Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-12, 11:49:38
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Äntligen vår och isfritt
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Äntligen vår och isfritt  (läst 5570 gånger)
Rille
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 21

Kör: Piaggio mp3 500 sport
Hemort: Jönköping

« skrivet: 2013-03-30, 11:02:16 »

Smiley Tagit ut min trehjuling. Bokat service 1000mil, kanske skall byta till en J Costa variator när de ändå byter drivrem... . Härligt att köra igen. Tycker dock att den drar åt vänster en aning. Kanske för att den stått låst i detta läge under vintern. Haft den på underhållsladdning så batteriet verkar intakt. Kallt om händerna, är det någon som har en bra ej allt för krånglig lösning på detta som inte handlar om hanskar?
Loggat
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013-04-01, 09:06:51 »

Trevligt det låter! Grin

Jag har fortfarande is utanför garaget samt på infarten (200m lång).
Men det börja ge sig. Problem två blir då att ta sig ut till asfalterad väg utan att
köra i rena gungflyet. Samma problem varje år när tjälen släpper  Angry

Att hjälpa dig med alternativ till handskar får någon annan göra, jag kör alltid
med mina snöskoterhandskar. Blir dom för varma, så tar jag ur fodret och vips, så blir som som MC handskar  Grin
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Henkes
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 54

Kör: Piaggio MP3 400, Såld
Kör2: BMW r850r
Kör3: golf....
Kör4: Yamaha Aerox
Kör5: KTM Duke 125 (om jag lyckas stjäla tillbaka den från grabben)
Hemort: Åkersberga

« Svara #2 skrivet: 2013-04-02, 08:29:26 »

Var också ute och rullade mina första mil i helgen. Härligt!
Har inte laddat alls, men det går fint ändå! Härliga torra vägar, men i skuggan kan man alltid få sig en överraskning av lite is, även på länsvägarna, så var försiktiga!
Om att den drar till vänster? Lufttrycket? Hur ligger du i hjulspåren efter dubbdäcken?

Om att hålla händerna varma. Så här års finns bara vantar eller muddar. Jag har även bytt ruta till Givi Airflow, den reducerar draget på händerna avsevärt.

Ha en skön vår! (När den nu kommer..)

* vår.jpg (296.02 KB, 2048x1151 - visat 1007 gånger.)
Loggat
hevil
Admin-hevil
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 397

Kör: Gilera Fuoco -08
Kör2: Volvo C30 D4 - 2011
Hemort: Lidköping

« Svara #3 skrivet: 2013-04-02, 21:52:56 »

Smiley Tagit ut min trehjuling. Bokat service 1000mil, kanske skall byta till en J Costa variator när de ändå byter drivrem... . Härligt att köra igen. Tycker dock att den drar åt vänster en aning. Kanske för att den stått låst i detta läge under vintern. Haft den på underhållsladdning så batteriet verkar intakt. Kallt om händerna, är det någon som har en bra ej allt för krånglig lösning på detta som inte handlar om hanskar?

http://www.scooterforum.se/forum/index.php?topic=429.0       
Loggat

"Man måste inte alltid tävla, men det kan vara bra att alltid vara förberedd"
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.095 sekunder med 22 databasfrågor.