|
|
|
|
|
|
|
|
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396
Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

|
 |
« Svara #34 skrivet: 2012-10-14, 10:29:33 » |
|
Hej och godmorgon,
Jag brukar ju rapportera våra Körningar max ett par timmar efter att vi kommit hem för att få med så mycket som möjligt medans trippen finns kvar färskt i minnet. Men icke så denna gång. Så jag ska bara försöka summera det hela lite sådär i stora drag? Iväg kom vi några få tappra i alla fall. Vädret skulle vara hyfsat lovande, hade i alla fall de bättre vetande sagt. Det var först tänkt att Södertörn , Nynäshamn och allt där runtikring skulle åkas på utav oss. Men efter många turer och avhopp från folk till höger å vänster och en mixen som poppat upp nyvaken i Stockholm så blev färdplanen lite ändrad. Så vi som kom iväg förutom mig själv och mixen var TriumphThomas och dito nämnds kompis Erik som åker en Yamaha TDM 850, röd till färgen.Men Erik anslöt lite senare under dagen. Oj, jag börjar märka att denna lilla berättelse håller på att sväva ut igen med en massa onödiga detaljer.. Men va fasen nu kör jag på . Men lite kort om vad som först gjordes innan lunch i alla fall. mixen slöt upp med Thomas och mig hemma hos mig för att ta en kopp eller två med kaffe i. Och titta i kartan åt vilket håll vi skulle. Det kändes som om att denna gång skulle vi offra oss lite grann för mixen som ställt upp med att närvara ofta på Gottröraträffen. Så mittemellan Åkersberga och Avesta ska då om jag inte missminner mig Örsundsbro ligga? Rätta mig om det blev fel. Det skulle i alla fall bli ett sorts slutmål som vi skulle åka gemensamt till. För att sedan var och en åker hem till sitt. Men innan det skulle åkas mot mixhemtrakter så ville mixen prova på Bogesundsvägen. Ökänd krokväg / omväg till Vaxholm. Ca 1100 kom vi iväg och åkte just tidigare nämnd väg. Solen sken för det mesta och alla tre överlevde denna gång också. Till Vaxholm kom vi . Lunchbehovet visade sig vara stort hos Trajjaföraren... Så hamburgare med dryck blev det. Solen sken fortfarande för det mesta men visst var det myggfritt! För då och där tog mixen på sig sin legendariska skoteroverall! Jag tror att det var då jag tog på mig mina skotervantar oxå. Tog snabbvägen bort från Vaxholm vidare västerut mot Sigtuna, våfflan. Tog vägen dit via bl a det som jag kallar Skålhamravägen som kommer fram vid för oss igår i alla fall " Vallentuna flygplats" kom fram till hamnområdet i Sigtuna .Såg där att våfflan inte helt oväntat hade stängt.. Då började det strax därefter komma små regndroppar och enades om att vi skulle åka å tanka. Tanka gjorde vi plus att det även blev kaffe och sött där . Då hörde TDM Erik av sig och ville ansluta. Så blev det. Och iväg for vi mot nordväst tror jag? Kurvigt och härligt var det i alla fall TrajjaThomas med en Ducatikarta gjorde livet för oss där bakom livet enkelt. Efter en liten stund kom vi till slut till Örsundsbro? Där stannade vi till en stund.Erik fick sig en liten Silvervingsprovkörning. Tror inte att han ogillade den i alla fall? Vi sa hej då till varann. En mot Avesta och vi andra tre mot det andra hållet. Klockan var ca 1600 då tror jag. Solen började ligga lågt, men tack och lov i ryggen.Erik började knorra över frusna händer. Det blev inte ett dugg bättre heller.. Åkte över Uppsala kan man säga men i utkant. Med Ducatikarta som hjälpmedel blev det i alla fall hyfsat trivsamt. Halkade på slutet in i torsdagsGottröravägen, trevligt med en liten sån flashback. Hem kom vi till slut vid 6 tiden . Avslutade kvällen hemma hos mig med bad i våran hot tub - badtunna i 40 gradigt vatten. Tillhörande godkänd dryck medföljde nere i badet. Av frun sedan tidigare tillagad spagetti och köttfärssås åts därefter upp av oss. Då var klockan en bra bit efter 22 .. Alla drog sig tillbaka efter kl 2 ungefär.. En alldeles helt underbar och normal lördag numera! De ni!
Mieri
Ps kaffe och whisky efter maten hanns me d me
|
|
|
|
|
Loggat
|
Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mieri

|
 |
« Svara #42 skrivet: 2012-10-14, 21:24:15 » |
|
Tack för alla bilder mixen! Jag tycker att vi ser bra ut på dom? Laddar redan nu för körning på lördag. TriumphThomas är på. Nån mer   ? Gonatt // Mieri
|
|
|
|
|
Loggat
|
Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
|
|
|
mieri

|
 |
« Svara #43 skrivet: 2012-10-15, 10:41:22 » |
|
Tack för alla bilder mixen! Jag tycker att vi ser bra ut på dom? Laddar redan nu för körning på lördag. TriumphThomas är på. Nån mer   ? Gonatt // Mieri Oj! Kom på att jag nog kommer ev inte ? kommer vara körbar på lördagen. Klassträff på fredan. Men söndagen kanske skulle kunna vara något? Mieri
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|