Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-16, 10:53:01
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Meka/Tillbehör/Extrautrustning
| | |-+  Däck till Aprilia Atlantic 125?
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Däck till Aprilia Atlantic 125?  (läst 5278 gånger)
bebbe
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 25

Kör: Kymco Agility City 150
Hemort: Vallda

Hoj tok.

« skrivet: 2012-05-22, 08:26:28 »

Hej.

Behöver nya däck till min Aprilia. Någon som har förslag på vad som gäller. Vill ha däck med hyfsat sportiga egenskaper  Roll Eyes

//B
« Senast ändrad: 2012-05-23, 17:13:25 av bebbe » Loggat

----------------------------
TMax500
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 229

Kör: Kawasaki J300
Kör2: Triumph Thruxton
Kör3: Triumph Sprint ST
Kör4: Ägt: Yamaha TMax 500, Aprilia Sportcity 200, Yamaha YP 125, Piaggio X9 180, Peugeot Elyseo

« Svara #1 skrivet: 2012-05-23, 01:02:45 »

Nu vet jag inte vad som gäller just din Atlantic, men i mitt fall fick man närapå vända på frågan. Vilka däck finns i rätt dimension? Det var nämligen inte särskilt många. Och handlarna hade inte koll, utan bläddrade i sina pärmar, kom fram till ett däck eller två och sade med stadig röst "de här skall du ha" (vilket betydde "de är de enda jag har"). Dålig koll på scooterdäck, alltså, enligt vad jag upplevde.

När jag i nästa läge svarade att "jag har läst om dem, de har inget vidare våtgrepp" kunde man få höra att "det skrivs så mycket på nätet" (vilket i o f s är sant... Smiley).

Till slut blev det Kenneths MC-service på Hisingen som på ett föredömligt sätt fixade original-Bridgestone Hoop ("bra våtgrepp" enligt förståsigpåarna på nätet Smiley). Och dessutom i en nyare Pro-upplaga. Heder åt Kenneths, som med kompetens och engagemang tog hem rätt sulor!

Däcken, då? Jag gillar dem. Bra grepp, känns förtroendeingivande.
Loggat

Float like a butterfly, sting like a bee
bebbe
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 25

Kör: Kymco Agility City 150
Hemort: Vallda

Hoj tok.

« Svara #2 skrivet: 2012-05-23, 17:10:56 »

Ja, Kennets mc är verkligen en pärla att ha när man bor i GBG! Brukar alltid lösa de problem man har.

Ang däck är str 110/90 13 fram och 130/70 13 bak.

Var på EM scooters igår och fick hjälp i ett annat ärende. Dom pratade om något Dunlop däck som skulle vara bra?
Loggat

----------------------------
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.066 sekunder med 21 databasfrågor.