Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2021-06-16, 03:05:56
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrigt
| |-+  Kalender
| | |-+  EU valet 2009-06-07,
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Ihoplänkade händelser
  • EU valet 2009,: 2009-06-07
Författare Ämne: EU valet 2009-06-07,  (läst 6906 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« skrivet: 2009-05-22, 13:41:19 »

EU valet 7 juni 2009,

Lissabonfördraget, FRA (kartläggning via sociogram), IPRED, ACTA, Telekompaketet, IPRED2 och vad mera?

Sverige, ”skjutet i sank”,
Ni som har läst lite här ett tag vet att jag anser att Lissabonfördraget skjuter demokratin och Sverige som nation i sank läs mer här,
http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,110.0.html
Eller se detta korta klipp så tror jag du inser att något är fundamentalt galet.

Många säger ”om jag är oskyldig har jag inget att dölja”,
Varje maktapparat gör fel medvetet eller av misstag och ingen vill leva i ett samhälle där individens möjlighet att påtala eller rätta till felaktigheter är borta. Om Nisse två kvarter bort inte kan prata eller göra sin stämma hörd kan inte du det heller när det väl gäller.

Nedan är en quote av något jag såg i kommentarerna på en artikel någonstans som jag tycker fångar det hela rätt bra,
Citat
H2 says:
maj 19th, 2009 at 17:24

PP skall få min röst, i första hand som en markering mot FRA- och IPRED-lagen. Dessa lagar har ofta jämförts med Stasiväldet i gamla Östtyskland och jag bedömer jämförelsen vara korrekt.
Hur viktig åsiktsfriheten är insåg jag när jag bodde och jobbade i just det landet några år. Jag minns min utveckling i grova drag,

I början var min reaktion negativ, hur dystert grått allt var, hur tråkigt allt såg ut, hur enformighet allt såg ut, hur människor utan ett leende hankade iväg till jobbet osv.
Steg två blev att började jag acceptera omgivningen och tyckte “så farligt var det ju inte” Ok, deras prylar och bilar var inte så häftiga och dom fick köa i 10-15 år få en bil, och visst saknades det prylar att köpa om man inte hade västvaluta. Men de flesta hade en billig hyfsad bostad, hade ett arbete, mat för dagen och råd att festa till ibland.
Tredje steget var när jag lärt mig tyska så bra att jag fick vänner som litade på mig och tvärtom. Då insåg jag bekymret med att hela tiden vara på sin vakt. Konsten att ständigt ha ett officiellt korrekt svar och en egen uppfattning parallellt var svår. Situationen att ständigt fundera på vad man skulle säga eller skriva begriper ingen som inte varit utsatt för det

Det tredje steget gav mig en chock som delvis sitter kvar och insikten hur viktigt det fria ordet är. Den rätten är det viktigaste vi har allt annat är sekundärt.

Markering,
Som jag ser det har vi nu vår chans att göra en stark markering till våra folkvalda som nu helt uppenbarligen struntar i oss deras uppdragsgivare.

För det är vi Svenska folket som betalar deras löner och väljer dom till de positioner som dom har, det dyraste vi någonsin kommer att betala för i vårat liv är vår regering, och som med varje produkt man betalar för vill man ha den bästa möjliga resultat, men personligen är jag nu trött på att betala för att få min och min familjs fri och rättigheter förstörda.

När man nu gång på gång mellan valen beslutar om väsentliga förändringar som står i bjärt kontrast till vad de flesta tycker så måste dom snarast möjligt bytas ut, glöm partitillhörighet för angreppet på våra fri och rättigheter har aldrig varit mer omfattande och de flesta av dom har fattas av regeringen ihop med sossarna.

Vår frihet,
Frihet tar vi i Sverige som en självklarhet men om man ser till historien så inser man snart att detta är ett tillstånd som är mer ovanligt än vanligt, man kan inte luta sig tillbaka och tro att 200år av relativt lugn och frihet bara fortgår av sig själv.

