Hej! en liiiten sammanfattnig av den gångna helgen.
Vi hade det kanonfint hos Kjelle,Goda kamrater och god mat.. fast det kunde börjat bättre,
När vi skulle mötas upp med GP800 fr Gbg på Götene Rasta så skulle jag tanka. stannar, låser draken i upprätt position med framvagnslåsningen, lite stressad, puman kliver av och sedan ska jag kliva av, lite omständigt pga väskan jag placerat i i tunneln.. kommer åt låsningsknappen mitt i steget.. KRASCH!! å draken ligger på sidan och sprattlar..å jag kultar som spiderman..
Lite skrap på en kåpa å en törn på stoltheten.. men det värsta var att jag sträckte baksidan av låret. till den grad att jag inte kunde stödja på benet ens gång..
Fick hjälp att få upp hojen och in med ett par piller från reseapoteket.. men krigare som man är så vände vi inte hem, utan körde till Kjelle efter vi fikat och samlat tankarna..
Och varje stopp var stor ångest.. ifall benet skulle hålla.. för jag måste ju stödja hojen på höger benet för på vänstra når jag inte riktigt ner i alla lägen pga , jag har ju protes på det benet.. å då sträcker man ju inte på tårna som bekant.
Men vi kom fram helskinnade och relativt torra.
Väl framme så kunde jag pusta ut., och vi hade ju på vägen rånat apoteket i Nora på voltarenkräm och piller. Nog skulle jag klara mig!.
Vi maskerade rånet som lunch på stadt i Nora, 3 portioner fish &chips slank det ner som skenmanöver.! GP800 var utkik..
Så jag passade rundturen som Kjelle hade arrangerat, stannade på fortet slickade mina sår och höll ställningarna mot det lokala viltet, vargar och gråsparvar,
Puman fick transport på rundturen av den eminenta föraren till "Gullan" - mieri , vilket uppskattades mycket.
Senare när alla hade parkerat sina springare så grillades det stort, både fågel och fläsk..
Och som jag uppfattade det var den medtagna "sweethothickorysmokespezialsåz" väl uppskattad..
Sedan så hade vi samling vid ljugarbänken fram till småtimmarna.. vilket inte blev så sent, för vi är ju representativa ungdomar allihop..
Morgonen började med en en samling vid frukostbordet.. och ett strilande regn ute... efter många varma adjö och klapp på axeln så kom vi iväg hemåt. Och jag valde att vi skulle ta den väg med minst antal stopp, för varje stop var en plåga.. tänk om inte benet håller.. ville ju inte lägg hojen en gång till å puman å bagage oxå..HUH.. ja det gick ju bra det oxå.. vad ska man säga om hemresan.. ja-a vädret var ju konsekvent iaf. REGN och mera REGN!! i 20 mil.. utom den sista.. då haglade och åska de det.. vad mer kan man begära. OBS sarkasm!..
Sammantaget så ångrar jag absolut inte att jag genomförde resan, istället för att avbryta och vända hem.. redan efter 2,5 mil..
Nu är jag inte bara Mac-Gajver , utan Mac-Gajver med Warrior status... "Mac-Gajver The Warrior" haha..
Stort tack till alla medverkande som gjorde detta till en trevlig minnesvärd resa! Ni vet vilka ni är. Hoppas det blir fler gånger!
Hevil och Puman