Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-09-25, 11:06:53
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Maxi Scooters
| | |-+  Mieri FJS reflekterar
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Mieri FJS reflekterar  (läst 23836 gånger)
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #15 skrivet: 2012-11-30, 16:17:57 »

Men Thomas,

Det är i alla fall lättare att ta fram de där julprylarna när det råder snökaos utanför i alla fall?

Jag har varit ute och åkt en hel del bil i snökaoset idag.  Jag tycker faktiskt det är kul / mysigt ? Trots att det är en modern framhjulsdriven personbil.
Men det som kan vara värt att nämna är att en sväng med dotterns moppebil med sommarhjul ( då i alla fall) har hunnits med de me`

Bilen är så himla lätt ,ca 350kg . Så den gick förvånansvärt fint på vägen. Men det gick förståss ännu bättre med dubbdäcken på.

Hörs  //  Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri

« Svara #16 skrivet: 2013-03-19, 07:36:14 »

Tjena,

Tänkte fylla på Silvervingslänken lite.
Jag anammade ett av alla mc- firmors erbjudande denna vinter med att dom kommer och hämtar hojen på sin hemort. Så jag kontaktade Mc varuhuset i Sthlm. Vi pratade i telefon om vad jag ville ha gjort. Och det var ju framförallt 600 mila servicen. Den skulle kosta ca 1500kr. Men kortfattat kan jag då nu berätta så hade jag spenderbrallan på så jag tyckte att dom kunde montera pakethållare ( Giwi) + handtagsvärmare ( Oxford )  skitig var den med.. Så en tvätt för en 2 hundring fick det med bli. Dom har ca 3,5 mil hit enkel resa. Så inklusive allt blev det 6000kr. Men jag tyckte i alla fall att det var det värt. Men har full förståelse att inte alla tycker det. Det som avgjorde för mig att det blev några grejer till gjort var att 1500 spänn för servicen lät så himla " rimligt"
Jäkligt skönt att ha det gjort oxå. Glömde att skriva att dom kom och lämnade tillbaka den också förståss efter ett par dagar.

Eder Silvervingsinformatör Mieri
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
V Saarela
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 130

Kör: Honda ANF 125 Innova
Kör2: Piaggio 250 MP3
Kör3: Honda NPS 50 Zoomer
Kör4: Div andra hojar

Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2013-03-20, 06:56:13 »

Tjena,

Tänkte fylla på Silvervingslänken lite.
Jag anammade ett av alla mc- firmors erbjudande denna vinter med att dom kommer och hämtar hojen på sin hemort. Så jag kontaktade Mc varuhuset i Sthlm. Vi pratade i telefon om vad jag ville ha gjort. Och det var ju framförallt 600 mila servicen. Den skulle kosta ca 1500kr. Men kortfattat kan jag då nu berätta så hade jag spenderbrallan på så jag tyckte att dom kunde montera pakethållare ( Giwi) + handtagsvärmare ( Oxford )  skitig var den med.. Så en tvätt för en 2 hundring fick det med bli. Dom har ca 3,5 mil hit enkel resa. Så inklusive allt blev det 6000kr. Men jag tyckte i alla fall att det var det värt. Men har full förståelse att inte alla tycker det. Det som avgjorde för mig att det blev några grejer till gjort var att 1500 spänn för servicen lät så himla " rimligt"
Jäkligt skönt att ha det gjort oxå. Glömde att skriva att dom kom och lämnade tillbaka den också förståss efter ett par dagar.

Eder Silvervingsinformatör Mieri

Nja.............äkta kärlek är väl vad det är  Smiley
Loggat

mieri

« Svara #18 skrivet: 2013-03-20, 10:32:40 »

Jaa,

Det är det faktiskt !
Jag saknar verkligen alla småsvängar ( & storsvängar ) som gjordes förra säsongen som gjorde mig (ännu) mer harmonisk efteråt. Men det är jag förståss inte speciellt ensam om att tycka på detta forum ?

Mieri
Loggat

tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2013-03-20, 14:24:22 »

Nej det är du absolut inte ensam om  Wink

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Yoss

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #20 skrivet: 2013-03-21, 12:07:54 »

Nejdå, det kändes helrätt ifjol och är en av de känslorna som håller igång en över vinterhalvåret.
Få se nu om 2013 kan slå 2012 på den fronten...  Cheesy

Och grattis till nyinvesteringarna mieri! Tror silverfisken känner sig riktigt omhändertagen nu!
Loggat

Motorburen Ungdom
mieri

« Svara #21 skrivet: 2013-03-21, 12:34:30 »

Tack Yoss,

Nu är ( premiär för det här " nya" ordet...) hen... redo för nya räktrålningserövringar.

Men någon sorts förtäring i samband med 2 & 3-hjulsåkning uppe i Roslagen - Öregrund & Knutby, bl a måste oxå ske.

3 + gradiga å soliga hälsningar  //   Mieri
Loggat

Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.127 sekunder med 21 databasfrågor.