Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-09, 17:54:46
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Roslagstur imorrn med kort varsel ?
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Roslagstur imorrn med kort varsel ?  (läst 7361 gånger)
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« skrivet: 2013-09-20, 19:00:36 »

Hej,

Någon som vill hänga med på en liten " Roslagsturssväng " imorrn 21 september ?
Tanken var att en avfärd skulle ske FRÅN Åkersberga ca 1045 eller nåt sånt.
I nuläget så är det H-p kanske med fru , jag , SvinningeFredrik med sin BMW 800 kanske oxå med fru ?
Kanske kanske BigBossTomas ?

Hör av er på detta forum om litet intresse finnes ?
Jag lovar att bilder på trippen kommer att kunna ses i efterhand . Förhoppningsvis lite Östhammar å Öregrund kommer att erbjudas . Kanske t o m lite Forsmarksruntikringsightseeing?

Skål.   //.    Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #1 skrivet: 2013-09-22, 10:14:09 »

Godmorgon !

Alla förhoppningar om en lyckad roslagstur gick i lås.
Solen sken hela tiden. Nästan vindstilla . 35 mil hade tillkommit på Gullans kilometerräknare .
Vi som deltog var me myself , BMWFredrikF800GS & H-p med 1 st fru /sambo ? Maria. Med andra ord 3 hojar å 4 pers. Kom iväg från Åkersberga ca 1045 åkte norrut längs med norrtäljevägen men med vissa avkroksavtagsvägar ? Typ: Åsätra , Dyvik , Björnhuvud , Roslags - Kulla Svensbodavägen. Tog första ministoppet i Norrtälje där Fredrik blev sådär himla glassugen. Men fick just då inte så stort gehör för det då. Vi tar en kaffe å glass i Älmsta hette det .... Tjena, tankning var det enda intaget som skedde i Älmsta.
Vi gjorde faktiskt ett litet försök för att hitta ett bra myspysställe för att bara ta en kaffe & glass. Men tiden talade för att det skulle bli en Pizza i Öregrund med tillhörande kaffe i efterhand istället. Så blev det . Fredrik åt dock ej Pizza. På bilderna kommer premiärbilderna på H-p :s nyförvärv ! Kawasaki GTR1400 - 11. Mycket fin maskin som tillhör ett lite raskare touringsegment än vad Gullan gör. Efter Öregrund så delade vi upp oss på det viset så att H-p med fru behövde åka hem till hunden. Och Fredrik å jag fortsatte norrut mot Kallerö som är bl a en trevlig liten campingplats som det kanske skulle kunna tältas på nästa år? Typ en liten träff menar jag ? Forsmarksruntikringsightseeing blev av med både kraftverk och det pittoreska Forsmarks bruk som besöksmål. Därefter mot Österbybruk som är ytterligare ett av alla brukssamhällena som finns däruppe i norduppland. Bilderna därifrån innehåller bl a en väldigt lutande GS800? Plus en harmonisk fontän mitt ute i en damm...
Därefter kurs mot Gimo. Väääldigt långa raksträckor på vägen mot dit är det. Knutbyvägen som uppskattades mycket av Fredrik. Rånäs , Rimbo och sen var vi då hemma. Som tidigare nämnt 35 mil fick jag ihop . Fredrik som bor en bit från mig fick ihop ytterligare nån mil eller 2.

Frukosthälsningar
Mieri

http://campl.us/caoiKYkjoe4

« Senast ändrad: 2013-09-25, 16:53:11 av mieri » Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mixen

Antal inlägg: 1394

Kör: honda sh 350 2021
Kör2: KTM690 SMC 2021
Hemort: dalarna

« Svara #2 skrivet: 2013-09-22, 19:58:15 »

härliga bilder  Smiley
inte så lite avis på eran tur Sad
snygg maskin h-p.... Cheesy.....nu hänger man inte med alls i fortsättningen Wink
mixen
Loggat

man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
H-P
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 29

« Svara #3 skrivet: 2013-09-22, 20:57:36 »

Du kommer alltid att hänga med Mixen.  Hörde att du planerar en sen höstresa uppåt i landet, dammbygge?
/hp
Loggat
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2013-09-25, 13:46:59 »

Fina bilder som sagt  thumbsup

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.102 sekunder med 22 databasfrågor.