Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-11, 17:16:10
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Träffen hos Kjelle
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] 3 4 Skriv ut
Författare Ämne: Träffen hos Kjelle  (läst 49201 gånger)
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #15 skrivet: 2013-08-11, 22:18:37 »

Norahelgsbilder omgång 3:

Innehåller bl a bilder på en galning ? Som håller på att showar" på en motorhuv tillhörande en traktor som är grön med gula fälgar.. Även grillkvällsbilder på harmoniska människor.

http://campl.us/cF1hQRe6DVA

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri

« Svara #16 skrivet: 2013-08-11, 22:31:19 »

Norabilder del 4 ( sen är det slut...)

Avresedagen. Dvs bilder från i morse fram tills Yoss släppte iväg mig och Hoffcat från Kallhäll / Stäket.
Värt att nämna är att mixen har varit som vanligt en alldeles utmärkt reseledare. De turististiga" bilderna från Hjälmare kanal och " stridsvagnsmuse'et" i Strängnäs , eller kanske utanför Strängnäs? Är det mixen som hittade till. mixen åkte åt sitt håll efter Enköping.

http://campl.us/b63iLmL8MMK

Hoppas att bilderna går att se på ? //  Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
hevil
Admin-hevil

Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping

« Svara #17 skrivet: 2013-08-11, 23:05:34 »

Hej! en liiiten sammanfattnig av den gångna helgen.

Vi hade det kanonfint hos Kjelle,Goda kamrater och god mat.. fast det kunde börjat bättre,
När vi skulle mötas upp med GP800 fr Gbg på Götene Rasta så skulle jag tanka. stannar, låser draken i upprätt position med framvagnslåsningen, lite stressad, puman kliver av och sedan ska jag kliva av, lite omständigt pga väskan jag placerat i i tunneln.. kommer åt låsningsknappen mitt i steget.. KRASCH!! å draken ligger på sidan och sprattlar..å jag kultar som spiderman.. 

Lite skrap på en kåpa å en törn på stoltheten.. men det värsta var att jag sträckte baksidan av låret. till den grad att jag inte kunde stödja på benet ens gång..
Fick hjälp att få upp hojen och in med ett par piller från reseapoteket.. men krigare som man är så vände vi inte hem, utan körde till Kjelle efter vi fikat och samlat tankarna..
Och varje stopp var stor ångest.. ifall benet skulle hålla.. för jag måste ju stödja hojen på höger benet för på vänstra når jag inte riktigt ner i alla lägen pga , jag har ju protes på det benet.. å då sträcker man ju inte på tårna som bekant. 

Men vi kom fram helskinnade och relativt torra.
Väl framme så kunde jag pusta ut., och vi hade ju på vägen rånat apoteket i Nora på voltarenkräm och piller. Nog skulle jag klara mig!.

Vi maskerade rånet som lunch på stadt i Nora, 3 portioner fish &chips slank det ner som skenmanöver.!  GP800 var utkik..

Så jag passade rundturen som Kjelle hade arrangerat, stannade på fortet slickade mina sår och höll ställningarna mot det lokala viltet, vargar och gråsparvar,
Puman fick transport på rundturen av den eminenta föraren till "Gullan" - mieri , vilket uppskattades mycket.

Senare när alla hade parkerat sina springare så grillades det stort, både fågel och fläsk..
Och som jag uppfattade det var den medtagna "sweethothickorysmokespezialsåz" väl uppskattad..

Sedan så hade vi samling vid ljugarbänken fram till småtimmarna.. vilket inte blev så sent, för vi är ju representativa ungdomar allihop..

Morgonen började med en en samling vid frukostbordet.. och ett strilande regn ute... efter många varma adjö och klapp på axeln så kom vi iväg hemåt. Och jag valde att vi skulle ta den väg med minst antal stopp, för varje stop var en plåga.. tänk om inte benet håller.. ville ju inte lägg hojen en gång till å puman å bagage oxå..HUH.. ja det gick ju bra det oxå.. vad ska man säga om hemresan.. ja-a vädret var ju konsekvent iaf. REGN och mera REGN!! i 20 mil.. utom den sista.. då haglade och åska de det.. vad mer kan man begära. OBS sarkasm!..

