Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-12, 01:02:05
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Batteri
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Batteri  (läst 9799 gånger)
bjuppen
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 10

Kör: Piaggio mp3 400
Hemort: Borlänge

« skrivet: 2013-04-21, 20:02:21 »

Hej alla!
I dag då jag skulle starta mp3:an så var de 0 kräm i batteriet trots att jag haft den på laddning ?? Hmmm, nåt fel är det eller så har jag gjort nåt fel. Hur som helst till problemet: nu får jag ju inte upp dynan eftersom den öppnas med hjälp av batteriet och batteriet sitter ju under den! Hur gör man ?

Med vänlig hälsning,/ Bjuppen
Loggat
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #1 skrivet: 2013-04-22, 08:07:30 »

1. Öppna "bakluckan" manuellt med startnyckeln.
2. In med handen i "bakluckan" och leta med fingrarna efter låset till dynan.
3. När du lokaliserat det, leta efter vajern som låser upp och längst ut på det har du en liten hävarm som låser upp - för det åt vänster i körriktningen och lyft upp dynan. Hittar du inte hävarmen så kan det räcka att försiktigt dra i själva vajern.

Krävs dock en del fingerfärdighet och tålamod innan man får det att funka...
Loggat

Motorburen Ungdom
bjuppen
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 10

Kör: Piaggio mp3 400
Hemort: Borlänge

« Svara #2 skrivet: 2013-04-22, 11:59:21 »

1. Öppna "bakluckan" manuellt med startnyckeln.
2. In med handen i "bakluckan" och leta med fingrarna efter låset till dynan.
3. När du lokaliserat det, leta efter vajern som låser upp och längst ut på det har du en liten hävarm som låser upp - för det åt vänster i körriktningen och lyft upp dynan. Hittar du inte hävarmen så kan det räcka att försiktigt dra i själva vajern.

Krävs dock en del fingerfärdighet och tålamod innan man får det att funka...
[/quote

Ok, de ska jag prova, tack
Loggat
Calvin
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 92

« Svara #3 skrivet: 2013-04-22, 16:29:45 »

Hmmm, ursäkta om jag säger det, men är inte detta lite av moment 22 Huh? Du måste ha ett laddat batteri för att komma åt batteriet som kan vara tomt/trasigt ??

Undrar hur man tänkte där.. nästa steg ?? Du måste ha 5 liter soppa i tanken för att kunna öppna tanklocket  scooter
Loggat
Yoss

« Svara #4 skrivet: 2013-04-22, 21:01:31 »

Hör väl till den italienska charmen ju!  Wink

Italienska ingenjörer har ju sina sätt att lösa problem. Som när man fick problem med servobromsarna på Lancia Beta i slutet på sjutiotalet - servot verkade för kraftigt vilket resulterade i att det var alltför lätt att låsa hjulen. Produktionen stoppades i två år innan de lyckades lösa problemet genom att ta bort bromsservot och gå over till helt manuella bromsar. Ecco!

Det är endast italienska produkter som får en att känna att "det här hade jag ju kunnat byggt själv!"...  Cheesy
Loggat

Motorburen Ungdom
Draken
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 70

Kör: MP3 500
Kör2: Gammal Toyota

« Svara #5 skrivet: 2013-04-23, 06:36:36 »

Italienska ingenjörer har ju sina sätt att lösa problem. Som när man fick problem med servobromsarna på Lancia Beta i slutet på sjutiotalet - servot verkade för kraftigt vilket resulterade i att det var alltför lätt att låsa hjulen. Produktionen stoppades i två år innan de lyckades lösa problemet genom att ta bort bromsservot och gå over till helt manuella bromsar. Ecco!

Det är endast italienska produkter som får en att känna att "det här hade jag ju kunnat byggt själv!"...  Cheesy

Ja, och det finns även en del mycket spännande engelska konstruktioner.....fast dom har blivit mycket bättre    Cool
Loggat
Yoss

« Svara #6 skrivet: 2013-04-23, 08:47:23 »

Ja, och det finns även en del mycket spännande engelska konstruktioner.....fast dom har blivit mycket bättre    Cool

Indeed! Första jag tänker på är Reliant Robin och 90-talsserien Only Fools and Horses...  Cheesy

Loggat

Motorburen Ungdom
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.103 sekunder med 22 databasfrågor.