Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-25, 21:02:04
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  MC-klassade Scooters på upp till 249cc
| | |-+  Tränger sig före?
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Tränger sig före?  (läst 6084 gånger)
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå

« skrivet: 2012-06-05, 11:40:47 »

Har ni oxå upplevt att bilisterna skall köra om och tränga sig till varje pris? Jag kör 50 där det är 50 och 70 där där det är 70 men ändå verkar de tro att man är en EU-moped som skall köras om. Dessutom har Leaden ganska dåliga backspeglar, jag ser mest mina armbågar. Så man får vrida på huvet för att hålla koll på vart man har bilarna.
Loggat
TMax500
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 229

Kör: Kawasaki J300
Kör2: Triumph Thruxton
Kör3: Triumph Sprint ST
Kör4: Ägt: Yamaha TMax 500, Aprilia Sportcity 200, Yamaha YP 125, Piaggio X9 180, Peugeot Elyseo

« Svara #1 skrivet: 2012-06-05, 12:46:03 »

Kör du mitt i vägbanan och "tar plats"? Eller smyger du lite diskret lite till höger? Det gör stor skillnad vilket man väljer.

Annars är kanske en del av problemet att du håller hastighetsbegränsningarna. Och/eller att bilarna inte gör det. Då uppstår en konflikt direkt. Medicin: kör för fort, det gör alla andra! Smiley

Sedan är Lead ganska liten. Och om man kombinerar litenheten med faktorerna ovan så kanske det klickar till i skallen på bilföraren bakom dig "en moppe, måste-måste förbi!" En reflex, ungefär som när det vattnades i munnen på Pavlovs hundar när de skulle få mat, så reagerar en bilist när han/hon får se något som liknar en moppe. Se mer http://sv.wikipedia.org/wiki/Klassisk_betingning

TMax  *amatörpsykolog, - filosof, - vad-ni-vill*

EDIT: det händer mig också när jag kör moppen. Men sällan på någon av trajjorna - högre fart, mitt i vägbanan, bullrigt avgassystem (kom-inte hit-å-snacka-med mig!) Smiley  Hur är det på din HD?
« Senast ändrad: 2012-06-05, 12:51:12 av TMax500 » Loggat

Float like a butterfly, sting like a bee
erkagn
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 254

Kör: Snart en Vespa
Kör2: H-D Sporster XL 1200 C -08
Kör3: Crescent Elin, elcykel
Kör4: Haibike Hardseven 2.0, emtb
Hemort: Umeå

« Svara #2 skrivet: 2012-06-05, 12:55:34 »

Kör du mitt i vägbanan och "tar plats"? Eller smyger du lite diskret lite till höger? Det gör stor skillnad vilket man väljer.

Annars är kanske en del av problemet att du håller hastighetsbegränsningarna. Och/eller att bilarna inte gör det. Då uppstår en konflikt direkt. Medicin: kör för fort, det gör alla andra! Smiley

Sedan är Lead ganska liten. Och om man kombinerar litenheten med faktorerna ovan så kanske det klickar till i skallen på bilföraren bakom dig "en moppe, måste-måste förbi!" En reflex, ungefär som när det vattnades i munnen på Pavlovs hundar när de skulle få mat, så reagerar en bilist när han/hon får se en moppe. Se mer http://sv.wikipedia.org/wiki/Klassisk_betingning

TMax  *amatörpsykolog, - filosof, - vad-ni-vill*

Jag kör mitt i vägbanan. Problemet är väl att den är i långsammaste laget i accerlationen och det finns ju inte så mycket mer att ge vid 70. Så har svårt att hinna med trafikrytmen på 70-väg. Jo, du har rätt i att den är liten. Parkerar utmed EU-moppar på jobbet och ser faktiskt ingen större skillnad i storlek eller utseende.

Bifogar en bild där min hoj står bakom 2 moppar.

Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.112 sekunder med 21 databasfrågor.