masun
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 79
Kör: Piaggio MP3 Yourban 300
Hemort: Stockholm
|
 |
« skrivet: 2014-04-07, 19:54:19 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1243
Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

|
 |
« Svara #1 skrivet: 2014-04-23, 10:49:48 » |
|
Några suddiga bilder på faceliften, i "pipen" till nästa år:    Mest visuella ändringar, enda "större" nytt är större (13") hjul fram. Annars nya blinkers, ny bakdel, ny grill, annorlunda sadel, varseljus fram flyttas upp till vindrutan och ser ut å bli LED, nya fälgar (gillar bättre de nuvarande), ABS, ASR. Källa internet, inget officiellt än vad jag vet...
|
|
|
|
|
Loggat
|
 Motorburen Ungdom
|
|
|
|
|
Daniel Jonsson
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)

Antal inlägg: 21
Kör: Inte än
Hemort: Dalarna, Grycksbo

Suktar efter trehjuling
|
 |
« Svara #3 skrivet: 2014-04-23, 14:00:02 » |
|
Hej! Modernvespa hintar om att den ska vara tillgänglig från maj iår i en tråd. Men det verkar nog ju mer troligt nästa år. http://modernvespa.com/forum/topic127788 samt http://modernvespa.com/forum/topic127675Jag har ju beställt en ABS modell och BikePort mailade nyligen och sa att ABS varianten var på ingång redan i början på maj. Frågade sen om den har ASR och utöver ABS, eller bara ABS och bygger på aktuellt utseende. BikePort frågade Generalagent som inget visste. Så vi får se vad jag får hem 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Three wheeler - wannabe
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 728
Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)
|
 |
« Svara #7 skrivet: 2014-04-24, 13:19:13 » |
|
Kul att se! Att framhjulen blir större låter vettigt. Jag gissar att fälgarna även i fram tiden blir svåra att balansera om man försöker själv. 13" kanske behöver balanseras mera nogrant? Mycket finesser kommer med åren. Sadeln är nog det bästa. Min sadel i jämförelse med Yoss sadel är som natt och dag. Min är som en träbänk  Personligen tycker jag att bakdelen på en fuoco spöar det mesta i utseende men så har jag taskig smak också.  / Kjelle
|
|
|
|
|
Loggat
|
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta! / Groucho Marx.
|
|
|
|
|
Benke

Antal inlägg: 41
Kör: Kawasaki ER6N -14
Hemort: Stockholm
|
 |
« Svara #9 skrivet: 2014-04-24, 15:19:39 » |
|
Personligen tycker jag att bakdelen på en fuoco spöar det mesta i utseende men så har jag taskig smak också.  Jag måste hålla med dig Kjelle om att utseendet på Fuocon, inte bara baktill, verkligen spöar en hel del men det sämsta med den (som den själv inte rår för) är att den inte går att få tag på av senare årsmodeller!  Hade den bara funnits importerad av årsmodell 2013 hade valet mellan den och min mp3 varit otroligt enkelt.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
Daniel Jonsson

Antal inlägg: 21
Kör: Inte än
Hemort: Dalarna, Grycksbo

Suktar efter trehjuling
|
 |
« Svara #11 skrivet: 2014-04-24, 20:06:10 » |
|
Här finns det lite mer info som anger slutet av maj. Dock via funky Google translate. Vore ju lite skoj om det var den man beställt. "Unveiled uteslutande i Automoto numret av April 20, 2014, den nya 3-hjuliga scooter Piaggio MP3 500 cm3 skärmar med nya linjer, ABS och föreslå i slutet av maj 2014 inom ramen för 10.000 €" http://www.tf1.fr/auto-moto/actualite/exclu-nouveau-piaggio-mp3-500-abs-2014-lancement-fin-mai-sous-8405316.htmlRestyled instrumentpanel, nya indikatorer och nya hjul, utseende SFRs för passageraren, den nya Piaggio MP3 500 LT är utrustad med bromsassistans och ABS halk Piaggio kallas ASR ( Scooter-station redan talade förra månaden! ). Dessutom, återigen enligt testaren, är motorn också mer vridmoment, tystare och mindre förorenande skulle också vara närvarande. Enligt Laurent Videmont, Piaggio Group Marketing Manager Frankrike, full av innovationer som kännetecknas av en räntehöjning. Den nuvarande Piaggio MP3 LT 500 i miss Sport är nu debiteras € 9200, vi föreställa oss att priset på 2014-modellen ABS-ASR blir runt 9800 € (beräknad Scooter-Station). Den nya årgång av de mest kända 3 hjul skotrar ska invigas officiellt i några dagar. Information och officiella bilder bör därför följa snabbt på Scooter-Station.com. Så håll ögonen öppna! http://www.scooter-station.com/Nouveau-Piaggio-MP3-500-LT-2014-ABS-ASR-confirme.html/dj
|
|
|
|
|
Loggat
|
Three wheeler - wannabe
|
|
|
|