Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-18, 12:48:05
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrig Motor
| |-+  Motor allmänt
| | |-+  Stort stöd för Stockholms biltullar,
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Stort stöd för Stockholms biltullar,  (läst 2848 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« skrivet: 2012-01-12, 23:33:16 »

Stort stöd för Stockholms biltullar,
http://di.se/Artiklar/2012/1/12/255636/Stort-stod-for-Stockholms-biltullar/
Citat

Stort stöd för Stockholms biltullar
2012-01-12 06:45

Stödet för trängselskatten i Stockholm är stort, sex år efter det att den infördes på försök.

I en ny undersökning från Centrum för transportstudier säger 67 procent av dem som uttryckt en åsikt att de skulle rösta ja om det hölls en folkomröstning i dag. Inför försöket låg stödet under 30 procent, skriver Svenska Dagbladet.

Studien genomfördes bland 1.800 stockholmare.


Några av kommentarerna på artikeln ovan jag tyckte var lite bra/kul.

Citat
14. Förortsborna betalar, ej Stockholmarna

Som vanligt har man en övervikt av de som ej själva betalar när man gör undersökningen

Ej tillfrågad förorstbo
Citat
16. Nyhetsvärde?

En riggad undersökning antagligen beställd av Miljöpartiet.

saha
Citat
18. Stort stöd för höjd inkomstskatt

Enligt min undersökning bland 1800 socialbidragstagare är det helt ok att dubbla inkomstskatten också, så då gör vi det fr.o.m. nu. Man kan inte argumentera mot ett beslut med sådan gedigen förankring. Folket har talat!

Caligula
Citat
24. Bara en påminnelse!

Vi röstade faktiskt NEJ till Trängselskatt;

Antalet Ja-röster:
367 178

Antalet Nej-röster:
406 294

Antalet Länsinnevånare som inte fick rösta:
406 348

Transpondern
Citat
25. Göteborg på tur

Vårat kära Göteborg kommer att toppa listan "Världens minsta städer med trängselskatt"

Glenn
Citat
33. Vad är alternativet

Hur löd frågeställningen till de utfrågade? Om de hade frågat om vi ska ha trängselskatt eller bygga nya vägar så hade nog de flesta svarat att bygga vägar och nej till trängselskatt. Om förutsättningen är att det inte byggs några vägar så skulle jag svara ja till en höjning av trängselskatten också. Då kommer jag fram för jag har råd. Men det betyder inte att att jag tycker att trängselskatten är bra. Vägarna i Sverige håller samma standard som ett u-land. Det märkliga är att politikerna inte ser att de förlorar pengar på att vägarna är för få och i dåligt skick.

Och Nej, det är inte bilismen det är fel på, det är bränslet och miljöpolitiken. Jag kör bil varje dag, mestadels elbil.

bilist
Citat
35. Som man frågar får man svar

Undrar hur den där undersökningen gjordes.
Jag har svårt att föreställa mig att en skatt med benämningen trängselskatt, dvs en variant av utegångsförbud om man inte betalar, är uppskattad.

Jag tror det här är propaganda. Precis som när man frågade om folk tyckte att den nya sjörfyllerilagen är bra.
Då vände man sig till hushåll, förvisso med båt, men informerade inte om lagens konstigheter, att den exvis gäller segelbåtar, även om man sitter i båten med motorn avstängs och förtöjningarna fast förankrade etc etc..så är det i princip alkoholförbud. Till det ska läggas att de frågade även de som är undantagna av lagen ä, d.v.s en majoriteten, båtar under 10meter/15knop. deras svar

Biltullarna är säkert byggda på samma sätt. Man har frågat de som bor innanför tullarna. Som man frågar får man svar och detta är Storebror duktig på och att sedan basunera ut snedvriden propaganda.

Kronblom
Citat
44. Man kan med 100%-ig.....
säkerhet enbart säga att 1200 av Stockholms stads (förorter icke medräknade) 861 000 innevånare är för trängselskatter, dvs. 0,14%.

Sociologisk metod


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.139 sekunder med 21 databasfrågor.