Räckmackeguden var oss nådig och det blev en liten samling i Nifsta idag med. Dock kom jag för sent till Väsby så vi träffades först på plats. Det var H-P som kom med en Burgman, Thomas på en väldigt fin HD och så jag med MP3:an...
Fanns en del å se idag med, vi gick runt ett varv och spanade in bland annat ett gäng kobror, några välpatinerade amerikanare och så en välljudande De Tomaso Pantera. Fönstershoppingen resulterade i att Thomas ville ha med sig en väldigt fin 40-tals Mercedescab, jag tänkte satsa på en röd Saab 96 Sport och H-P fastnade för en modern Mustang om jag minns rätt.
Efter att ha fikat körde vi ner till Stava-backen i lugn tempo, njutandes av en perfekt kväll. Sen blev det Norrortsleden västerut och hemgång. Jag trodde det var nåt fel på hojen när vi körde genom Löttingetunneln - den började brumma mer en vanligt. Men sen kom jag på att det var Thomas Harley bakom mig som lät...

Jag tog inga bilder idag tyvärr, ska skärpa mig (jag lovar)! Kanske Thomas eller H-P som fotat?
Hursom så var det en trevlig utflykt.
Thomas gillade de fina Roslagsvägarna och bad mig skissa en Roslagsrunda. Så här är ett förslag med utgångspunk från Hagbylund, vändpunkt i Nifsta där vi träffades idag, och mål i Stavabacken strax innan man svänger västerut mot Norrortsleden:
LÄNK till Google Maps.
Jag bifogar även en print screen på sträckan...
Ha en trevlig Midsommar allihopa!