Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-13, 05:52:31
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Meka/Tillbehör/Extrautrustning
| | |-+  Vespa Rally 180, VSD1T
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Vespa Rally 180, VSD1T  (läst 6093 gånger)
Scooterista svedese
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 1

« skrivet: 2014-03-01, 21:55:41 »

Hej,
Jag har en Vespa Rally 180 cc årsmodell 1968, VSD1T, där 2;an och 3;an hoppar ur.
Jag har idag tagit isär motorn för att kontrollera korset om det var slitet MEN det var det inte, kanterna var fina utan slitage.
Kanterna på 2;ans och 3;ans hjul, där korset griper in, var heller inte speciellt slitna, de verkar vara fasade från fabrik eftersom både ingreppssidan och icke ingreppssidan hade samma fasning.
Har någon något tips?

Hälsningar
Thomas Bengtsson, Alingsås
Loggat
Calvin
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 92

« Svara #1 skrivet: 2014-03-03, 14:40:57 »

Hej Thomas..

Tycker vårt forum är jättebra men det känns som om Du vill ha ett snabbare svar från människor som håller på med sådana här saker, känns ibland som vi här kör enbart nytt Smiley - så ställ frågan här istället.

http://www.scooterklubben.com/forum/index.php  under rubriken "renovera en pärla" Lycka till..
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2014-03-03, 17:09:39 »

Hej Thomas..

Tycker vårt forum är jättebra men det känns som om Du vill ha ett snabbare svar från människor som håller på med sådana här saker, känns ibland som vi här kör enbart nytt Smiley - så ställ frågan här istället.

http://www.scooterklubben.com/forum/index.php  under rubriken "renovera en pärla" Lycka till..

Dom är riktigt duktiga på allt med tvåtakt, plåt, renoveringar och blårök och har även mycket om livsstil. För de som missat detta kan jag verkligen rekommendera att titta på årets första "rideout" som sker i de flesta stora städer och aviseras i deras kalendarium. Jag har inte hunnit uppdatera forumets kalender för i år men det är inlagt även där varje år.

Men du ska vara Välkommen till det här forumet i alla fall!  
Och känn dig inte blyg för att "hänga" här, du är i riktigt gott sällskap.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
dman
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 41

Kör: Honda SH300 2012

« Svara #3 skrivet: 2015-04-15, 19:39:29 »

Hej,
Jag har en Vespa Rally 180 cc årsmodell 1968, VSD1T, där 2;an och 3;an hoppar ur.
Jag har idag tagit isär motorn för att kontrollera korset om det var slitet MEN det var det inte, kanterna var fina utan slitage.
Kanterna på 2;ans och 3;ans hjul, där korset griper in, var heller inte speciellt slitna, de verkar vara fasade från fabrik eftersom både ingreppssidan och icke ingreppssidan hade samma fasning.
Har någon något tips?

Hälsningar
Thomas Bengtsson, Alingsås

Växlar som hoppar ur tror jag oftast är växelkorset. Kostar bara ett par hundralappar. Köp ett nytt och jämför mot det gamla. Eller byt för att eliminera felkällor.
Loggat

Nu: Honda SH300 2012
Förr: Vespa P200E, Vespa touring 150, Honda Ps 125i, Honda SCV 100, Honda VFR800, Yamaha XJ600

"Ge mig fri fart och fri bensin"
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.074 sekunder med 21 databasfrågor.