Köpa MP3 500 Sport i Gbg inge bra...

(1/5) > >>

dixie:
Har bestämt mig för att köpa en ny MP3 500 Sport, men efter kollat runt bland återförsäljarna i Gbg börjar jag bli riktigt frustrerad.

TMax500:
Johans MC säljer ju Vespa och Piaggio. De borde kunna kan ta hem en MP3. Se http://johansmc.se/Piaggio-MP3-500.htm Om de har någon hemma för provkörning vet jag förstås inte...

Ring dit och fråga efter Erik Westberg, han är en gammal Vespakille *) och vet mycket väl vad du talar om när du snackar MP3. Se http://johansmc.se/Kontaktaoss.htm

Jag har mycket goda erfarenheter av Johans Mc. Inte billigast i alla lägen (= märkesverkstad), men seriösa och långsiktiga.

*) han har drivor av gammel-vespor! :)

Rille:
Tråkigt att höra om dina erfarenheter när du ska handla... Jag köpte min på ProBike Jönköping. Tycker att de har varit hjälpsamma och trevliga. Fick bra pris på 500:an och kläder. Kan rekommendera denna butik. Fantastiskt roligt att köra. Har haft min i 3 veckor, kört 135 mil. Lycka till.

Yoss:
Revox, jag tycker också att det är väldigt viktigt att hitta en bra återförsäljare, så fortsätt leta vidare så dyker det snart upp någon. Dåliga vibbar = höger vänster om och ut ur butiken. För att försäkra dig om att de är insatta i MP3-teknologin kan du t.ex. fråga ifall de har en Navigator (diagnosverktyg från Piaggio).

Jag hade tur att jag hittade en bra återförsäljare på nära håll men hade jag inte gjort det så hade jag letat mig vidare från närområdet, inom ca 2 timmars körtid (för min del skulle det betyda Uppsala, Enköping och liknande).

Men jag ser ingen anledning att provköra hojen på "drömverkstan", ta första bästa du hittar så får du en uppfattning om hojen...

Och lycka till nu!  :ok:

JS.Gbg:
Hej på er.
Jag är ny här på forumet och blev nyfiken på denna tråden. Är själv riktig sugen på att köpa en 500 och då blir det också runt Göteborg. Finns det någon som kan rekommendera nån bra säljare. Är inte rädd för att åka några mil då jag själv bor mellan Uddevalla och Göteborg. Tänkte ha den att pendla med.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida