nu när man kommit så här långt i projektet så är det dags o ge några visdomsord till dom som läser detta.......
har du som jag planer på att bygga en mc lyft ,titta då först på kontot,om det inte räcker till ,jobba extra på
ditt vanliga jobb o spar ihop pengarna, det blir troligtvis billigare o bättre............och går fortare.......
det andra är att vill du ha något som inte finns att köpa klart,,,,då ska man börja med en RIKTIG planering

D.V.S. riktig skiss med alla mått noga kollat........sedan går man o köper rätt material från början....det spar tid .....
o jobb........
nu var min tanke att jag ville ha en lyft....och den ska ha vissa egenskaper dom köpta lyftarna inte hade....
jag ville ha den låg när den inte brukades ,den ska kunna köras över med bilen,o jag har ingen jeep,,,,,
så dom man köper färdiga är minst 200mm höga innan dom höjs.....trodde skulle klara 80mm var tanken.........
den ska vara SIMPEL.... alltså så enkel som det bara går....murphys lag är obevekligt i detta fallet.. inget extra alltså..
tack vare enkelheten ska det gå fort o bygga....(där bedrog man sig själv ordentligt

)......
materialet bestog av ett gammalt material ställ (skrot)