Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-20, 20:12:06
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Maxi Scooters
| | |-+  Köpt en högre ruta till min X-max :)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Köpt en högre ruta till min X-max :)  (läst 24655 gånger)
tulle
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 23

Kör: Yamaha X-max 250

« Svara #15 skrivet: 2012-09-14, 17:42:43 »

Då har även jag lagt in en beställning på en likadan ruta. Beställde den också över e-bay. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan den kommer. Fick ta den röktonade modellen också då den klara inte finns att beställa än.De drog I GBP och inte i Euro konstigt nog men det spelar mindre roll. Blev 776 kronor draget från kontot i alla fall.

Thomas
Loggat
ljs-s
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 316

Kör: Yamaha X-Max 250 ABS
Kör2: Kawasaki ER5
Hemort: Sundsvall

« Svara #16 skrivet: 2012-09-14, 20:48:28 »

Nice Smiley Hoppas du oxå blir nöjd med den Smiley
Gick fort att få rutan, har för mig att det tog mindre än en vecka att få den.

Kan tillägga att jag har bytt ut dom 6 svarta plast skruvarna som håller i rutan mot riktiga skruvar. Och lagt gummi O-ringar mellan rutan och brickan på skruven för att inte skada rutan.
Jag använde först gäng-låsning men det var inte så smart, för själva muttern på baksidan sitter bara i gummi som ger med sig lite när man skruvar åt skruvarna. Så det behövs inge gänglåsning. Det resulterade bara i att det vart krångligt att få bort den  Roll Eyes

Loggat

-----
Finns det någon scooter åkare i Sundsvall som är sugen på att åka en tur så hör gärna av dig.
tulle
**

« Svara #17 skrivet: 2012-09-24, 09:44:54 »

Då har även jag fått rutan på plats. Körde till jobbet idag och det är en väldig turbulens o ljud i hjälmen för min del när farten ökar. Kryper jag ihop lite så blir det dock betydligt bättre. Är 193 cm. Ska bli intressant att se hur mycket regn rutan tar bort framöver. Det är det viktigaste för mig att bli mindre blöt. Men ni som är långa ska kanske fundera på en annan ruta gärna högre modell om man ska bli riktigt nöjd o kör längre sträckor. Själv kör jag bara i stort sett på 50 väg och något på 70 sträckor o cirka 8 km åt gången så detta får funka för mig.

Thomas
Loggat
ljs-s

« Svara #18 skrivet: 2012-09-24, 10:16:17 »

Ja då var du en bra bit längre än mig Smiley Jag är runt 178, men jag har även satt för hålet längst ner vid rutan.

Tyckte det gjorde så det vart mindre turbulens för mig.
Loggat

-----
Finns det någon scooter åkare i Sundsvall som är sugen på att åka en tur så hör gärna av dig.
tulle
**

« Svara #19 skrivet: 2012-09-24, 10:48:08 »

Vad använde du för att täcka hålet med?

Thomas
Loggat
ljs-s

« Svara #20 skrivet: 2012-09-24, 11:03:23 »

Köpte den här på biltema, kapade till och använde dubbelhäftande på baksidan för att fästa den tills man skruvar dit rutan över den.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Ovrigt/Skum-for-hasplat-82623/

Jag testade först bara med lite tejp för att täcka hålet och tyckte det vart bättre så jag köpte den där "svampen"
Loggat

-----
tulle
**

« Svara #21 skrivet: 2012-10-29, 00:19:56 »

Har skaffat en identisk ruta från Tyskland som denna sida handlar om som jag nu säljer då den inte funkar för mig. Rutan finns  i Göteborgsområdet om någon skulle vara intresserad. Är samma modell som ljs-s har monterat på sin. Rutan är säkert bra om man inte är över medellängd. Själv är jag 193 cm och då fungerar inte denna rutan något vidare. Turbulensen runt huvudet blir jobbig. Jag har provat att krypa ihop lite och då funkar rutan klockrent men jag kan inte sitta så och köra i längden. Rutan är som ny och hämtas på plats i GBG om intresse skulle finnas.

Mvh. Thomas
Loggat
ljs-s

« Svara #22 skrivet: 2012-10-29, 09:50:45 »

Trist för dig att det inte fungerade för dig.
Du är ju bra bit längre än mig så förklaringen ligger väl där som du säger. Har du sett givis jätte ruta?

Den är 30 cm högre än org rutan. Det är väl den största jag har sett iaf.
http://www.motodesign.org/new-givi-accessories-for-yamaha-x-max/
Loggat

-----
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.095 sekunder med 22 databasfrågor.