Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-18, 03:29:31
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrigt
| |-+  Annat
| | |-+  Den ”stora” ;) presentations tråden.
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 2 3 [4] 5 Skriv ut
Författare Ämne: Den ”stora” ;) presentations tråden.  (läst 77595 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2012-06-03, 23:07:20 »

.................Huvudregeln nr 1 i såna här fall är: ALDRIG "ringa" och om man gör det skall man veta vem man talar med (fråga efter namnet en extra gång - skriv sen ner det) gör en uppföljning skriftligen.
Tänk på att så fort man lagt på luren så är all information och sagda ord borta....
Skriv - så finns de kvar.
Mer arbete men mycket säkrare.
Kul att det löste sig 
Och jag kan bara hålla med i vad du skriver ovan, min bestämda uppfattning också.


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Bengan
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
***

Karma: 6
Antal inlägg: 65

Kör: T-Max 500 -02
Kör2: Vespa Sprint -67
Kör3: VW Sharan -03



« Svara #46 skrivet: 2012-07-29, 21:46:24 »

Nu har jag sålt min T-max och lämnat maxiscootervärlden. Det har blivit så roligt att köra MC att jag bestämde mig för att växla upp ett snäpp så jag kan ta lite fler och längre turer själv eller med hustrun på bönpallen. Valet föll på BMW R 1150 RT, en touring-MC med boxermotor. Hoppas den ska ge mig lika mycket glädje som T-maxen gjort.

Au revoir!  icon_sunny

Loggat
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #47 skrivet: 2012-07-30, 23:01:01 »

Hej Bengan & alla andra,

Allt har sin tid, och förmodligen så även maxiscootervärlden.
Men jag har ännu en del kvar å göra i den. Trots att jag för några timmar sedan fick provköra polarens nästan spritt nya Triumph 1200 -   GS killer,  Tiger var det väl den hette? Förvisso en enormt imponerande tung offroadare men likförbaskat kommer jag envist klamra mig fast i maxiscootervärlden.
Min ej helt klara plan lyder så här just nu i alla fall..
Köra med Silvervingen ett par år? Tills jag lessnat på den . Sedan en liten bekantskap med Burgman 650 nåt år eller 2 ?
BMW 650 glidarmodellen kanske sitter som en smäck efter d?
Men jag har ju visat klara virrpannetendenser tidigare så vi kanske skall ta dessa teorier med en liten nypa salt?
Men troligtvis kommer jag i alla fall innan jag dör ha ägt en Guldvinge oxå. Minst en 1500 cc. Men helst en 1800 cc. Med husvagn å sidovagn å hela kittet....

Har någon annan nån bättre /. Roligare plan? ( dröm )

Hälsningar från en semesterfirande Mieri som ändå ska jobba imorgon.
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Bengan
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
***

Karma: 6
Antal inlägg: 65

Kör: T-Max 500 -02
Kör2: Vespa Sprint -67
Kör3: VW Sharan -03



« Svara #48 skrivet: 2012-08-01, 15:15:45 »

Mina föräldrar körde Goldwing många år och var mycket, mycket nöjda. Vänta inte för länge med att förverkliga din dröm!

Men troligtvis kommer jag i alla fall innan jag dör ha ägt en Guldvinge oxå. Minst en 1500 cc. Men helst en 1800 cc. Med husvagn å sidovagn å hela kittet....

Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2012-08-03, 21:42:29 »

Nu har jag sålt min T-max och lämnat maxiscootervärlden. Det har blivit så roligt att köra MC att jag bestämde mig för att växla upp ett snäpp så jag kan ta lite fler och längre turer själv eller med hustrun på bönpallen. Valet föll på BMW R 1150 RT, en touring-MC med boxermotor. Hoppas den ska ge mig lika mycket glädje som T-maxen gjort.

Au revoir!  icon_sunny


Hej Bengan,
Lycka till med nya åket  occasion14 och ha många roliga mil.
Vem vet förr eller senare så kanske det blir en scooter till, men fram till dess så är du välkommen här i alla fall för två eller tre hjul är två eller tre hjul Wink


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
swed66
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 12

Kör: Yamaha X-Max 400 -14
Kör2: Honda scv 100 Lead -07
Kör3: Yamaha Super Tenere 1200 -11
Kör4: HD Fatboy -08
Kör5: Honda CB 900 Boldor -80
Hemort: Umeå



« Svara #50 skrivet: 2013-06-01, 09:11:35 »

Hej! Heter Kalle är 47 år,Måste erkänna att jag aldrig sett på dessa "tvålkoppar" tidigare men sent ska syndaren vakna notworthy " skitkul" Hittade en ny Honda lead 100 -07 september -12 och hunnit 200 mil i skrivande stund, Men visst är den lite liten, tycker att man blir behandlad som en trimmad eu moped på landsväg som alla MÅSTE köra om, så är nu och klämmer på en ny x-max 250 som jag är rädd för att det blir affär på, har 7 mc i trafik men en till måste man väl få ha
Loggat
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #51 skrivet: 2013-06-01, 18:55:56 »

Hej Kalle & välkommen in i scooterträsket ,

Det där om att du vill skaffa no 8 ? Det kan ev bara du själv bestämma. Men det brukar ju heta att den som flest leksaker har när man har dött vann....
Jag själv håller på att trimma ner innehavet sakta men säkert .Förvisso kompenserar jag det rejält med mina planer på ett inköp av 1 st Honda Goldwing ?