Sista årets lagar och fördrag har i praktiken förstört personlig integritet och Sverige som nation, detta blir lite mer synligt för varje dag och nu kan de flesta se att utvecklingen inte är bra och måste stoppas.

Manifest,
Många tror att Pirat Partiet bara handlar om fildelning, inget kunde vara mer fel.
Det i deras valmanifest som jag tycker är viktigast handlar om Lissabonfördraget och våra fri och rättigheter se quoten nedan,
http://www.piratpartiet.se/principer
Citat
………….. Demokrati och medborgerliga rättigheter och friheter
Värnet om den enskildes privatliv är lagfäst i Sveriges grundlag. Ur denna grundläggande rätt springer flera andra viktiga mänskliga rättigheter som yttrande och åsiktsfrihet, informationsfrihet, rätten till kultur och rätten till personlig utveckling. Alla försök från den offentliga maktens sida att inskränka dessa rättigheter måste ifrågasättas och mötas av ett kraftfullt motstånd.

Alla maktmedel, system och metoder som staten kan använda gentemot sina invånare måste befinna sig under ständig omprövning och granskning av folkvalda företrädare. När staten övervakar invånare som inte är misstänkta för brott utgör det en kränkning av den enskildes privatliv på ett i grunden oacceptabelt sätt. Varje medborgare skall tillförsäkras den anonymitetsrätt som idag förutsätts i grundlagen och den enskildes rätt att bestämma över sina egna personuppgifter måste stärkas.

Piratpartiet tar ställning mot särskild behandling av terroristbrott i lag. De straffskalor och brottsrubriceringar som redan finns för handlingar som skadar eller hotar svenska medborgare eller deras egendom är tillräckliga. Terroristlagstiftningen som finns idag sätter rättssäkerheten ur spel och riskerar att i sin förlängning användas som repressivt medel mot immigranter eller oliktänkande.

Staten ska respektera grundlagen även i praktiken. Respekt för medborgarna och deras integritet skall innebära att principer som tortyrförbud, lagstiftningsintegritet, rättssäkerhet, budbärarimmunitet och korrespondenshemlighet är okompromissbara. Piratpartiet skall och kommer att agera för att exponera och fälla en regering som partiet anser inte lever upp till den respekt för människorätt som man ska kunna förvänta sig av en demokrati. Vi anser också att en sådan respekt aldrig ska villkoras, exempelvis baserat på härkomst, etnicitet, religion, kön, handikapp, ålder, sexuell läggning eller politisk åskådning.

Brevhemligheten skall upphöjas till en generell kommunikationshemlighet. Det skall alltså bli förbjudet att avlyssna andras telefonsamtal, läsa annans e-post, SMS eller andra meddelanden på samma sätt som det idag är förbjudet att läsa någon annans brev, oavsett tekniken och vem som tillhandahåller den. Alla undantag från denna regel måste i varje enskilt fall förbli just ett väl motiverat undantag. Arbetsgivare skall endast för att säkerställa en teknisk funktionalitet eller i direkt samband med den anställdes arbetsuppgifter kunna få tillstånd att ta del av dennes meddelanden. Staten skall endast vid en konkret brottsmisstanke ha rätt att samla bevis och utföra övervakning av sina invånare. Staten skall i alla övriga fall utgå från att dess medborgare är oskyldiga och lämna dem ifred. Denna kommunikationshemlighet måste ges ett starkt skydd då staten vid ett flertal tillfällen visat sig inkapabel att på ett förtroendegivande sätt handha information som den kommit att förfoga över.

Vi vill upphäva datalagringsdirektivet och stärka skyddet för den enskildes privatliv.

Piratpartiet tar inte ställning till det faktum att Sverige är medlem i EU, men när vi nu är det har vi rätt att kräva att det ska vara demokratiskt. Det demokratiska underskottet inom EU måste på sikt åtgärdas, och första steget är att förhindra det från att permanentas genom en illa genomtänkt konstitution. Det förslag till EU-konstitution som Nederländerna och Frankrike röstade nej till ska inte antas, vare sig i sin ursprungliga form eller med kosmetiska ändringar exempelvis genom Lissabonfördraget som Irland röstade nej till.

