|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
masun
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 79
Kör: Piaggio MP3 Yourban 300
Hemort: Stockholm
|
 |
« Svara #8 skrivet: 2013-05-27, 11:49:14 » |
|
En uppdatering från ProBike i Täby. 100-mila servicen tog två timmar och jag betalade 2.400 kr. Känns som ganska lång tid? Dessutom hade dom inte gjort det enda jag bad om, justera parkeringsbromsen. Dessutom var serviceindikatorn inte nollad, och dom visste inte hur man gjorde det heller. Så lägger man till att jag var där lite tidigare + att dom fick fixa bromsen och leta efter instruktioner för att nolla indikatorn efter själva service så spenderade jag över 3 timmar där. Tydligen hade deras MP3-mekaniker slutat och jag misstänker att den nye inte var helt upplärd. Inte förtroendeingivande direkt. Jag fick med ett papper som visade vad dom gjort och inte, men det såg inte ut att vara Piaggio-specifikt. Så nu har jag två frågor: 1. Har någon det exakta kontrollerna som ska göras vid varje service? 2. Vet någon hur man nollar serviceindikatorn? Update Hittade en verkstadsmanual där svaren på båda frågor fanns: Piaggio MP3 300 Yourban i.e. RL - NRL (EN)
|
|
|
|
« Senast ändrad: 2013-05-27, 12:33:29 av masun »
|
Loggat
|
|
|
|
Calvin
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 92
|
 |
« Svara #9 skrivet: 2013-05-27, 12:21:26 » |
|
Snott från en annan inlägg här på forumet gällandes vad som görs: Så där, nu har den varit inne på 100-mila service. Det kostade mig 2100kr. Jag tycker att det är lite väl dyrt..
1000 Km Dom skall enligt istruktionsboken göra följande: Första raden kan jag inte riktigt fatta  1) Säkerhetsblockeringar - Översyn 2) Gashandtag - Justering 3) Oljefilter - bytes 4) Elsystem och Batteri - Översyn 5) Motorolja - byte 6) Bromsbelägg - funktionskontroll och slitage 7) Däcktryck och koll av slitage åtta) (måste skriva åtta annars kommer det en smily) Test av skotern på väg gällande samtliga funktioner och bromsar 9) Baknav - Byte av olja 10) Kontroll av styrning 11) Uppdatering av tillgänglig ny mjukvara från Piaggio Alltså, en del saker som dom SKALL göra!! Har dom gjort allt detta, så kanske man kan tycka det skulle kunna kosta 1500 och inte 2100 Kr ******************* Puppe, skriv privat till Hevil. (adressen han har här på forumet) Då får du ett säkert svar. / Kjelle
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|
Maddison
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)

Antal inlägg: 21
Kör: Mp3 500 Touring sport

|
 |
« Svara #12 skrivet: 2013-06-05, 23:22:41 » |
|
God Service! Ja väldigt god sådan! Efter att ha fått reda på att första tiden på bla. probike för 100-mils service var 27:e juni letade jag mig utanför stockholm! Närmare bestämt Södertälje, där jag fann "four by four" och även dem återförsäljare för piaggio mp3. Ringde dem och 5 dagar senare fick jag tid. Dem har gott om tid och inte lika högt tryck som i Stockholm och bokar enligt önskemål. Vad gäller deras Service? Ja enligt instruktionsboken samt mycket extra tips och hjälp 2,5 timme och 1895kr senare var det klart! Plus i kanten var att killen hämtade och lämnade mig på pendelstationen!! Därav betyget väldigt god service, kan alltså vamrt rekomendera dessa för snabb hjälp och kunnig hjälpsam personal! http://fourbyfour.se//Maddison
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|