Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-04-16, 22:54:23
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Vilken ska man ha? Hur är de på vintern? Edit: Det BLEV en MP3 500 !!
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 2 [3] Skriv ut
Författare Ämne: Vilken ska man ha? Hur är de på vintern? Edit: Det BLEV en MP3 500 !!  (läst 31069 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2016-03-01, 19:25:04 »

@Mathias,
Låg tyngdpunkt så känns det verkligen inte så tungt som det egentligen är.
Att också tänka på med vikten skulle jag säga är lösgrus på asfalten innan det är sopat.
Nästan satt den i backen själv när man behöver stöd som inte finns att få då sulorna glider ovanpå gruset, blir fort/lätt ingen kraft eller grepp att hålla uppe och emot med, lätt att inte tänka på då man stannat.


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
kalle.mp500
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 2
Antal inlägg: 19

Kör: mp3 Blå

« Svara #31 skrivet: 2016-03-01, 20:39:15 »

Hej Mathias

Lycka till , kul med ännu en mp3a på rull .  Har åkt så fort det har varit möjligt i vinter i byn (Stockholm) och varit ganska ensam . Fegar dock ur när det lovats snö. Har en 14 och har haft nytta av 'antispinn' då man har varit lite för snabb med rullen.  Men har fungerat utmärkt bara man är klädd och tar det lite lugnt . Har bara rullat ett år men inga problem eller trubbel med mp3an.

Vänlig hälsning
Kalle
Loggat
Mathias
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 24


« Svara #32 skrivet: 2016-03-01, 22:57:04 »

Tack för tipsen! Har varit ute lite nu idag och kört Smiley och inser att jag behöver öva mer ! Smiley

Kört landsväg, motorväg och de, men krångligast är typ 10-40km/h att svänga i låg hastighet osv.. Men bara öva på Smiley

@Mathias,
Låg tyngdpunkt så känns det verkligen inte så tungt som det egentligen är.
Att också tänka på med vikten skulle jag säga är lösgrus på asfalten innan det är sopat.
Nästan satt den i backen själv när man behöver stöd som inte finns att få då sulorna glider ovanpå gruset, blir fort/lätt ingen kraft eller grepp att hålla uppe och emot med, lätt att inte tänka på då man stannat.


-Tomas

Loggat
Mathias
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Karma: 2
Antal inlägg: 24


« Svara #33 skrivet: 2016-03-01, 22:58:29 »


Tack så mycket! Har haft en riktigt rolig första dag med MP3an ! Pigg på motorvägen även i 110-120 ! Fantastisk maskin! Bekväm och stabil men ändå väldigt väldigt rolig Smiley

Hej Mathias

Lycka till , kul med ännu en mp3a på rull .  Har åkt så fort det har varit möjligt i vinter i byn (Stockholm) och varit ganska ensam . Fegar dock ur när det lovats snö. Har en 14 och har haft nytta av 'antispinn' då man har varit lite för snabb med rullen.  Men har fungerat utmärkt bara man är klädd och tar det lite lugnt . Har bara rullat ett år men inga problem eller trubbel med mp3an.

Vänlig hälsning
Kalle
Loggat
Rogga
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 338

Kör: Kawasaki Vulcan S 2019
Hemort: Linköping/Östergötland


Ha det gött


« Svara #34 skrivet: 2016-03-02, 12:06:50 »

 

En liten påminnelse om du inte redan vet det. Mp3:an har en inkörningsperiod på 100 mil och hastigheten bör inte överstiga 80% av Mp3:ans maxhastihet.

Så här räknade jag: Ca 150 km/tim -80% = 120 km/tim. Värt att tänka på är också att man har en varierande inkörningsperiod.

Min ska själv in på 100 mila service, så fort vädret ser lite stabilare ut. Och prisupgift som jag har fått här i Linköping ligger på 2000:-
Men det varierar ganska brett och fett i vårt avlånga land.

Ha det gött och kör försigtigt.

- Rogga 
Loggat

"Kör försiktigt o krama varandra i trafiken."
Sidor: 1 2 [3] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.125 sekunder med 22 databasfrågor.