Håller med dig Calvin på sätt och vis..... Hiskeliga marginaler på eftermarknaden i mc-branschen..... Bevisligen.
Hade tyvärr dålig erfarenhet av ÅF´s verkstad; gjorde ett "sloppy job" vid 100 och 1000 mils servicen. Missar och i övrigt halvslarvigt jobb. Måttet var rågat när de skulle byta ut mina två framdäck, (de hade lyckats och ordna en punka på det vänstra vid leveransservicen och fick byta båda), jobbet skulle inte ta lång tid, så jag väntade kvar i verkstaden.
Mekanikern monterade av hjulen och la dem med yttersidan nedåt golvet!!! Slet och slängde med dem. Krängde av de gamla, och på med de nya. Kom gåendes med de nya hjulen och satte på dem.
- Men stopp nu! Ska du inte balansera dem?
- Nä, det behövs inte på så små hjulstorlekar....., och vi har ändå ingen balanseringsmaskin här för dem ändå.....
Körde i väg, sur och besviken. Skakade som f-n på hemvägen i 110km/h.
Dagen efter körde jag inte till den vanlige däck-knallen i Bankeryd och fick dem balanserade. Körde upp med fakturan/kvittot från knallen till chefen på Nybergs Motor i Jönköping och han fick betala.
Det var det sista jag köpte och gjorde i den butiken.....!!!
Därför är läxan lärd - själv är bäste dräng!!
Trevlig kväll boys och girls!
La på nya City Grip P på framhjulen. Inga problem med obalans.
Noterade att däcken som jag tog av var City Grip S och de har en röd balanspunkt som skall vara mitt för Ventilen. vet man inte om det kan man nog få lite obalans..
(Jo, Jag vet, det skulle varit City Grip S på en 400 men jag beställde fel. Tror att det får va för hojjen gör endast 150 i medvind, nedförsbacke, hemlängtan och kissnödig samtidigt)