Beslutsfattandet och förvaltningen i både Sverige och EU ska präglas av transparens och öppenhet. Svenska representanter i EU ska på alla sätt verka för att EU närmar sig den svenska offentlighetsprincipen.

Demokratins grundvalar ska värnas, både i Sverige och inom EU…………………………..

Uppvaknande,
Som tur är så börjar många vakna till, och det syns i opinionssiffrorna som här där PP får 7,9%, i Demoskops undersökning,
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=16-AV_ID=910745,00.html?

Men det är inte slut ännu, och jag förutspår mycket fulspel av de etablerade för att behålla sina positioner och makt innan valet är över, bland annat så har nu hyckleriet om dessa frågor nått smått löjliga proportioner.

Inte bara ungdomar,
Visst känner jag en del ungdomar som kommer att rösta PP, men jag känner betydligt fler vuxna då ”fildelning” är den lilla biten i det hela och är bara ett ”transport” verktyg ihop med ordet "terror" för att få oss alla att snällt svälja alla de inskränkningar i våra fri och rättigheter som nu görs något vi aldrig skulle gått med på annars.

Enfrågeparti?
Det är inte riktigt sant om man läser valmanifestet, men om så vore fallet så finns ingen viktigare fråga att ta ställning för och värna om, för allt börjar och slutar med våra fri och rättigheter.

Fulspel,
Räkna med ”fulspel” för dom som nu innehar dessa maktpositioner kommer nog att lägga in en propaganda växel eller tre för att förhindra att PP eller andra partier stör ”ordningen”, för dom ser nog vartåt det lutar och kan nog ”sträcka sig långt” när det gäller att få behålla makten.

Redan ser jag en massa kommentarer och skrivningar på kommentars sidan hos PP vilken saknar moderering som är gjorda av uppenbara ”troll”, detta givetvis för att skrämma bort folk som tittar in för att ”se vad det handlar om”.
För den typen av kommentarer som man nu ser fanns nästan inte alls för en vecka sedan och jag har följt sidan under lång tid.

Mer och mer totalitärt samhälle,
Alla med ögon att se och ett fungerande förstånd kan inte längre missa att vi tyvärr med hög-hastighet är på väg emot ett mer och mer totalitärt samhälle, något som upprepats ett otal gånger tidigare i historien.

Om du inte går och röstar eller för den delen lägger din röst på regerings partierna eller sossarna så ger du ditt mandat till dessa demokratiövergrepp, dvs helt Ok och fortsätt sälja ut oss och fortsätta att förstöra våra fri och rättigheter.

Varför?
Jo för om man lägger sin röst på dessa partier, eller för den delen väljer att inte rösta ger man sitt mandat till denna ruskiga utveckling och säger att STASI’fieringen av Sverige är Ok, överlämnandet av vårt självbestämmande fullt ut är Ok, vänligen fortsätt.

Dessutom så förtjänar allt för många politiker varken våra röster eller att ens lyssnas på längre, deras förtroendekapital är numera helt förbrukat efter det sista årets STASI’fiering.

Sist,
Våra Fri och rättigheter är inget som getts till oss med automatik, utan dessa är tagna och måste noggrant vaktas om vi inte ska tappa dom igen.

Som Benjamin Franklin väl utryckte saken,
"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

Vem röstar jag på? (ihop med nästan alla mina tänkande kompisar)
PP, nu och i valet 2010 om det behövs, för i mina ögon har våra folkvalda förbrukat sin kredibilitet.

Det vi lär av historien, är att vi inte lär av vår historia.

