Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2020-10-28, 12:50:47
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Trehjuliga Scooters,
| | |-+  Glad Fuoco 500 ägare vill utbyta erfarenheter med andra 3 hjulingsåkare!
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Glad Fuoco 500 ägare vill utbyta erfarenheter med andra 3 hjulingsåkare!  (läst 15042 gånger)
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2009-02-04, 10:59:16 »

Inget som väntans tider Smiley
Jag ska försöka prova någon trehjuling själv till våren, nyfiken om man märker någon skillnad när man kör.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Elmacko69
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 4

« Svara #16 skrivet: 2009-02-04, 22:21:45 »

Ja det är något speciellt med att vänta:) Hoppas det blir vår snabbt och att det är +grader den 19:e när jag ska hämta Fuocon....
Loggat
Steelknee
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 7

« Svara #17 skrivet: 2009-02-26, 22:09:11 »

Hej, ny här på detta forum,

funderar på att försöka hitta en Gilera Fuoco 500 och såg att Elmacko beställt en ganska nyligen? Var hos en MC-handlare idag och han sa att de inte gick att beställa längre...

Elmacko, vart beställde du din? Är det en 08:a eller en 09:a?
Loggat
tomas
Admin-tomas

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2009-02-27, 15:02:30 »

till ScooterForum Steelknee!

Elmacko69 måste ha fått den nu, kul och höra om han varit ute och provat lite?

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Elmacko69
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 4

« Svara #19 skrivet: 2009-03-05, 23:00:08 »

Har tyvärr inte fått den ännu! Den är försenad då det saknades delar till ombyggnadssatsen när de var där från piaggio och skulle montera den.

Får den på Måndag eller tisdag nu i veckan i stället.

Det är en -08 men jag kommer få fotbroms ändå som är enda skillnaden på 09-orna.

Det är riktigt att den inte går att beställa längre i Sverige. Av den anledningen att det måste dit en fotbroms för att få den godkänd för b-körkort ( åtminstone är det så jag fått det förklarat för mig ) Det finns ju någon 08 kvar att köpa i landet så det är väl bara att slå till. Jag betalade 79000:- och då ingick ombyggnaden samt trygghetsförsäkringen på 3 år. Så det känns ju bra. Längtar som fan till att jag får den i veckan:)
Loggat
Steelknee
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 7

« Svara #20 skrivet: 2009-03-06, 10:48:17 »

Då blir det till att leta då, och se om det finns någon 08:a kvar hos någon handlare.
Loggat
kenjoh
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 1

« Svara #21 skrivet: 2009-04-06, 07:45:38 »

Hej! Jag är ny här och ser att du är ute efter en trehjuling! Jag har en 08 med box och vindskydd som är till salu!
Loggat
kfx700
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 3

Kör: piaggio mp3 400cc-10 vit
Hemort: mölnlycke

Grym hoj

« Svara #22 skrivet: 2009-05-18, 19:57:09 »

Hallå är ny här på forumet, är det några i gbg som kör scooter har ni några träffar själv kör ja en  Piaggio MP3 400cc, en kanon hoj tycker ja har haft den i 2veckor nu och kört 160mil är det fler som kör mp3... mvh bengt
Loggat
Jonas
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 134

Kör: Piaggio Mp3 400

Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2009-05-31, 17:18:02 »

Jag är också ny på forumet och hämtar ut min Piaggio Mp3 400 i veckan. Förhoppningsvis på tisdag. Hoppas hitta andra Mp3-åkare här som bor i Stockholm.
Loggat

Jonas

Piaggio Mp3 400
Blogg: http://mcliv.wordpress.com/
Dinky
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Antal inlägg: 5

Kör: Kymco Grand Dink 250
Kör2: Corvette
Kör3: Golf

« Svara #24 skrivet: 2009-08-28, 00:17:04 »

Hej!
Jag är ny på forumet.
Är lite nyfiken på dom sk MP3- maskinerna. Roll Eyes
Hur är dom att köra jämfört med vanliga scooters och hur uppför dom sej i högre hastigheter?
Vad är fördelarna, är det att man kan köra dom på B-Körkort?
Såg trehjulingar i Grekland för några år sen fast där vart det två hjul bak istället.
Tror dom var av fabrikat Honda och hette något med gyro, också kontruerade för att luta i svängarna.
Loggat
Kjelle
Admin-Kjelle

Antal inlägg: 728

Kör: Gilera Fuoco
Kör2: John Deere 1120
Hemort: Bergslagen

Sliter bakdäck :)

Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2009-10-05, 16:29:05 »

Du verkar inte ha fått några svar.
Kanske du redan har testat en Piaggio eller en Gilera.

Lätta att köra, går att styra med viktförskjutning av kroppen, går att motstyra.
Man kan lätt lägga ner dom i kurvor. Stabila i vind från alla håll. Stabila vid möte av
en långtradare. Sköna att sitta på, inga vibrationer. Med ruta väl skyddad mot regn.
Otroliga bromsar. Bränsletanken kan ibland kännas för liten för 400cc samt fuoco 500cc.
Piaggio har från och med 2008 även fotbroms. Otroligt helljus, det är som att köra i en tunnel av ljus. Mycket jobb när man skall byta däck. Tysta i stadstrafik, tysta på landsbyggden. Väcker uppmärksamhet vart man än kommer. Att den får köras på B-kort efter en del justeringar är bra men man bör plugga på hur en MC skall framföras samt all teknik att farmföra en MC.  Det gäller sin egen säkerhet samt andras. En Piaggio 400 samt en Gilera fuoco sticker iväg ganska snabbt och man kan snabbt bli fartblind.
I stadsmiljö är dom som alla andra scootrar suveräna att ta sig fram med.
Att man sedan kan låsa framhjulen när man står stilla är också ett plus samt att man kan ställa den med ett hjul uppe på en trottoarkant medan dom andra står kvar på gatan samtidigt som scootern är i våg. Den är inte bredare än styret, så den tar sig fram där det är trångt. Det går att låsa styret i vridet läge samt handbromsen samtidigt med den elektroniska tändningsnyckeln som i sin tur är unik för varje mp3. Tanklocket sitter skyddat under en täcklucka som öppnas med tändningsnyckeln. Runt påfyllnadsröret sitter ett litet kar som tar upp spilld bensin och leder ner spilld  bensinen till backen. Maskinen går ej att köra utan belastning på sadeln. Låsningen av framhjulen uppehör omedelbart vid gaspådrag.
Man kan inte låsa hjulen under körning. Låsning kan ske under 5 Km/h samt vid stillastående. Glömmer man att låsa hjulen och slår av tändningen, så välter maskinen.
Loggat

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta!      / Groucho Marx.
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.194 sekunder med 21 databasfrågor.