Ser rätt lika ut, men betydligt dyrare och kortare slaglängd, ser faktiskt inte lika listig ut i konstruktionen, man undrar vem som härmade vem från början
Suntour justerar man med en skruv i botten till valfri spänst, och till den finns också olika fjädrar att köpa löst för andra vikt intervall dvs. för lättare och tyngre förare än vad den levereras med.
Vet då inte om det är deras originalfjädrar, då den för tyngre går ända upp till 120kg om jag kommer ihåg rätt.
https://www.rosebikes.se/artikel/byschulz-g1-premium-light-urban-suspension-seat-post/aid:858107---
Kom ihåg att jag "dokumenterade" fiaskotransporten från Biltema vid inköpet, dvs ingen chans att på ett betryggande sätt få två bakpå bilen så mecka och på håret med en i bagageutrymmet vid inköpet.
Men då dom ska/har flyttas på en del så kollade jag vad det fanns för lösningar och efter gigantisk shoppingångest så köpte vi en sådan här, som sammantaget inte överstiger kultryck och klarar vikten av cyklarna samt storleken som inte är ringa, en rätt ny modell tänkt för el-cykel.
Fördelarna är att man får dit dom på bokstavligen mindre än 2 minuter på ett väldigt bra och förtroendegivande sätt och att dom får plats.
Plus i kanten är att luckan går att öppna med cyklarna på.
Nackdelen som alltid finns var förstås 5x
Använt rampen med tre stycken vanliga då jag kört släktens (sista strappad bak med rem), sitter grymt stadigt på kroken, men som sagt dyr.
Lite fusk, då det faktiskt tog slut vid den skylten då skicket på sträckan efter skylten var alldeles för dåligt för en gatcykel.
Faktiskt "nördat" på med hjälm när jag varit ute
-Tomas