-

Jag visste inte vad ”kartläggning via sociogram” var tidigare men här är en bra förklaring,
http://klamberg.blogspot.com/2008/08/svaret-r-sociogram-i-analysdatabasen.html

-Tomas
alla har rätt till en åsikt, och det här är min Wink
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-06-01, 11:44:58 »

Nu börjas det,
Sista veckan och som jag skrev tidigare, de etablerade kommer inte att dra sig för något för att slippa konkurrens i sandlådan, det kommer garanterat mera innan 7 juni.
Ironin är total nu när Aftonbladet hänger ut Rick Falkvinge's privatliv, partiledaren för det parti som verkligen predikar intigritet och skydd av detta.

Min kommentar,
Är man tredje största parti i Sverige (medlemsmässigt) så tar det tid, inte underligt att man satsar fullt ut och något måste man leva på, de andra får statligt stöd och deras löner betalas med våra skattepengar, jag undrar vad Fredrik skulle "dra ihop" från sina betalande medlemmar?
Man ska inte heller glömma i samanhanget att Rick Falkvinge sa upp sig från sitt jobb 2006 och tog ett banklån för att kunna göra detta på heltid.
http://www.piratpartiet.se/storlek

Dessutom så är medlemsantalet i ungdomsförbundet nu det största i Sverige med dubbelt!! så många medlemmar som tvåan, dvs dom som utgör framtidens väljare.

Personligen tror jag nog att det inte dröjer länge innan dom är Sveriges andra parti medlemsmässigt med den gratis skjuts som nu ”bjuds”.

Hellre en vanlig kille än dessa proffspolitiker som nu med ljustes hastighet STASI’fierar Sverige och som dessutom sålde det bakom våra ryggar 20 nov 2008 med Lissabonfördraget,

Dessa politiker som nu ligger i ”hyckleri overdrive” för att dom är rädda om jobben och sina maktpositioner.

När det gäller sex,
Herregud är kvinnor i Sverige nu utan vilja? Är vi i Svedala eller USA? (dubbelmoralens högborg)
Fungerar inte ja/nej/vill inte utan måste nu ett kollektivt ansvar tas av landets medborgare för Rick’s kärleksbestyr?

Får en politiker gilla sex?
Får han vara öppen med det?
Får han ha flera sexpartners?
Får han ha “k kompisar”?
Får han ha “groupies”, eller är det bara popstjärnor förunnat?

Som jag ser det är det hela en fullständigt absurd diskussion, bra att han tar ansvar och använder kondom tycker jag.
Ingen av er som varit på konferens/firmafest de senaste 20 åren?

1984,
I fall vi eftersträvar full insyn och kontroll i våra vardagsrum och sängkammare så är nog nuvarande styre helt korrekt och den nu inslagna vägen den bästa, med mer och mer kontroll av oss alla.

”Journalistik”,
Den som tar information från Aftonbladet eller för den delen Expressen som utryck för någon form av verklighet tycker jag synd om, för det är svårt att hitta lägre nivå på (synd att ens kalla det) ”journalistik”,
http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,136.0.html

Artikeln,
http://www.aftonbladet.se/nyheter/euvalet/article5269005.ab
Citat
”Största chansen jag får att göra skillnad”

Piratpartiets ledare sa upp sig - nu lever han på stöd från sina medlemmar
Partiledaren lever på att tigga pengar av medlemmarna.
Och raggar tjejer för att få tak över huvudet och sex under valturnén.

Nu är de etablerade partiernas skräck, Piratpartiet, på väg in i EU.
– Vi håller på att skriva historia, säger partiledaren Rickard Falkvinge.

Rickard Falkvinge, 37, öppnar dörren till partihögkvarteret – hans egen fyrarummare i ett slitet höghus i Sollentuna.
 På golvet ligger kondomer, bordet inne på kontoret är belamrat med papper. I vardagsrummet står en obäddad extrasäng, gästrummet räcker inte till för partimedlemmarna som med jämna mellanrum flyttar in och ut ur lägenheten.
Det är platsen varifrån partiledaren Rickard Falkvinge just nu är på väg att leda sina cyberpirater mot EU-parlamentet............mera

Vad Rick själv skriver om detta,
Citat
........Jag fick leta runt i hela lägenheten för att begripa vad de syftade på…
Formuleringen var visserligen rent språkligt korrekt, men inte så lite missvisande.
Det handlade om (oanvända) kondomer (i sina paket) som låg i en osorterad hög med massor av andra ouppackade grejer från resväskan, på golvet i vardagsrummet, intill själva resväskan som låg i hallen........

