Kolla om du har rätt tändstift och varför bytte du om den fungerade bra innan(om det är trim så behöver du inte svara på den frågan)
samt sakt. Kolla så den får luft(rätt med luft) ställ in bensinen och kämpa på. Den skall ju starta om allt sitter som de skall. Kolla också kolven så du inte har satt den åt fel håll(gjorde jag en gång)
Hej tgb r50x och gullberg88 och Välkommen till ScooterForum!

---
Med startgas och gnista ska det bara brumma igång i alla fall lite.
Som gullberg88 sa felvänd kolv är en möjlighet beroende på hur det ser ut.
Tänkte också om nya cylindern och kolven är rätt?
Kanske passar på pinbultar men insug/utblås/kanaler kanske är på fel höjd (vestaks längd) eftersom den inte ger liv från sig med gnista och startgas.
Sätt dit gamla cylindern och kolven och se hur den stämmer mot insug/utblås/kanaler under ett kolvslag och jämför mot nya cylindern/kolven.
I samma veva när du ändå skruvat upp kolla att det går med original grejerna.
Som sagt länge sedan jag meckat moppe men desto mer på den tiden

-Tomas
Trist,
tgb r50x lite enklare om du inte raderar svaren som var gjorda på ditt problem så att man kan se vad som föreslagits, lägger in dom igen på din nya post här ovan.
Går den med det som satt där innan?
Mätte du upp nya kolv/cylinder och jämförde mot det som fungerade och satt där innan?
Som jag skrev tidigare att med gnista och startgas (ingen soppa ansluten så det inte luktar bensin) ska det bara tända om insug/utblås/kanaler ligger på rätt höjd och du har kompression och den inte är sur.
-Tomas