mixen
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1394
Kör: honda sh 350 2021
Kör2: KTM690 SMC 2021
Hemort: dalarna

|
 |
« skrivet: 2013-12-30, 17:57:36 » |
|
hallå allihop.......gott nytt år tillönskas... tänkte tala om att jag har anmält mig till en tältresa i norge.... jag vet att det finns en o annan på den här sidan som kan tänka sig en sån resa ochså  det finns en hemsida som heter mctouring o killen som har den är erfaren guide....... o hör hemma i gagnef...... så istället för o dra iväg o ordna allt själv ( med alla för o nackdelar ) så hoppar jag på tåget här.......... 4-10juli är resan så är nån fundersam så gå in o läs på hemsidan skriv en blänkare här sen o tyck till ......får vi se hur många vi blir....... mixen
|
|
|
|
|
Loggat
|
man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TMax500
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 229
Kör: Kawasaki J300
Kör2: Triumph Thruxton
Kör3: Triumph Sprint ST
Kör4: Ägt: Yamaha TMax 500, Aprilia Sportcity 200, Yamaha YP 125, Piaggio X9 180, Peugeot Elyseo

|
 |
« Svara #4 skrivet: 2014-01-08, 10:33:28 » |
|
Låter genomtänkt och klart prisvärt. 2450 kr för "Tältplats (campingavgift) och sovplats i tält, en serverad frukost och fem gemensamt tillagade (frukost ingredienser ingår), en lunch, fika vid vid dagsturerna samt all guidning." Det är ju billigt, särskilt med tanke på att guiden skall ha lön också. De skriver ju också "Slutbetalning görs vid ankomst till Gagnef eller strax före avresa dit. Avbokning kan göras fram till två veckor före start av resan. Vid sjukdom eller annat legalt förhinder krävs ingen betalning för resan även om den måste avbokas ända fram till startdatumet." Så åk på ni som tvekar! Min enda (personliga) invändning är att etapperna verkar lite korta. Och att de verkar köra för sakta.  "Vi färdas i lugn takt och har aldrig längre körpass än 50-70 minuter." - Inte min bag!  Själv då? Jag skall på annan resa i sommar. Inget bestämt, men något blir det. Ev. till "fastlandet", dvs centraleuropa. Stor-scootern är ju såld sedan länge och min lilla 198-kubikare är för klen för sådana äventyr, så det bli 955:an som får rasta sig. @Yoss: det står inget om Lysebotn i texten - har du läst om rätt resa? ( EDIT: Lysebotn och Suleskarvegen är också värt en resa i sig. Går att kombinera på ett vettigt sätt med att köra väg 44 från Flekkefjord längs kusten. Mycket fina hojvägar. Googla på orterna så kan den som vill läsa mer!)
|
|
|
|
« Senast ändrad: 2014-01-08, 12:01:56 av TMax500 »
|
Loggat
|
Float like a butterfly, sting like a bee
|
|
|