Det finns nog en hel del att "hämta" om övriga politiker i detta ämne, MEN jag är helt ointresserad av den typen av information, budskapet är viktigare.

Med det som nu pågår i express fart runt oss så kunde han bott på "soptippen" för min del och jag skulle ändå rösta på PP för det är viktigt och ont om tid nu.
Det enda "felet" han har gjort är att han var öppenhjärtlig och inte lärt sig att utrycka sig som en proffspolitiker, vilket bara ger plus i min "bok".

Själv hade jag först tänkt rösta PP i EU valet och sedan se i vanliga valet, men nu blir det PP både och.

-Tomas
« Senast ändrad: 2009-06-01, 12:16:39 av tomas » Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009-06-02, 09:29:00 »

Personligen kommer jag att på valblanketten 7 juni kryssa för andranamnet då det verkar vara en ung dam med "riktigt drag i".

Det jag läst så verkar hon rätt för jobbet, samt så behövs det lite friskt ungt blod in i systemet och dels så är jag lite trött på "proffspolitiker" som jag nog anser första namnet Christian Engström vara.

---

Nr 2 på PP's kandidats lista,

Amelia Andersdotter, f. 1987, Lund

Jag är EU-frågesamordnare i Ung Pirats förbundsstyrelse, ledamot i UP Lund och valberedning i UP Malmö.

Jag har under lång tid engagerat mig i EU-frågor, och har investerat mycket tid i att ta reda
på bakgrunden till olika beslut, hur EU:s beslutsmekanismer fungerar och vilka områden som är viktiga att åtgärda och hålla koll på.

Jag vill arbeta för en större öppenhet och transpararens i parlamentet, och förbättra de demokratiska processerna, bl.a. i att minska möjligheterna för hemligstämpling av dokument. Jag vill också arbeta för bättre mjukvarudirektiv, förändringar i upphovsrättslagstiftningen, och en översyn av terroristbekämpning och polisväsenden i EU.

Kontakt: amelia.andersdotter@piratpartiet.se
Hemsida/blogg: http://www.ameliatillbryssel.se/

---

Som det ser ut nu så kan det bli en representant i EU Parlamentet för PP, men det vet vi först efter valet Wink

Jag är rätt övertygad om att information om beslutsprocesser som vi tyvärr endast får reda på via bloggar istället för media som vore det normala kommer att bli betydligt bättre med en PP i EU parlamentet.

Dessutom så när väl informationen har kommit ut har det varit för sent för att hinna reagera/agera, FRA, Telekompaketet är typ exempel där bloggbävningar först satt fokus på något innan media reagerar.

Så jag tror att det blir riktigt bra med ett par intresserade ögon/öron som representerar Svenska folket istället för olika maktkonstellationer.

Dessutom har PP ett fungerande nätverk som står utanför ”medias kontroll” för att kunna sprida väsentlig information av intresse för oss vanliga medborgare i tid.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009-06-07, 14:05:34 »

Jaha, då går man och röstar nu  walk

Oavsett hur det går för PP så har dom i alla fall fått alla kappvändare att för stunden berätta hur viktig vår personliga integritet är och hur mycket dom jobbar för att förbättra?!??! denna.

Verkligheten är förstås att det bara är att se efter vem som röstade på vad under det senaste året så förstår man att detta inte har med de traditionella partigränserna att göra och att hyckleriet nått nya toppnoteringar.

