Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2021-05-09, 07:19:10
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Vem är jag och vem är du?
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Vem är jag och vem är du?  (läst 1743 gånger)
Kjelle
Admin-Kjelle
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« skrivet: 2011-03-29, 23:18:46 »

Jag vet att Tomas har kört det här ämnet 2009.
Men vi som kör runt på 3 hjul kan ju ha en egen presentation.
Jag har en liten dröm, det är att få köra karavan med MP3or.
Det skulle vara kul Smiley

Jag heter Kjell Eriksson och bor nmellan Grythyttan och Nora i Västmanland.
Född och uppvuxen i Stockholm, så jag har en bedrövlig dialekt. (går inte bort med tiden) Är snart 58 år och har landningsbana för flugor på huvudet. Det vill säga, väldigt lättkammat Smiley Intressen, mest fotografering faktiskt. Laddar hela fuocon full med objektiv och reser runt. Hittar rätt med hjälp av en Tom Tom Rider II.
Bor på en liten gård med hästar, hundar och samt en svägerska som granne.
Lirar Jazz och blues gitarr, gängad och har tre vuxna utflugna. Mitt garage ser ut som om det aldrig har varit städat fast jag gör det varje år.
Jobbar som maskinreparatör med inriktning på pneumatiska  styrningar och sekvensstyrningar av maskiner.
Har haft en MP3 250 köpt 2006, har en Gilera fuoco.
Folk tycker jag är knäpp, så det får man utgå ifrån Smiley
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Balvin
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 19

Kör: Fuoco 500
Kör2: Skoda (bil?)
Hemort: Hässleholm

nya framdäck!

« Svara #1 skrivet: 2011-03-30, 00:28:44 »

violent4 Bo Isendahl var namnet, 59:årig lärare som blivit sugen på detta med mc på gamla dar. Bor i Ballingslöv i Skåne, jobbat lite i Stockholm som datatekniker, men kommit hem igen  sunny. Min kompis blev återfallsknutte för ca ett och ett halvt år sedan, det klarade jag, men när syrrans sambo sedan kom med motorcykel så var loppet kört. Då jag inte har A-kort så måste mc-åkandet lösas på annat sätt.

Först satte jag mig ner och funderade lite icon_scratch, sedan ringde jag banken och lånade lite pengar. Grin Av dessa köpte jag en fuoco 500 och när jag hämtade den, hann precis utanför tomten innan jag välte, detta hände naturligtvis när jag stannade. Det där med trehjuling var tydligen inte så enkelt som jag trodde, det krävs lite teknik att stanna med dessa om man inte ska behöva sätta ner fötterna. Numera är det inga problem då jag sätter ner fötterna vid stopp och sedan låser jag systemet med knappen. Vi är nu fem stycken som kör men bara jag som kör trehjuligt. headbang

Jag hann med att köra över 900 mil förra sommaren och redan nu har jag hunnit med ca trettio mil. Det har varit i kyligaste laget men ädå känts toppen. Ser fram emot värmen och slippa den iskalla vinden i ansiktet. Fotar lite jag åxå och har för det mesta min kamera och objektiven med mig och fotar så fort vi stannar och ska pausa, tyvärr är jag dålig på att fixa med bilderna så det blir mest att de hamnar i datorn och inte kommer längre. Ska försöka bättra mig till sommaren och lägga ut bilder lite efter att de blir tagna  Cheesy.

Håller med om att det skulle vara roligt och träffa alla med sina MP3:or och Fuoco 500 och köra en runda. Hoppas vi ses nån gång.  wav

Bosse
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.085 sekunder med 21 databasfrågor.