Rogga
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 338
Kör: Kawasaki Vulcan S 2019
Hemort: Linköping/Östergötland

Ha det gött
|
 |
« Svara #30 skrivet: 2015-10-13, 11:53:51 » |
|
Tjenamors alla frusna själar  Tråden är förvisso ganska gammal men sitter själv i tankarna på att skaffa handskydd. Så jag kollade runt en del och hittade samma handskydd som Yoss tipsade om, men på Mc Web till ett bättre pris och i Sverige. http://www.mcweb.se/piaggio-vespa/piaggio-mp3/handskydd-mp3 189:- Finns förövrigt likadana skydd på Easyparts.nl och även samma pdf manual som Yoss hittade, men priset är stor skillnad. 470:- Vore intressant att veta om fler än jag som funderar på detta och om någon har tänkt att beställa, själv ligger jag lågt ett tag. Uppdatera tråden gärna med bilder i så fall. Ha det gött 
|
|
|
Loggat
|
"Kör försiktigt o krama varandra i trafiken."
|
|
|
|
|
Rogga

Ha det gött
|
 |
« Svara #33 skrivet: 2015-10-24, 02:07:08 » |
|
Har många funderingar när det gäller handtagskydd, jag litar på Yoss och tror det är en bra investering, men undrar om detta är bättre ?? * Innehåller 2 batterier+laddare * 3 olika värmelägen: 45°C/55°C/60°C * Vattentät Hipora-ytskikt som andas, Thinsulate-foder. * Mycket hållbart Pittard-läder i handflatan. * Hårda PU-skydd vid knogarna. * Material, Läder och Neopren Dock är priset ganska fett. 2.995 kr Rogga 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rogga

Ha det gött
|
 |
« Svara #40 skrivet: 2015-11-20, 16:44:32 » |
|
Hejsan Idag fick handskarna en riktig genomkörare, 1 timmes körning i -1,5 grad och mina händer älskar handskarna. Jag har små "damhänder typ storlek 8" och är väldigt frusen om dem, men med dom ny handskarna så funkar det perfekt för mig. Jag kan inte annat göra än att rekommendera dom av hela mitt hjärta och fingrar, så går ni och funderar som jag gjorde länge och väl....Köp dom och åter igen köp dom, väl värda sina pengar. Puss o kram o var rädda om varandra i trafiken. Glöm inte halkan för er alla som fortfarande kör. (i dag var det halt.) Med vänlig hälsning. Rogga 
|

gtex.jpg (93.75 KB, 958x614 - visat 335 gånger.)
|
« Senast ändrad: 2015-11-20, 16:53:08 av Rogga »
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|