Moderaterna som lade ner!!! sina röster vid omröstningen på telekompaketet’s tillägg 138! Eller Fjellner som i Svt’s Agenda varmt talade för sin yngre bror fast man i hans log på webben kunde läsa saker som var helt emot vad han sade under tv intervjun, sådant som detta och hyckleriet i övrigt från de etablerade partierna påminner mig ständigt varför jag fullständigt saknar förtroende för politiker. (ser mig själv som partilös och förordar sunt förnuft)

Jag hoppas nu (och tror) att PP kommer ha den effekten att STASI’fieringen av Sverige bromsas upp ett tag.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009-06-08, 00:52:33 »

Grattis PP till 7,1% trots blockaden av gammelmedia från debatterna!

Pirat Partiet finns nu som nätverk i 24 länder och som riktigt parti i 3 länder, Finland  (för sent för valet), Tyskland och Sverige.

40,3% valdeltagande i EU valet emedan 6 av 10 beslut för Sverige har sitt ursprung i Bryssel.
I de flesta övriga länder har valdeltagandet droppat till nya bottenrekord.

Men sådana petitesser som folkligt stöd hindrar inte att man vill styra oss alla fullt ut via Lissabon fördraget och ett helt toppstyrt EU.

Själv hoppas jag att Gordon Brown blir kickad så att Tories kommer in och att dom då håller sitt löfte om folkomröstning avseende Lissabon fördraget.

CAMERON DEMANDS REFERENDUM ON LISBON TREATY,
http://www.express.co.uk/posts/view/104954/Cameron-demands-referendum-on-Lisbon-Treaty
Citat
CAMERON DEMANDS REFERENDUM ON LISBON TREATY
Tuesday June 2,2009
By Julia White for express.co.uk

CONSERVATIVES today sought to ratchet up pressure on Gordon Brown ahead of Thursday’s European elections by publishing a bill to pave the way for a referendum on the Lisbon Treaty.

The Bill would allow voters to go to the polls this autumn on the same day that Ireland stages its second referendum on the controversial treaty, rejected by voters in the Republic last year......mera

Om Lissabon fördraget,

Vilket fall finns det jobb för PP direkt då Telkompaketet ska upp för tredje gången med det nya parlamentet i höst och det är säkert inte det enda i ämnet integritet.

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009-06-08, 10:04:46 »

SVT’s valvaka, Rick Falkvinge, (~2,37min video mp4 format i zip)
Om SVT inte hade blockerat PP så hade nog valresultatet varit betydligt bättre än 7,1%

Men jag antar att man inte ville att dom skulle ta upp pinsamheter som M’s nedlagda! röster av vid röstning på Telekompaketets tillägg 138 eller att Svenska folket skulle få höra att fildelning endast är en liten del och våra fri och rättigheter är en betydligt större del i deras val manifestet eller att regeringen hand i hand med sossarna röstat igenom sista årets försämringar av våra fri och rättigheter och stasifieringen av Sverige.

Men här är trots allt i alla fall ett kort klipp från SVT’s valvaka då man får förmoda motvilligt släppte fram Rick Falkvinge just innan valvakans slut, som jag ser det så klarade han sig riktigt bra.

SVT’s valvaka, Rick Falkvinge, (~2,37min video mp4 format i zip)
www.scooterforum.se/pic/falkvinge.zip

---

Om du saknar program för uppackning eller för uppspelning,

Gratis uppackningsprogram som så vitt jag vet inte innehåller konstigheter eller reklam ”Izarc” , klarar dom flesta formaten,
(OBS! använd på egen risk)
www.izarc.org

Gratis uppspelningsprogram som så vitt jag vet inte innehåller konstigheter eller reklam ”VLC”, klarar dom flesta formaten,
(OBS! använd på egen risk)
www.videolan.org

---

Sist,
Trist med bild valet som många dagstidningar har idag när dom skriver om EU valet, gammel partierna representeras av allvarliga män/kvinnor på bilderna emedan man i många fall valt mindre smickrande bilder på PP’s delegater, nåväl jag tror inte så många köper den typen av propaganda längre. (hoppas jag i alla fall)

-Tomas
Loggat

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.405 sekunder med 21 databasfrågor.