Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-06-12, 07:42:19
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Köpa MP3 500 Sport i Gbg inge bra...
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Köpa MP3 500 Sport i Gbg inge bra...  (läst 30720 gånger)
Yoss
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #15 skrivet: 2012-06-02, 18:41:02 »

hello2 hello2 hello2 scooter8 scooter scooter8 scooter icon_thumleft icon_thumleft icon_thumleft occasion14 occasion14 occasion14
Loggat

Motorburen Ungdom
TMax500
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 229

Kör: Kawasaki J300
Kör2: Triumph Thruxton
Kör3: Triumph Sprint ST
Kör4: Ägt: Yamaha TMax 500, Aprilia Sportcity 200, Yamaha YP 125, Piaggio X9 180, Peugeot Elyseo

« Svara #16 skrivet: 2012-06-02, 21:05:15 »

Så bra, grattis i förskott! Kul att tipset tog skruv... Smiley
Loggat

Float like a butterfly, sting like a bee
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2012-06-03, 15:29:39 »

...................Nåväl, jag bokade den och sa att  jag ger ett definitivt besked på Måndag, vaknade Fredag morgon (som igår) och undrade om jag är fullt mentalt frisk, här har jag letat runt halva Göteborg efter en bra ÅF och så hittar man en trevlig säljare som har den modellen jag vill ha och så säger jag att jag bestämmer mig på Måndag. Hur go e den?......................
Cheesy
Har själv varit med om lite liknande och vet ågren mängden jag hade innan jag hann spika köpet.

Hmm,
Undrar om det finns någon/några bra trehjuliga smiley's?
Verkligen på tiden att få in en/flera, kikade lite snabbt och hittade i alla fall detta, ena är i alla fall någorlunda ska göra dom transparenta.

Så ett stort Grattis!  occasion14 och kör försiktigt

-Tomas

Edit in,
Fixat transparent,
---
Edit in 2,
Kunde inte motstå att "leka" lite, ja ja dom rör sig lite i alla fall
Wink
« Senast ändrad: 2012-06-03, 16:24:30 av tomas » Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
JS.Gbg
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 6

« Svara #18 skrivet: 2012-06-04, 20:59:57 »

Hej

Jag får säga grattis till köpet och det låter som om du rekommenderar Johans Mc. Skall nog få tummen ur ..... och ringa till dom. Nu får jag väll börja samtalet med frågan om när dom får in en till.  Smiley
Hur mycket på ett ungefär får man räkna med att hjälm och kläder går på?
Loggat
JS.Gbg
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 6

« Svara #19 skrivet: 2012-06-04, 21:06:16 »

Jag får även tacka för alla tipps m.m.
Är det kanske till och med någon av er jag har sett köra på norrleden vid rusningstrafiken?
Loggat
Kjelle
Admin-Kjelle

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2012-06-05, 07:14:55 »

Trevlig läsning  icon_biggrin

Jag hoppas att instruktionsboken är bättre än den var för 4-5 år sedan då det var ett danskt företag som importerade mp3'or till Sverige.

Då var den på flera språk i en och samma sida. då var det uppdelat (gäller fuoco) Engelska-Portugisiska, Tyska-Spanska, Danska-Grekiska.

Både Engelskan och Danskan gick bra men att dela sidorna med ett annat språk gjorde allt väldigt rörigt.

En del saker framgick inte. Som exempel blev jag snopen när bensinreserven gick till och jag tror det var ute termometern som plötsligt
visade hur långt jag kunde köra på reserven. Det räknar ner till noll.
Jag viste inte från början att det var bara att trycka till på körriktningsknappen, så hoppade den tillbaka.
Ingenting om den dålda säkringen på laddningsrelät.
Ingenting om överfyllnadsskyddet i tankern.
Jag tankade fullt men det bara sjönk undan. Jag funderade vart bensinen blev av  Sad

Ett stort grattis till köpet!

Tomas, kul med mp3 smilisar 
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Yoss

Antal inlägg: 1243

Kör: Piaggio MP3 500 LT Business Sport
Kör2: Peugeot 206 Griffe
Kör3: Peak Mt Hotham
Hemort: Stockholm/Kallhäll

« Svara #21 skrivet: 2012-06-05, 11:29:22 »

Jag upplevde instruktionsboken som hyfsat bra, den var flerspråkig men endast ett språk i taget. Dessutom hittar jag ute på nätet en till 400cc i pdf-format som liknade väldigt mycket den som följde med hojen (500cc) men var i större format så att man kunde se bilderna bättre. Annars är de små svart-vita bilder största nackdelen med pappersmanualen.

Info om bensinreserven/byte till tripmätare finns fortfarande inte med (den räknar inte ner utan startar trippmätaren från noll), inget om 30 Amp säkringen till laddningsrelät heller (men det finns mycket skrivet om det ute på nätet)...

Apropå reserven och tripmätaren, längsta jag kommit på reserven var 27 km och då fyllde jag ändå inte mer än tio liter soppa efteråt - så den verkar vara ordentligt tilltagen om tanken är på ca 12 liter. Instruktionsboken säger 2 liter, men själv uppskattar jag den till närmare 3 liter...
Loggat

Motorburen Ungdom
Nex
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 128

« Svara #22 skrivet: 2013-04-16, 12:44:19 »

Jag spanade runt inför mitt köp av en 500a och fick bra hjälp på plats hos wheels4u men de hade ingen inne och lovade att den skulle komma in samma vecka och då ringa mig. Ingen hörde av sig så jag mailade dem och fick till svar att maila mitt mobilnr så skulle de ringa... Ingen har ringt än iaf så jag får nog säga att servicen e ganska kass. Även om de inte fått in någon så borde de ringt och sagt det! 3 veckor sedan nu...
Gick över till Harley Davidsson och här fick jag väldigt bra service, bra kontakt och de ringde mig för att boka en provtur så fort gruset var borta från vägarna. MEN, de kan INGENTING om piaggio! Bad om en demonstration men de två tjejer som hjälpte mig visste inte ens hur de skulle få upp bakluckan och när jag frågade om utrymmet under sadeln fick jag till svar att där va inget utrymme utan där satt bränsletanken. Eeh, ok? Trots att de va trevliga vägrar jag köpa min hoj på ett ställe där de inte kan någonting om hojen...
Åkte till Johans MC och fick grymt bra service! De har mycket kunnig personal som vet allt om Vespor och Piaggio! Givetvis blev det ett köp härifrån!
Loggat
gadus
Gäst
« Svara #23 skrivet: 2013-04-18, 08:31:33 »

Jag får även tacka för alla tipps m.m.
Är det kanske till och med någon av er jag har sett köra på norrleden vid rusningstrafiken?

Förra säsongen kanske du såg mig. I år har jag inte hunnit köra så mycket där än. Kul att det blir fler trehjulingar i götet
Loggat
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.098 sekunder med 22 databasfrågor.