Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-27, 05:49:55
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  MC-klassade Scooters på upp till 249cc
| | |-+  höjja prestandan på min hyosung ez 100
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: höjja prestandan på min hyosung ez 100  (läst 6291 gånger)
jetso
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 1

« skrivet: 2013-06-07, 23:15:44 »

Hej jag har en hyosung ez 100. En 2 takt 100cc scooter.
Jag skulle vilja höja prestandan på den lite men hittar ingenting förutom vikter till den på racingplanet. Nån som har tips på vad jag kan göra vill höja topphastigheten till 110 km/h och lite mera kraft så man inte tappar acceleration.

/Mvh
Loggat
Calvin
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 92

« Svara #1 skrivet: 2013-06-28, 07:32:27 »

Köpa Dig någonting med större cc Huh?

Skämt åsido,men att "trimma" en 100cc tror jag inte ens lönar sig. Risken ligger nämligen i att Du får en maskin med högre toppfart där all effekt ligger högt i varvtalsregistret och Du istället får en orkeslös och o-körbar motor på lägre varv.

De flesta som trimmar sina scootrar som jag känner byter cylinder,kolv samt variatorn men detta kostar en vacker slant och troligen mer  - elakt sagt  drunken_smilie- än hela Din Hyosung är värd.

Loggat
ljs-s
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 316

Kör: Yamaha X-Max 250 ABS
Kör2: Kawasaki ER5
Hemort: Sundsvall

« Svara #2 skrivet: 2013-07-02, 15:43:20 »

Det  är faktiskt sant, nästan alltid billigare/enklare att köpa en värre modell istället för att trimma själv.
Det du kan göra som inte kostar pengar är variator vikter som ger märkbar skillnad, men annars kostar det mer än det smakar.
Loggat

-----
Finns det någon scooter åkare i Sundsvall som är sugen på att åka en tur så hör gärna av dig.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.062 sekunder med 21 databasfrågor.