anspråk är att "hörs man så syns man"... Vilket är nog så viktigt eftersom vi cykelåkare ändå är utsatta i trafiken för blinda och döva bilister. Och vikten som du nämner så vägde jag ekipaget och sparade in exakta 4 kg på Akrapovic mot original. Så är det värt.. Jag tycker absolut att det är värt dom pengarna för att höras och därmed synas, plus två gratishästar på köpet. - Rogga 
|
|
|
|
|
Loggat
|
"Kör försiktigt o krama varandra i trafiken."
|
|
|