Det var här om dagen, jag tog en tur från Nora trakten där jag bor för att åka till barnbarnet söder om Örebro. En resa på drygt 4 mil.
Jag la min airhawk sits
http://www.airhawk.se/?p=mc till rätta och åkte iväg. Solen värmde inte speciellt mycket utan skruden fick bli hela Gore-Tex sviden. Det blåste rätt bra också.
Första sträckan är 90 väg i cirka 5 Km sedan 70 i 4 Km för att sedan återgå till 90 väg. Det här gäller länsväg 244 som sträcker sig mellan Riksväg 50 och Hällefors i Västmanland.
Många damer var ute och körde sina små bilar. Jag har aldrig fattat varför dom skaffar en
så liten bil och stoppar in barn i bilen. Det finns det kanske alltid någon som kan svara på.
En annan sak jag inte förstår är farten som dessa damer håller. Dom har liksom vänt på nian på nittio skylten och kör i sextio.
Lite personlig forskning har lett till att jag tror det är sant. Om det är en åttio sträcka, så kör damerna i åttio. Jag gissar ett dom har vänt på åttan men utan att det påverkar den lagstadgade farten.
Nu undrar ju vän av ordning hur det är med övriga skyltar. Dom kör ju inte i elva kilometer i timmen på en etthundratio väg eller ännu knepigare på en hundra sträcka.
Där har jag ett litet problem i min teori. Där behöver jag hjälp, det kan jag inte lösa ensam.
Nåja, efter att ha nått och passerat den sträckan som det råder 100 Km i timmen på, så har jag även passerat tre lettiska långtradare som rök som ett forntida östtyskt kolkraftverk. Nu närmar jag mig
Lillån några kilometer från ”svampen” i Örebro. Strax vid korvbrödsbagaren, så kommer jag ifatt
två svarta HD'n som lät som provskjutningarna på Bofors skjutfält. Hjältarna på HD cyklarna hade alla fransar och lull lull på plats. Det blev rött ljus och jag la mig bakom dom. Jag kunde se i deras backspeglar att dom tittade på mig. Det innebar att dom måste hela tiden ”pumpa” på gasen.
Bilisterna fann det föga roande.
Det blev grönt ljus och dom stack iväg med ett dån som en Boeing 737-800.
Jag hängde på och funderade på hur dom skulle göra framme vid den stora rondellen som ligger strax innan plankorsningen Riksväg 50 och E18. Rondellen har en påfartsträcka i dubbla filer.
Strax inna rondellen la jag mig i höger körfält medan dom USA inspirerade reliken i nytappning
låg i vänsterfil.
Då stack jag med centralstödet skramlande mot asfalten i rondellen försvann jag ifrån dom som
om jag vore ett jasplan. Jag kan ju inte veta vad dom tyckte om det rycket men en sak är säker,
dom skulle på en kurvig väg inte ha en susning mot en fuoco.
Jag får avsluta med ett citat från Modernvespa;
En HD åkare tittar inte på själva MP3:an vid rödljuset utan letar efter oljefläcken.