Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2021-10-18, 21:43:59
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Meka/Tillbehör/Extrautrustning
| | |-+  Leg Cover
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Leg Cover  (läst 5465 gånger)
Bengan
MC Scooter 125cc (Full Medlem)

Antal inlägg: 65

Kör: T-Max 500 -02
Kör2: Vespa Sprint -67
Kör3: VW Sharan -03

« skrivet: 2008-09-26, 19:04:16 »

Är lite sugen på sånt här benskydd nu i höstkylan. Nån som har några erfarenheter och/eller tips på var man kan köpa det?

Loggat
Ante
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 5

Kör: SYM GTS 250i

Har jag fått den jag vill ha?

« Svara #1 skrivet: 2008-09-26, 21:14:42 »

Hej Bengan!

Har redan blivit nyfiken på dessa grejor http://www.symscooters.co.uk/access.htm (till min SYM GTS). Ställde frågan till SYM's generalagent i Sverige (Mecab (mecab.nu)) och fick svaret: "Det blir aktuellt att titta på dessa tillbehör vid inköpsmässan i Milano som är i mitten av november". Kanske för att GTS-modellen inte funnnits i Sverige så länge men nu verkar ha blivit "upptäckt" av relativt många - inklusive mig själv  blob9

Prova att ställa samma fråga till Suzuki's generalagent så kanske du kan få ett mer positivt svar än vad jag fick  Huh?
Loggat
Bengan

« Svara #2 skrivet: 2008-09-27, 08:50:15 »

Jag hittade bilden här: http://www.scootercrazy.com/acatalog/Leg_Covers.html

Har dock aldrig hört talas om bolaget och är lite skeptisk till att beställa från england. Skulle nog föredra om det fanns hos SIP eller nån annan mer etablerad försäljare. Generellt känns det stabilare att beställa från tyskland än england. Eller man kanske ska kolla med EHR i Sthlm som säljer andra Tucano Urbano-artiklar? Så får det bli!

Jag trodde inte Suzuki säljer den typen av tillbehör, men det är nog värt att kolla.

Loggat
Ante
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 5

Kör: SYM GTS 250i

Har jag fått den jag vill ha?

« Svara #3 skrivet: 2008-09-27, 13:05:46 »

Jag skulle inte dra mig för att beställa från England, om det inte fanns att få i Sverige. Har handlat på internet från England vid tre tillfällen utan problem (Casio-klocka och golfutrustninng vid två tillfällen).  thumbsup

Kolla bara upp fraktkostnaden. Citat från Scootercrazy's Shipping and Handling villkor: "Please note we can ship to most countries. If you are outside the UK an appropriate shipping charge will be applied dependant upon weight and country. Before taking any payment we will email you the charge and await your acceptance".

För mig verkar detta företag minst lika seriöst som de två jag själv handlat av.

Lycka till!!

Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008-09-28, 20:33:51 »

Ska bli intressant att höra hur det fungerar.

Blev lite sugen på handskarna som dom har (när jag kikade på sidan), har kikat lite efter något som funkar i väta,

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Bengan

« Svara #5 skrivet: 2008-09-28, 21:59:01 »

Det positiva är att benskyddet verkar finnas hos EHR-motor för 1400 kr (får kolla definitivt till veckan). Det negativa är att det inte blev så mycket stålars över när räkningarna var betalda den här månaden. Då kan jag lika gärna vänta till våren med att beställa och bevaka beg. marknaden under tiden. Får se hur jag gör.

Angående handvärmarna fick jag det här tipset av Ante: http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=135214
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2008-10-01, 11:42:42 »

Bra tips!
De som du har på länken har jag inte sett förut.

Funderade på dessa förut, men dom fick inte så bra "kritik",

Ska nog "investera" i ett par samt stövelskydden när man ändå åker dit, inget av detta är så dyrt.

-Tomas

Edit in,
Skulle verkligen behövt dom idag, sicke skitväder
Hoppas det slutar innan man ska hem.
Sad
« Senast ändrad: 2008-10-01, 14:46:22 av tomas » Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.131 sekunder med 21 databasfrågor.