Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-25, 23:31:55
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrigt
| |-+  Annat
| | |-+  Överfallen och bestulen
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Överfallen och bestulen  (läst 5112 gånger)
Semester Stallone
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 18
Antal inlägg: 274

Kör: Honda SH300i (2017)
Kör2: Honda Hornet 900 (2006)
Kör3: Honda MSX125 (2017)
Hemort: Estocolmo



« skrivet: 2016-06-05, 03:56:39 »

Ledsen att behöva förpesta forumet med det här, men kände att jag nog måste skriva av mig lite skit. Hur som - hade under lördagen varit nere vid Nynäshamn och stannade på hemvägen, kring 22-tiden, till vid Farsta, närmare bestämt på en liten parkväg utmed Nynäsvägen. Inte det cooaste av ställen, skulle det visa sig. Hade kanske suttit där tio minuter, så lommade det en 5-6 småkillar förbi. Tänkte inte mer på det förrän samma gäng dök upp igen, och stannade en 20 meter ifrån mig, till synes oskyldigt småsnackandes. Några småttingar till anslöt. Asch, tänkte jag: jag ska hem i alla fall och gick så bort till skotern och startade upp den. Bara för att någon sekund senare finna att jag var jag överöst med sparkar och slag. Okej, det var små punks som jag borde kunnat brotta ner men det är bokstavligen skitsvårt att freda sig mot 5 skitungar och sedan se det sjätte lilla svinet sätta sig på min fina Honda SH300 och retfullt bara köra iväg, den var ju liksom redan uppstartad och klar att stjälas... Sitting duck!

Nej, jag vill varken göra något politiskt eller rasistiskt, typ, skicka hem alla jävla ensamkommande flyktingbarn, av det här. Men kanske är det en del av det nya Sverige som vi förr eller senare tvingas att förhålla oss till? Eller så får vi sluta att vara så godtrogna. Det finns goda människor och det finns onda. Tricket är bara att känna igen dem i tid.  Kanske innebär det nya Sverige också att man inte kan stanna till vid en parkbänk vid 22-tiden en lördagskväll utan att ha dubbla nödutgångar. Hur som – jag klarade mig relativt helskinnad, mest bara ett tilltufsat ego, men det hade ju faktiskt kunnat sluta mycket värre. Hondan går att ersätta men ett krossat skallben hade väl blivit marigare…

Ta det försiktigt därute, hörrni!
 
Loggat
admin
Administrator
MC Scooter 125cc (Full Medlem)
*****

Karma: 0
Antal inlägg: 54




Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016-06-07, 16:32:10 »

Välkommen till Scooter Forum!

Min tanke med detta är att likasinnade ska kunna utbyta erfarenheter och information oavsett vad man åker på i Scooter väg.

Alla som har ett intresse för Scooter i alla dess skepnader har samma status, dvs Scooter intresserad och eventuellt Scooter förare.

Jag gör detta som ett hobby projekt då jag själv saknat ett mer generellt ställe för att utbyta Scooter information.

Så jag hoppas att ni som (i bästa fall  Wink) kommer att tillbringa lite tid här inte skapar admin arbete genom att följa sunt förnuft i vad som gäller umgänge, dvs här ”dissas” ingen för vad du åker på eller av andra skäl.

Hoppas ni får en trevlig stund här på Scooter Forum.


-Tomas
Byt_dettta_tlll_mitt_namn@scooterforum.se / förhindrar "spam bots" (i bästa fall Wink)


Först,
Ledsen för din skull och skönt att du klarade dig.

Jag har funderat vad jag ska göra med din post.

Du Semester skriver vältaligt och jag förstår vad du säger men,
Det är så att vad som än skrivs och hur det än presenteras så kan det/kommer det att feltolkas och intentionen spelar mindre roll, för det finns lika många åsikter som medborgare och det är bara en helt omöjlig balansakt.

Så jag kom fram till att jag låser den här tråden, för avsikten med forumet är ett annat.
Ytterst ansvariga är "våra?" politiker även om de nu och för all tid framöver kommer hävda motsatsen.


-Admin/Tomas
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.099 sekunder med 21 databasfrågor.