Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-12, 04:56:37
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Ytterligare en ny MP3 ägare
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Ytterligare en ny MP3 ägare  (läst 7973 gånger)
Draken
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 70

Kör: MP3 500
Kör2: Gammal Toyota

« skrivet: 2013-04-18, 08:06:07 »

Hej!

Här kommer ännu en ny innehavare av en MP3:a. Det blev en 500cc för mig eftersom jag kommer att nöta landsväg en del till och från arbetet samt har som mål att göra litet längre turer då sommaren ämnar att visa upp sin bästa sida.

Jag har från gång till annan tittat in på detta trevliga forum så det känns helt naturligt att som ny innehavare av en Piaggio bli medlem.

Har läst igenom alla rekommenderade länkar med matnyttig information.

Mina första intryck är att det är en himla rolig liten manick. Den väcker uppmärksamhet vart man än styr, vindrutan känns som i minsta laget trots satt i högsta läget, den är smidig i stan och räcker mer än väl till ute på motorvägen. Bränsleförbrukningen har jag ännu inte någon större koll på men den verkar ju inte vara speciellt hög. Låsningen av framgafflarna är bra när man ställer den men är inget man skall leka med ute i trafiken (vid rödljus o dyl).

Simma lugnt!  Smiley
Loggat
Nex
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 128

« Svara #1 skrivet: 2013-04-18, 10:09:19 »

Grattis! Smiley Jag är inte vän med låsningen av framgaffeln heller när man är i trafik, bäst å låta bli den tror jag... Igår höll jag på att trilla av hojen då jag skulle låsa den vid ett rödljus, fick en kraftig sidvind och parerade men precis då låste hojen framgaffeln vilket resulterade i en udda lutning och mig på glid... Wink Såg säkert kul ut för alla andra iofs...
Loggat
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2013-04-18, 10:25:04 »

Hej!

Här kommer ännu en ny innehavare av en MP3:a. Det blev en 500cc för mig eftersom jag kommer att nöta landsväg en del till och från arbetet samt har som mål att göra litet längre turer då sommaren ämnar att visa upp sin bästa sida.

Jag har från gång till annan tittat in på detta trevliga forum så det känns helt naturligt att som ny innehavare av en Piaggio bli medlem.

Mina första intryck är att det är en himla rolig liten manick. Den väcker uppmärksamhet vart man än styr, vindrutan känns som i minsta laget trots satt i högsta läget, den är smidig i stan och räcker mer än väl till ute på motorvägen. Bränsleförbrukningen har jag ännu inte någon större koll på men den verkar ju inte vara speciellt hög. Låsningen av framgafflarna är bra när man ställer den men är inget man skall leka med ute i trafiken (vid rödljus o dyl).

Simma lugnt!  Smiley

Hej Draken och välkommen till forumet!

Hoppas att du kommer att trivas här  Cheesy

Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
mieri

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #3 skrivet: 2013-04-18, 11:06:56 »

Hej & välkommen till Scooterforum Draken !

Regniga Åkersbergahälsningar
Mieri FJS 600
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Yoss

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #4 skrivet: 2013-04-18, 12:18:01 »

Helrätt! Välkommen till denna fantastiska forum!
Loggat

Motorburen Ungdom
Draken
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 70

Kör: MP3 500
Kör2: Gammal Toyota

« Svara #5 skrivet: 2013-04-18, 18:21:21 »

Tack alla för trevligt mottagande!

Har precis återkommit från en mp3 tur i kulingvindar och regn. Kunde inte låta bli. Så här såg jag ut inne i hjälmen  Grin
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.079 sekunder med 22 databasfrågor.