Sammantaget så ångrar jag absolut  inte att jag genomförde resan,  istället för att avbryta och vända hem.. redan efter 2,5 mil..

Nu är jag inte bara Mac-Gajver , utan Mac-Gajver med Warrior status... "Mac-Gajver The Warrior" haha..   
Stort tack till alla medverkande som gjorde detta till en trevlig minnesvärd resa!  Ni vet vilka ni är. Hoppas det blir fler gånger!

Hevil och Puman  love8
Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Kjelle
Admin-Kjelle

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2013-08-12, 09:06:54 »

Fint skrivet!

Vi viste att du var en krigare. Med tanke på hur vi kunde se hur du bet ihop,
så förstod vi att du hade ett helvette med benet. Jag hoppas att vi kan göra om det,
träffas igen någon gång på någon plats där du har ett friskt ben. Vi får väl svära till
dom andliga att du blir helt återställd.

Jag stal en bild av mieri      -  Bara du och jag Alfred !

* 14491.c1760c04e8791425ad3f3167f3649bfd.jpg (460.14 KB, 861x725 - visat 1022 gånger.)
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Karl
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 134

Kör: Honda Sh 300 årsm 2012
Hemort: Göteborg

« Svara #19 skrivet: 2013-08-12, 09:32:19 »

Detta är en sådan gång när jag saknar min scooter, För ni hade det tydligen riktigt mysigt hos Kjelle. Men i övrigt är jag tillfreds utan hojen. Var i sommar på Bornholm och snurrade rubt i Blekinge några veckor. Nu i september bär det nog av till medelhavet. Så det är rätt mysigt med husbil också. Men skoj att ni träffas från öst och väst på träffar. Men från väst såg jag bara Micke Gilera gp 800. Ha en härlig höst alla scoterister och var rädda om er i trafiken.
mvh Karl fd Siver wing.
Loggat
Yoss

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #20 skrivet: 2013-08-12, 10:24:41 »

Bra skrivet hevil och superfina bilder från mieri och Kjelle!

Jag har inte mycket att tillägga, vi hade några som tyvärr var tvungna att stanna hemma (Jimpa, Jimpas son, Tomas och Martin), till er kan jag hälsa att det man inte kan göra 2013, kan göras 2014 istället (som mieri brukar säga). Hoppas att det trassel som ledde till att ni inte kunde vara med kommer att ordna sig på bästa möjliga sätt!

Annars var det en kanonresa, kantad dock av stora mängder regnskurar. Jag förstår inte hur det gick till men det blev knappt nåt regn som nådde till oss. Jag ville hårdtesta mitt nya regnställ, men fick bara nån enstaka droppe på den...  icon_scratch Cheesy

För oss som kom från väst var mixen en stor tillgång, förmodligen mc-världens bästa navigatör. Han styrde ifrån tråk-E18 och hittade perfekta småvägar både på vägen till Kjell och på vägen hem. Hjälmarekanal var ett snyggt ställe med några gamla ångbåtar i torrdockan intill fiket, pansarvagnsmuseet som flyttat från Axvall till Strängnäs var ett annat intressant ställe å se, med en del stridsvagnar som kördes ute på ett stort fält. Hoffcat, mixen och jag försökte inviga mieri i militärväsendets fantastiska värld, men det ville sig inte. Varken Sonderkraftfahrzeug eller Panzerkampfwagen var av något vidare intresse...

Tyvärr så fick hevil hålla sig hemma under vårt "ride" genom Nora och Örebro och däremellan, men Kjelle spelade in allting med en GoPro-kamera. Så vi kunde sitta och analysera allting sedan i lugn och ro. Inklussive alla undrande blickar från flanörerna, den fina utsikten som Kjelle ville visa men som vi alla missade (men såg senare på vägen hem) samt en och annan omtalad omkörning på avfart.  Cheesy

Men det allra bästa för mig var att sitta på Kjelles altan, njuta av den fantastiska maten som Ulrica, Kjelle och hevil fixat och umgås och prata med alla. Det var riktigt kul att "in real life" lära känna folk som man diskuterat med över nätet. Och så fick jag provsmaka rosévin för första gången i livet (vad jag minns  Wink Cheesy). Jag måste säga att jag tror inte ölbryggerierna behöver vara rädda att de kommer att förlora en trogen kund.

