Hej,
Det har varit minst sagt en händelserik månad det här , juni 2013. Utbytesplanerna från en 2- hjuling till en annan , sonen student o s v. Jag känner därför att jag tänker försöker att hinna ikapp lite grann nu.
Därför kommer jag nu att " snabbspola" en liten tripp som jag å några till gjorde för några helger sedan . Vi var totalt ca 34 hojar tror jag. 4 st från Stockholmsområdet. TRiumphTomas + Susie. Ducati Multistrada Per och jag . Min Silvervinge var faktiskt redan muntligt... Såld då till Bosse smed. Men Bosse var snäll och lånade ut den till mig. Målet med resan var Vänern runt , medsols. De flesta som åkte med var från Linköping . Jag var den enda som åkte scooter. Fick som vanligt försvara mitt åkval . Men den här gången hade jag svar på tal, jag har lånat den... Jag ska köpa en Guldvinge... End of diskussion .
Vi 4 från Sthlm åkte redan en torsdag eftermiddag söderöver. Regnade som tusan till en början . Målet var ett Bed & breakfast ställe i Söderköpingsområdet. Vädret blev bättre ju mer Sörmland vi kom in i.
Kom fram dit vi skulle. Kom i säng rätt snart efter att några kalla druckits ur. Åkte iväg hyfsat tidigt på fredagsmorgonen för att hinna i tid till mötesplatsen i Linköping. Vi kom dit i tid. Hälsade på alla och åkte iväg mot första stoppet som jag tror var Askersund . Kommer inte vara så himla detaljerad fr o m nu men boendet vid Läckö strand var denna dags slutdestination. Vi kom nästan hela vägen dit utan missöde... Det var en Triumph modell stor som inte ville svänga i en högersväng . Så den åkte rakt fram i den . Tog även med sig föraren ner i den tack och lov mjuka grässlänten. Så trots att det kom en ambulanshelikopter , en brandbil å två polisbilar. Så gick det efter omständigheten väääldigt bra.
Checkade till slut in på Läckö strand . Allt var jättebra där. Åkte iväg därifrån hyfsat tidigt på lördagen vidare mot nästa slutdestination som om jag inte minns heltokigt fel låg i närheten av Bengtsfors? Dalsland , Värmland å allt d där. Ursäkta den flummiga geografiokunnigheten. Men tanken var ju att jag inte skulle vara så himla detaljerad. Hursomhelst hette det sista boendet " Alcatraz " och det var sådär. Men vi fick i oss dryck och mat - pizza var det enda som fanns.. Där. Trevligt blev ändå vad jag minns. Jag hade med ett gäng värmeljus och en tändsticksask , så det blev lite myspys med. Somnade fort!
Hemresan gick väl i stort sett bra . Diverse batteristrul på två av hojarna. Men till slut blev även de problemena lösta.
Lite bilder del 1:
http://campl.us/fCtNK6BHF4mMieri