Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-03-28, 10:42:17
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrigt
| |-+  Snackoteket
| | |-+  Eurovision 2016, De Politiska manipulatörerna vann,
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Eurovision 2016, De Politiska manipulatörerna vann,  (läst 2167 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« skrivet: 2016-05-15, 00:56:38 »

Eurovision 2016,
De Politiska manipulatörerna vann,


Så finns det nu någon enda en som tror att detta var ett icke manipulerat resultat så har jag en strandtomt mitt i Sahara att sälja billigt, medtag påse med kontanter.

Trist,
Jag har personligen tyckt det varit roligt med denna europeiska institution och följt tävlingarna som lätt underhållning i många år.
Men detta var min sista melodifestival som jag nu såg för en stund sedan.

"Klantigt,"
Dom kunde inte ens "fixa" till det "rätt" och mer trovärdigt, antagligen på grund av ett för kort tidsspann för att få till något som inte bara lyser av manipulation.
Polen näst sist innan telefonrösterna räknades upp och magiskt så hoppade de upp genom startfältet som en orimlig raket med telefonrösterna fullständigt ospeglat resultatet av den tidigare juryröstningen, för det viktiga var att lägga de sista rösterna så att dessa räckte till en magisk hårsmåns seger.

Hur?
Jag tror dom tog en stor mängd röster avsedda för Australien och fördelade om dessa till Polen och möjligen även till Österrike (tvåa och trea från slutet, dvs. ingen påverkan), på så sätt stämmer avräkningar och totalen, har kikat lite tidigare på röstriggning i politiska sammanhang av allmänintresse och detta är en snabb och enkel metod.

Inte lika enkelt att ändra resultat från mindre grupper (ländernas jurygrupper) som har lite koll på vad de diskuterat och beslutat, men några siffror och elektroniska totaler sammanräknade i någon/några datorer av telefonröstningen är en helt annan historia att lägga beslag på/förändra "on-the-fly". Det skulle vara intressant att få veta mer om hur denna tekniskt genomförs, dvs bolag, mjukvaruleverantör, avrapportering och eventuella valideringssteg för att försäkra sig om riktigheten av resultatet.

Eurovisionen numera offrat på samma smutsiga politiska altare för en billig poäng som Nobels fredspris, innan detta så hade jag mer tilltro till resultatet i eurovisionen än de för en agenda utnämnda fredspristagarna de sista åren Smiley

Trist att politik och åsiktspåverkan ska förstöra allt, inget är heligt så vinnare ikväll blev en politisk "pungspark" och förlorarna är melodifestivalen/eurovisionen samt vi som tycker det var lite roligt att titta som jag ser det.

---

Sverige som här gett de sista juryrösterna som 42a av 42 länder.


Här är alla utom de tre högsta telefonrösterna avgivna.


Polen som så här långt legat näst sist med endast 7 poäng! när de 42 ländernas juryröster är avgivna får nu magiskt den tredje högsta av telefonrösterna!
Och märk nu väl att Australien som innan avräkningen startade av telefonrösterna ledde med 320! mot tvåans 211 fick endast fjärde högsta rösten och Polen fick den tredje högsta rösten!
Så den solklara 1an blir slagen av den på den näst sista platsen i telefonröstningen Polen, trovärdigt någon? (skulle inte tro det)



Och Polen hoppar nu magiskt upp från att legat näst sist till en 6 plats, till slut en åttonde plats, makalöst.


Till sist,
Man kan också "roa" sig med att titta på förändringen av de individuella länders plats/position mellan röstningarna med en diff. uppåt av 17 placeringar! i Polens fall mot en skillnad på kanske 5-7 placeringar för andra länder om man jämför hur jurygruppena röstade och hur "folket" röstade. Går att se genom att kika på den första bilden som är efter att jurygrupperna avgivit sina röster och titta på slutresultatet i "quoten" nedan.
Jag hoppas att många kloka människor runt om i europa kommer att gräva lite mera i detta.

Och ta nu inte detta som att jag inte tycker att ämnet var/är viktigt men kanske inte som en politisk manifestation på bästa sändningstid i en så kallat "opolitisk tävling", och det är tyvärr absolut inte första gången och säkerligen inte den sista detta kommer att hända.
Dock har jag tills nu trott på röstningarna men inte denna gång och definitivt inte framledes, vilket i sig gör detta till ett helt ointressant icke evenemang i framtiden, i alla fall för mig.

Och Stalin var högt uppe i historien bland de riktigt ruggiga, och som jag ofta säger/tänker, med +20 millioner döda så hur många "vanliga människor" hjälpte till så att detta kunde ske , eller som i Mao's fall mellan 60-80 millioner i sin "karriär" inget som kunde göras/utföras utan mängder av villiga händer/hantlangare.
För det krävs verkligen många "vanliga" människor för att genomföra något sådant.

Citat

Slutresultat - # (platsförändringen mellan juryröster och telefonrösterna)

1. Ukraina - 534 poäng # (+1)
2. Australien - 511 poäng # (-1)
3. Ryssland - 491 poäng # (+2)
4. Bulgarien - 307 poäng # (+3)
5. Sverige - 261 poäng # (+4)
6. Frankrike - 257 poäng # (-3)
7. Armenien - 249 poäng # (+3)
8. Polen - 229 poäng # (+17) <--<< andra från slutet
9. Litauen - 200 poäng # (+3)
10. Belgien - 181 poäng # (-4)
11. Nederländerna - 153 poäng # (0)
12. Malta - 153 poäng # (-8)
13. Österrike - 151 poäng # (+11) <--<< tredje från slutet
14. Israel - 135 poäng # (-6)
15. Lettland - 132 poäng # (0)
16. Italien - 124 poäng # (-3)
17. Azerbajdzjan - 117 poäng # (+2)
18. Serbien - 115 poäng # (+5)
19. Ungern - 108 poäng # (-1)
20. Georgien - 104 poäng # (-6)
21. Cypern - 96 poäng # (-1)
22. Spanien - 77 poäng # (-6)
23. Kroatien - 73 poäng # (-1)
24. Storbritannien - 62 poäng # (-7)
25. Tjeckien - 41 poäng # (-4)
26. Tyskland - 11 poäng # (0)


Från Aftonbladets poll, 2016-05-15 ~12.30,


---

Ukrainas låt har retat upp ryska politiker,
En vågad kupp, en utmanade text och ett känsloladdat framförande........mera
http://www.svd.se/nu-galler-det-for-frans-i-eurovision/om/eurovision-song-contest-2016


-Tomas
(OBS, min personliga åsikt förstås,
Edit in: mer text och bilder.)

« Senast ändrad: 2016-05-16, 11:32:36 av tomas » Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.174 sekunder med 21 databasfrågor.