På återseende!
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

« Svara #21 skrivet: 2013-08-12, 11:03:06 »

Hej ,

Och tack  Yoss för den som vanligt lite mer noggranna recensionen utav det som gjorts. Och jag har glömt att tacka Puman Ulrika och Kjelle för maten, tack tack. Hevil har jag tackat sedan tidigare..
Och vad det gäller http://campl.us/jt76PbQCZK4 så finns det bättre / godare produkter än den jag hade med mig till Nora. Ge ros'eet en chans till....

Mieri
Loggat

Kjelle
Admin-Kjelle

Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2013-08-12, 11:15:05 »

Fräck som jag är stal jag massor med bilder av våran "Lennart Nilson II"   mieri  som tog så störtsköna bilder
och samlade dom på en plats Smiley

Jag fick lov att fixa stavningen. Jag stavar fel men skriver rätt. "bildra" i stället för bilder?
Jag kanske har för bråttom även på tangentbordet 

* Alla.jpg (450.02 KB, 991x740 - visat 962 gånger.)
« Senast ändrad: 2013-08-12, 16:23:51 av Kjelle » Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
mieri

« Svara #23 skrivet: 2013-08-12, 11:46:10 »

Kul & tack Kjelle !

Men jag tror nog att det är den personen längst ner till höger på bilden som är Lennart Nilsson "2" ?

Mieri
Loggat

Yoss

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #24 skrivet: 2013-08-12, 13:22:59 »

Hahaha, vänta bara på att mixen lägger upp bilden på mig + rosé!

Grin
Loggat

Motorburen Ungdom
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2013-08-12, 18:20:03 »

Kul att det blev lyckat!
Roligt och se alla bilder.
Själv så får jag lida i dubbel mening eftersom jag satsade på dumskalle priset med lätt el-toa lyft.
(skulle ur bilen dagen innan så att jag skulle slippa köra den till stan igen, resultat kass rygg (igen))

-Tomas
« Senast ändrad: 2013-08-13, 08:40:30 av tomas » Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mixen

Antal inlägg: 1394

Kör: honda sh 350 2021
Kör2: KTM690 SMC 2021
Hemort: dalarna

« Svara #26 skrivet: 2013-08-12, 22:50:53 »

då jag är lite seg o det mesta är sagt så kommer några bilder....

* äntligen framme.JPG (189.62 KB, 800x600 - visat 1014 gånger.)

* rose åt yoss.JPG (183.99 KB, 800x600 - visat 1011 gånger.)

* skogsbo bypub.jpg (161.96 KB, 800x600 - visat 1028 gånger.)
Loggat

man får inget gratis allt kostar på ena eller andra sättet .........
Kjelle
Admin-Kjelle

Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2013-08-12, 22:52:44 »

mera bilder mixen Smiley
Loggat

mixen

« Svara #28 skrivet: 2013-08-12, 22:53:44 »

drog till köping för att möta yoss.....

* möte köping.jpg (165.88 KB, 800x600 - visat 1012 gånger.)

* guldförare.jpg (183.96 KB, 800x600 - visat 1029 gånger.)

* den här vägen var skojjig.jpg (181.43 KB, 800x600 - visat 1031 gånger.)
Loggat

mixen

« Svara #29 skrivet: 2013-08-12, 22:56:27 »

några till

* yoss provar.jpg (179.24 KB, 800x600 - visat 1025 gånger.)

* fotografernas hjulafton.jpg (212.59 KB, 800x600 - visat 987 gånger.)

* frukost.jpg (165.4 KB, 800x600 - visat 989 gånger.)
Loggat

Sidor: 1 [2] 3 4 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.121 sekunder med 22 databasfrågor.