Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-12, 06:16:49
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Får inte upp tanklocket...
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Får inte upp tanklocket...  (läst 9632 gånger)
Nex
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 128

« skrivet: 2013-04-17, 10:09:55 »

Som ny ägare till en Piaggio mp3 500a är man ju rejält sugen på att ut å åka på de fina vägarna, särskilt när solen ligger på som idag i Göteborg! MEN, det hade ju varit en fördel om man kan tanka hojen då Wink Och hur jag än gör så får jag inte upp tanklocket Sad Inga problem att vrida nyckeln åt "hjälmhållet" men att vrida nyckeln åt andra hållet går bara någon millimeter sen tar det stopp... Känns som att jag kommer vrida av nyckeln om jag tar i mer så jag har slutat försöka med det... Finns det något annat sätt eller är det bara att ta en tur till butiken igen?
Loggat
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #1 skrivet: 2013-04-18, 07:49:52 »

Låter som du gör rätt med nyckeln - kan du öppna hjälmluckan och sen vrider nyckeln på samma sätt åt andra hållet så ska tanklocket poppa upp.

Har du garanti på hojen så ska du i första hand vända dig till återförsäljaren, men är det panik så bifogar jag en bild på tanklockslåset om det hjälper något - man ser ungefär hur den funkar och om jag minns rätt så är plasten ganska mjuk och böjbar. Men sådana här ingrepp gör du på egen risk!  Wink Cheesy

Håller tummarna att det löser sig!

* 13.jpg (123.36 KB, 694x782 - visat 1385 gånger.)
Loggat

Motorburen Ungdom
Nex
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 128

« Svara #2 skrivet: 2013-04-18, 10:12:06 »

Tack, det löste sig fint! Lite tålamod, en bruten nagel, lite våld och voila! Löst! Smiley Lite smörjfett löser det hela... Det kommer bli bättre ju mer jag använder den...
Loggat
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #3 skrivet: 2013-04-18, 12:15:58 »

thumbsup
Loggat

Motorburen Ungdom
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.056 sekunder med 21 databasfrågor.