Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-19, 10:34:07
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Ej MC-klassade Scooters
| | |-+  Trubbel med garantiservicen :(
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Trubbel med garantiservicen :(  (läst 7762 gånger)
Chrester
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 17



Heja Sverige!


« skrivet: 2017-06-16, 11:35:25 »

Fan vad trött jag blir Sad Det är dags för andra garantiservicen på 100 mil på min moped.
Butiken där jag köpt den har konkat (lcmc.se i linköping). Nästa närmsta auktoriserade verkstad är i motala, norrköping, tranås eller ödeshög.
En sträcka på ungefär 3,5 mil upp till 5 mil enkel resa mot 2,4 mil till nästa närmsta mopedverkstad som heter ronnys cykel och mopdeservice  i linköping. Jag bor i Mantorp.
Kruxet är att Ronnys är inte auktoriserad av kopenscooter som står bakom mitt köp.
Har ringt Ronnys men de ska kolla med koopenscooter som är genrelagent om det är ok att de utför garantiservicen. Jag skulle återkomma på måndag ville de. Ringde också generalagenten men de sa väl ungefär att vänta på svar nu på måndag är allt de kan göra för stunden.

Så om det skulle skita sig så får jag ta moppen till motala (om de nu inte konkat där också Tongue ) så får tanten hämta upp mig där.
Nästa dag får tanten skjutsa mig tillbaks till motala så får jag ta moppen hem igen.

Spännande det här, fortsättning följer  headbang

Edit: motalabutiken har inga telefonnummer . . . .
« Senast ändrad: 2017-06-16, 11:40:45 av Chrester » Loggat

Kör en Kymco Like 50 -2016
Rogga
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 338

Kör: Kawasaki Vulcan S 2019
Hemort: Linköping/Östergötland


Ha det gött


« Svara #1 skrivet: 2017-06-16, 14:58:51 »

Hej  Smiley

Tragiskt och tråkigt att höra och värre att uppleva. Det jag har lärt mig genom årens tid är att kolla upp vad man köper och att det finns återförsäljere samt serviceverkstad inom rimligt avstånd.

Men det är alltid lätt att se i backspegeln.

Hur som helst så hoppas jag att det löser sig för din del, utan alltför stora problem.

- Rogga 
Loggat

"Kör försiktigt o krama varandra i trafiken."
Chrester
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 17



Heja Sverige!


« Svara #2 skrivet: 2017-06-16, 15:28:58 »

Ja det är tråkigt, allt verkade ju så bra när vi köpte. Saker och ting kan ändra sig tydligen Sad
Värsta scenariot så får jag väl serva hos en "vanlig" moppemek och skita i garantin.
Loggat

Kör en Kymco Like 50 -2016
Chrester
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 17



Heja Sverige!


« Svara #3 skrivet: 2017-06-17, 09:44:21 »

Fick svar nu av deras kundtjänst på facebook och så här svarade de:

"Hej du kan serva din scooter på vilken mc/moped verkstad somhelst för att garantin ska gälla bara du har kvittona kvar. För att du ska behålla 5års motorgaranti så ska midland oljor användas då det är midland som står för garantin efter 2år. Om inte verkstan du använder har denna olja kan du köpa av oss och ta med till verkstaden då har du kvar denna garantin också. Så ingen fara mvh Peter".

Så nu blev det lite lättare Smiley

Loggat

Kör en Kymco Like 50 -2016
JanneHagnell
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 346




« Svara #4 skrivet: 2017-06-17, 13:21:40 »

Skönt att det löste sig! Sådant där händer tyvärr ibland. Tänker på när Rover med pukor och trumpeter återlanserades i Sverige och sedan gick i konken bara ett par år senare. violent5
Loggat
Rogga
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 338

Kör: Kawasaki Vulcan S 2019
Hemort: Linköping/Östergötland


Ha det gött


« Svara #5 skrivet: 2017-06-17, 15:37:35 »

Nice att det löste sig, till viss del 

Vad tänker jag på, jo det där konstiga kravet med oljan..Men det kanske bara är jag som reagerar på det?

Hur som helst så tror jag att många bördor från dina axlar har släppt.  Wink

Ha det bra och kör försiktigt.

- Rogga 
Loggat

"Kör försiktigt o krama varandra i trafiken."
Chrester
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 17



Heja Sverige!


« Svara #6 skrivet: 2017-06-17, 21:04:03 »

Det där med oljan ja, tror de har ett avtal med midland oil för just utökad garanti på fem år. Den gäller då bara motor, ventilsäten samt lager  dårå.
Loggat

Kör en Kymco Like 50 -2016
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.087 sekunder med 21 databasfrågor.