Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2021-06-16, 04:29:53
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Meka/Tillbehör/Extrautrustning
| | |-+  Däck byte Piaggio mp3!!
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Däck byte Piaggio mp3!!  (läst 3216 gånger)
Ghostbrother
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 35

Kör: Ingen scooter just nu.
Kör2: Suzuki GS 750 L 1981
Kör3: BMW R 1150 GS 01
Kör4: Yamaha TTR 600 R 03

« skrivet: 2009-08-25, 22:13:42 »

Kebab på er 

Idag bytte vi däck på en "trehjuling" för första gången, en Mp3´a, såg dj-ligt bökigt ut och ja sa ca en timme till kunden.

Dumt vad "föreställningar" ställer till med.....
Det var precis hur smidigt som helst, "någon" hade tänkt nere i södra delen av Europa och jag gillade verkligen att skruva med "hojen", det tog 25 min att byta däck i bak.....

Det var riktigt kul att "pula" med Piaggio´n, och den liktsom "ramlade" in här... på en fin plats här..... "pekar mot hjärtat" 

Killen har kört den här i snart två år och var super nöjd, och jag börjar förstå vad vår Jonas pratar om ang sin "trehjuling"  .

Självklart så hans det med en kort provkörnings sväng också, det här var en 250 cc och den var riktigt trevligt. Killen, han hade kört ca 800 mil, och det var bara i bak som vi bytte den här gången, fram däcken rullar säkert 500 mil till, eller åtmindstånde fram till i vår/försommar, han var en åretruntåkare och hoppas såklart på en mild och åkbar "vinter".

Det kostade inkl. allt... Nytt däck (Michelin pilot City.. någonting) avmontering, skifte sula, balansering och montering.... 730:-  inkl moms. Vad gör vi inte för att folk ska kunna åka hoj och ha skoj!

Hur som så gillade vi hojen  skarpt och vi ställer oss helt klart på den nya generationens hojars sida, oavsätt 2 eller 3 hjul, dessutom så läste jag MC-nytt i morse ang automatlådor på mc.....  downtown 
Och helt klart så kommer dessa att ta över så småning om, vare sig vi vill det eller inte, då de är betydligt "bränslesnålare"  än dagens lådor, och är det något jag gillar  icon_sunny just hos allas våra Scootrar, så är det just automaten och/eller variomaten, att slippa växla hela tiden, samtidigt som jag kan välja att växla manuelt på min burgman om jag så vill, precis som det förutspås att bli på just framtidens 2 och 3 hjulingar. Automater som också växlas manuelt..... Coolt

Välkomna säger vi till framtidens alla hojar.... Spännande!!!

Ha det eller nått GB  icescream
Loggat

Här och Nu..... Wrrooom.......
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.082 sekunder med 21 databasfrågor.