|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elof
Klass 2/EU25 (Nybörjare)

Antal inlägg: 16
Kör: Kymco Agility City 150
Kör2: Suzuki Freewind 650
Hemort: Kramfors

|
 |
« Svara #20 skrivet: 2015-11-12, 15:04:47 » |
|
Hej Efter att motorn stannat fanns ingen gnista (har ja väl nämt tidigare) Vi la cdi-boxen i frysen under ca 10min, därefter fanns gnista. I Sverige ska dom ha ca 1500kr för en ny box, den är lite speciell med 8 poler. Så ja beställde den via Ali express för 256kr inkl. frakt från Kina. Har inte kunnat testa än eftersom jag befinner mig på annan ort, men jag tror att cdi-boxen är defekt. /Elof 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rogga
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 338
Kör: Kawasaki Vulcan S 2019
Hemort: Linköping/Östergötland

Ha det gött
|
 |
« Svara #25 skrivet: 2016-04-12, 10:42:11 » |
|
Hej Elof  Jag har läst igenom din tråd utan att hitta någonting om luftfiltret. Om luftfiltret är täppt så får du dom egenskaper som du har beskrivit, framförallt sotigt stift och att den stanner efter några minuter. Jag skulle plocka bort luftfiltret och testa helt utan. Funkar den då så tvätta luftfiltret efter din modells beskrivning eller köp nytt. Ibland är det enklaste felen som bråkar mest och som lätt glöms bort då man tror att allt är avancerat. Ha det gött. - Rogga 
|
|
|
|
|
Loggat
|
"Kör försiktigt o krama varandra i trafiken."
|
|
|
|
|
Elof
Klass 2/EU25 (Nybörjare)

Antal inlägg: 16
Kör: Kymco Agility City 150
Kör2: Suzuki Freewind 650
Hemort: Kramfors

|
 |
« Svara #27 skrivet: 2016-04-26, 16:21:55 » |
|
Idag är min lyckodag. Startade scootern, i början misstände den lite men efter en stunds gasande försvann misständningen. Jag körde motorn i minst 10min (har aldrig kunnat göra det tidigare). Stängde av motorn och startade flera gånger. Blåste även rent luftfiltret och nu verkar scootern funka. Tror att byte av CDI betydde en hel del.  /Elof
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405
Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

|
 |
« Svara #28 skrivet: 2016-04-26, 18:23:29 » |
|
Idag är min lyckodag. Startade scootern, i början misstände den lite men efter en stunds gasande försvann misständningen. Jag körde motorn i minst 10min (har aldrig kunnat göra det tidigare). Stängde av motorn och startade flera gånger. Blåste även rent luftfiltret och nu verkar scootern funka. Tror att byte av CDI betydde en hel del.  /Elof Kul! Och lagom till vår/sommaren också. Lite nyfiken blev jag dock på om du bytte till ytterligare en CDI box eller om det var den som du nämnde 2015-11-12 för 256:- och nu tillsist fått? -Tomas
|
|
|
|
|
Loggat
|
Those are my principles. If you don't like them I have others 
Groucho Marx.
|
|
|