mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396
Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

|
 |
« Svara #15 skrivet: 2013-01-16, 13:16:17 » |
|
Nu har även jag bestämt mig för att gå en av vardagarna, ska ta ledigt från jobbet. Tjejen ska med för att leta ställ och hjälm inför nästa säsong så det känns bäst att inte trängas med en miljon andra...  Har pratat med mieri under morgonen och han har redan spikat torsdan 24/1. Jag kan också tänka mig ta torsdan, nån gång mitt på dan. Hur ser det ut för er andra som tänkt gå på mässan? Japp , så är det. Torsdag blir det som det ser ut nu. // Mieri
|
|
|
|
|
Loggat
|
Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1243
Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

|
 |
« Svara #27 skrivet: 2013-01-25, 15:47:41 » |
|
Mm, det var en del å se på mässan. Kul även att man kunde provköra en del av de fordon som visades. Intressant för mig var att det inte bara var 2-hjulingar med förbränningsmotorer som fanns i montrarna. Quads, snöskotrar, bilar, elmoppar och -cyklar, trehjulingar (Quadro 350D hade lansering på mässan i Suzuki-montern, Morgan och CanAm var där, även Piaggio med MP3 och Yourban)... Fanns hur mycket som helst utöver "mainstream"-hojar! Kul för oss som gillar "alternativa" transportmedel! Priset för bästa körställning går till BMW:s nya scooter, bästa design (enligt min sambo) går till nya retro-Vespan, coolaste/onödigaste tillbehöret var k-pisthållaren på Victory Highway patrol (vann knappt över oversize-ade vindrutan till Piaggio MP3), Vulcans var det "crew" som syntes mest, roligaste kommentaren kom från en nioåring som vägrade provsitta en Kawasaki: "Jag är här bara för godiset och alla gratisprylarna!". Dagens kids...  Bästa var ändå att träffa alla motorburna ungdomar från forumet och Gottröra! 
|
|
|
|
|
Loggat
|
 Motorburen Ungdom
|
|
|
|