Hej Martin198 och

till ScooterForum,
Ingen jätte expert, men om man ser till tror det var 2006 så är det väl ABS, höj och sänkbar vindruta, startspärr kanske parkeringsbroms?
Har för mig att man gjorde något med växlarna under resans gång, fler? OD? vet inte säkert.
Det finns en jättebra Burgman endast site i USA där man nog säkert har en "skillnad mellan modeller tråd" och "att tänka på tråd", tyvärr verkar den vara nere just nu när jag provade.
www.burgmanusa.comAnnars är man super nöjd och en av sakerna jag föll för är konstruktionen med mittmotor och låg tyngdpunkt.

Vanliga saker annars är väl att service är gjord, och att däcken är Ok så att man kan åka lite innan det är dags med utgifter.
Jag har min försäkrad i Bilsport & MC som ligger bra till kostnadsmässigt men har lite högre självrisker.
Man har ett "vinande ljud" och det finns mycket skrivet om detta så det är inget ovanligt men om du är osäker prova ytterligare en på en firma så du kan höra hur det låter och jämföra.
Det är också lite speciellt med den kraftiga motorbromsen som gör att man får vara försiktig med gas handtaget i låga farter för att det inte ska bli ryckigt.
Jag är inte liten, men jag hade "problem" med att få den av central stödet vilket tog mycket kraft tills jag läste hur man ska göra, man tippar den bakåt så att bakhjulet tar i marken sedan i gungen framåt så pushar man på lite så glider den snällt och utan större kraft av stödet.
Lycka till med shoppingen

-Tomas