Yoss, bra skrivet

Du Yoss, hade inte Piaggio någon monter?
Enligt fransosen jag försökte översätta i en annan topic, så hadePiaggio i princip spikat igen. Men så illa kan det väk inte vara?
Kjelle
Jodå Kjelle Piaggio hade en monter i hallen. Frågade även folket där om "fransosen's uttalande och fick till svar att jo en del hojar kommer att försvinna ur sortimentet, pga övertalighet, dvs finns i samma utförande i familjen men under annat märke.
T.ex inte konstigt att MP3 400CC kommer att försvinna när prisskillnaden är så liten upp till 500. Tydligen hade man i Italien sålt med fördelningen 10% -90% av denna modell. Enda som för mig inte lät roligt var att ev. - inte bekräftat av Piaggio - skulle 300cc Yourban försvinna och enbart vara kvar i 125cc utförandet. Jag som hoppades på en större motor till nästa säsong
När det gäller Q 350 tog jag mig en snabb provkörning av denna. Dock inomhus och på den lilla sträcka jag han avverka kände jag ingen direkt skillnad mot min MP3 i hanteringen. Dock det största nackdelen jag ser med denna modell mot Piaggios MP3 är dels det Yoss nämner och som stämmer, låsningen av framgaffeln.Bökigt och underlättar inte körningen vid rödljus.
Det andra är, tittade Ni på konstruktionen och designen fram ?? Som ett stort gapande hål utan någon skydd för framgaffeln. Tror att vid lite regn eller slask kommer man få slita häcken av sig för att hålla dessa känsliga delar fri från skit som stänker in dels från de egna hjulen som från trafiken framför. Tror att på sikt kommer dessa delar att ta för mycket stryk och haverera.
Dock ska jag i alla fall ta mig en längre provtur i sommar med denna maskin.