Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2019-09-16, 02:33:21
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Meka/Tillbehör/Extrautrustning
| | |-+  Högtryckstvätt, något sen post då jag köpte ny igår :)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Högtryckstvätt, något sen post då jag köpte ny igår :)  (läst 1025 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« skrivet: 2016-06-29, 13:32:29 »

Efter 3 eller är det 4 Kärscher så kände jag att nej, inte ännu en.
Förvarade varmt men inte konserverade så lite mitt fel är det nog för en del av mina problem.

Min "stora" dog sakta som så ofta med dessa Kärschers enligt idogt läsande med svårt att få igång och segare och segare att få att starta alls. Började riva isär den för ett par nätter sedan men kände att jag inte hade motivationen för det så nyval blev det istället.

Har haft några små Kärscher men där slangen är så klen att man lätt har sönder den och där en ersättningsslang kostar nästan lika mycket som en helt ny liten enhet, snacka om miljöförstöring.

Så med många Kärscher tillbehör vad välja nu som "omväxling"?
En Kärscher adapter (lösvikt) ihop med ett för tillfället bra pris/paket fällde utslaget efter lite läsning (2.395 från 2.995 nedsatt pris på Bauhaus) till en 130bars Nilfisk med slangvinda på och med ett gäng tillbehör i paketet och med elektronisk tryckkontroll.

Får se nu hur länge den kan tänkas vara Wink

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Rogga

Antal inlägg: 338

Kör: Kawasaki Vulcan S 2019
Hemort: Linköping/Östergötland

Ha det gött

« Svara #1 skrivet: 2016-06-29, 18:30:38 »

sign17
Kanske stopp i "slangen"  Wink

Hur som helst, så lycka till med din nya högtrycksspruta, kanske vi får se en nytvättad mc.

- Rogga 
Loggat

"Kör försiktigt o krama varandra i trafiken."
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2016-07-07, 11:30:45 »

sign17
Kanske stopp i "slangen"  Wink

Hur som helst, så lycka till med din nya högtrycksspruta, kanske vi får se en nytvättad mc.

- Rogga  
Wink
Första körningen gjord, och kan konstatera att slangvindan är endast "lös-förvaring", men vad kan man förvänta sig för det priset?
Tralltvätten som var i paketet var lite av en vekling, men spelade ingen roll då jag med adaptern kan använda mina tidigare tillbehör.
Och lös schampoflaska var sådär, men bra snabbkopplings system så det funkade bra.

Riktigt positivt var "fint ljud" Smiley och hygglig känsla, och det från handtaget elektroniskt ställbara trycket och känslan av att prova något nytt.
Så tycker det känns rätt och värt pengen i alla fall som det ser ut/fungerar för tillfället.

-Tomas
« Senast ändrad: 2016-07-07, 12:08:26 av tomas » Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.092 sekunder med 21 databasfrågor.