: det är klart du ska ha en x- Max :-)

Snart tänder jag grillen . Åskan å regnet har bluddrat på rejält här de senaste timmarna. Men nu ser det ut som det lugnat ner sig. Skål !

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #52 skrivet: 2013-06-01, 18:58:37 »

Mina föräldrar körde Goldwing många år och var mycket, mycket nöjda. Vänta inte för länge med att förverkliga din dröm!

Men troligtvis kommer jag i alla fall innan jag dör ha ägt en Guldvinge oxå. Minst en 1500 cc. Men helst en 1800 cc. Med husvagn å sidovagn å hela kittet....


Det ser ut å bli en innan jag dör... Planerna är lite mer på riktigt nu om man säger så.

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2013-06-02, 10:13:53 »

Hej swed66 och Välkommen till ScooterForum som sagt!  

@mieri,
Regnet gillar jag just nu Wink med nylagd färdig gräsmatta så slapp vattna igår  Smiley


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #54 skrivet: 2013-06-02, 12:35:57 »

Nä,

Nu tycker jag att du får vattna ett tag. För på onsdag så tar våran son studenten. Och då vill vi att solen skiner HELA dagen.

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
swed66
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 12

Kör: Yamaha X-Max 400 -14
Kör2: Honda scv 100 Lead -07
Kör3: Yamaha Super Tenere 1200 -11
Kör4: HD Fatboy -08
Kör5: Honda CB 900 Boldor -80
Hemort: Umeå



« Svara #55 skrivet: 2013-06-02, 16:39:25 »

Tack för välkomnandet, En goldwing skulle verkligen vara farlig att prova skulle jag tro ( för villa ha begäret )  Smiley men som någon sa: man ska inte dö nyfiken, själv är jag känd för att köpa först och tänka sen på gott och ont, MEN den eventuella x-max 250  ska jämföras med aprilia sr max 300 och så såg jag att det skulle komma en x-max 400 så jag ska INTE ha för bråttom denna gång,  scooter8
Loggat
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #56 skrivet: 2013-07-19, 20:05:18 »

Mina föräldrar körde Goldwing många år och var mycket, mycket nöjda. Vänta inte för länge med att förverkliga din dröm!

Men troligtvis kommer jag i alla fall innan jag dör ha ägt en Guldvinge oxå. Minst en 1500 cc. Men helst en 1800 cc. Med husvagn å sidovagn å hela kittet....


Det ser ut å bli en innan jag dör... Planerna är lite mer på riktigt nu om man säger så.

Mieri

Som de flesta redan vet så blev den en vinge med Guld som förnamn . Däremot inte ngn sidovagn eller husvagn (än ? )

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Wiggo
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 4
Antal inlägg: 36

Kör: Piaggio MP3 500 ABS/ASR Business -14
Kör2: Vespa ET2 -99
Kör3: Diverse fordon som FM tillhandahåller
Hemort: Stockholm & Nylands län
GLVP - Gilla läget, var positiv!


« Svara #57 skrivet: 2013-08-03, 23:22:09 »

Hej!
Mats heter jag och mitt 'Nic' är ett derivat av mitt efternamn.
Boende både i Borgå, Finland och i Stockholm. Min fru med sina döttrar bor i Borgå och jag har mitt arbete för Försvarsmakten inne i Stockholm
Jag har de senaste tre åren kört min 50cc's Vespa mestadels inne i Stockholm till och från jobbet men skaffade mig denna sommaren en Piaggio MP3 500. Huvudpoängen (förutom att det är skoj!) är att kunna pendla hemåt för egen maskin även från Åbo efter färjetransport för helgerna som bär hemåt, i a f 6-7(8?) månader om året.
Hade nöjet att träffa tre av forumets medlemmar vid mitt första besök i Nifsta/Gottröra i torsdags; H-P, Hofcat och Mixen - det var trevligt och jag kände mig väl omhändertagen. Det var första men inte sista gången där! Nu på torsdag bär det dock av hemåt till familjen!
Loggat

GMY//Wiggo
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 25
Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen



« Svara #58 skrivet: 2013-08-04, 01:05:41 »

Hej & välkommen Wiggo,

Mieri
« Senast ändrad: 2013-08-04, 19:34:11 av mieri » Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2013-08-05, 15:15:31 »

Hej & välkommen Wiggo,

Mieri

Hej och Välkommen som sagt!


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: 1 2 3 [4] 5 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.063 sekunder med 22 databasfrågor.