Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2021-06-16, 04:15:47
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrig Motor
| |-+  Motor allmänt
| | |-+  Luftombyte? U bet.
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Luftombyte? U bet.  (läst 11400 gånger)
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #15 skrivet: 2014-04-23, 21:32:25 »

Populär basketdoja från förr hette nånting med " Air " Michael Jordan typ..... Finns ev fortfarande i sortimentet .

= luftdoja .

Jag ber lite om ursäkt för den dåliga vitsen men klockan börjar bli lite sent , så ha överseende . Allt för att det ska vara full fart i forumet !

Apropå nånting nästan helt annat ? Semester Stallone , kommer du med oss andra nånting här framöver när torsdagsträffarna i nifsta / Gottröra drar igång ? Du ska se att luften där är nånting helt utöver det vanliga :-)

Du ska nog se att förutom motorcyklar & bilar så ska det nog finnas utrymme för att prata om väder & VIND även där . 

Gammalt djungelordspråk : när Fantomen seglar då blåser det ( verkligen mycket )

Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Semester Stallone

Antal inlägg: 274

Kör: Honda SH300i (2017)
Kör2: Honda Hornet 900 (2006)
Kör3: Honda MSX125 (2017)
Hemort: Estocolmo

« Svara #16 skrivet: 2014-04-24, 15:24:59 »

Vaba? Gottröra? Vad är det? Papua Nya Guineas nationalrätt? Trolldeg? Är det ens ätbart?
Ja, det vet i fan. Däremot kan jag en kul historia från Nya Guinea, typ:

Två kannibaler satt och åt middag.
"Jag tycker inte om din bror," sa den ene.
"Jaså? Men du kan väl äta upp potatisen i alla fall?"

Loggat
mieri

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #17 skrivet: 2014-04-24, 21:42:59 »

Ok , jag förstår att du inte vågar hänga på till Nifstaträffen än på ett tag . Det är ok :-)

Kannibalhistorien fick mig att le lite smått i alla fall .

Tjing
Gullan som anar  John Blund vibbar i luften .

Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2014-04-25, 16:45:41 »

Sjömän föredrar luften i luftskepp. (tror jag i alla fall Wink)

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Semester Stallone

« Svara #19 skrivet: 2014-04-29, 13:48:04 »

Last call for rock’n’roll

Ja, hoppas nu alla lämnat sin gamla luft vid återvinningsanläggningen. Nej, det är inte okej att dumpa den i, eller på, majbrasan eller bara ”glömma” den i en enslig buske ute i naturen. Vid allvarliga och upprepade förseelser av det slaget kan ni komma att hemsökas av Ringtrollets förbannelse med den fruktade Ringtrollsfebern som följd.

Av platsbrist har dock vissa återvinningsstationer tvingats införa en luftbegränsning om 10 L luft per person och dag. (5 L för barn under 7 år). I gengäld utlovas fina priser och även en särskild snabbhetspremie för bäst inlämnade luft. Priserna består bl a av Jimi Hendrix obetydligt begagnade luftgitarr (enbart använd vid Woodstock och i mint condition) eller en exklusiv resa i partikelacceleratorn i Cern…(som faktiskt enligt obekräftade rykten skall vara nääästan lika spännande och rapp som en Honda SH300. Fan tro’t)

Klart slut. N'over4now
Loggat
Yoss

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #20 skrivet: 2014-05-04, 14:57:54 »

Vaba? Gottröra? Vad är det? Papua Nya Guineas nationalrätt? Trolldeg? Är det ens ätbart?
Ja, det vet i fan. Däremot kan jag en kul historia från Nya Guinea, typ:

Två kannibaler satt och åt middag.
"Jag tycker inte om din bror," sa den ene.
"Jaså? Men du kan väl äta upp potatisen i alla fall?"

Stallone, då Gottröra är platsen för en av de största LUFTfartsolyckorna i svensk historia, så vet jag att det är av intresse för dig att hänga med dit nån gång.

Du kan läsa mer om det HÄR och HÄR.

Dock har stället blivit mer känt för annat på sistone, typ gamla åk, fotbollsgolf, dammsugare och räckmackor... Därav dess smeknamn som brukas här på forumet, Räkröra.
Loggat

Motorburen Ungdom
Semester Stallone

« Svara #21 skrivet: 2014-05-07, 15:27:02 »

Okej, jag medger att det nog fick fantasin i svallning duktigt då jag som liten parvel hörde ordet luftbro första gången. Alltså lät jag bygga luftbroar: Praktfulla, transparenta hängbroar, bågbroar, fackverksbroar. Intressanta konstuktioner i ett intressant, flexibelt och böjbart material.
Idag, då jag nått vuxen ålder *host, host*, har detta mer övergått till ett, inte mindre, sunt intresse för ringlekar. Men det är ju förstås redan luftat ovan…
Loggat
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.1 sekunder med 21 databasfrågor.