Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-22, 16:18:18
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooterturer
| |-+  Ta en sväng och kanske en fika?
| | |-+  Norge Tur - v27 Juli 2012 (posta om du är intresserad)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Skriv ut
Författare Ämne: Norge Tur - v27 Juli 2012 (posta om du är intresserad)  (läst 101613 gånger)
mule
Gäst
« Svara #45 skrivet: 2012-06-13, 21:51:04 »

Vad är det egentligen som gäller?

NÄR ska resan starta?
VART ska resan gå? Rutter?
Hur många DAGAR?
Vilken typ av LOGI? Är det bokat nåt? Brukar vara svårt att få logi i juli om man är många.

Mule
Loggat
mule
Gäst
« Svara #46 skrivet: 2012-06-13, 21:53:23 »

Jag tror att någon måste ta tag i detta och bestämma hur turen ska gå och fixa boende. Annars är risken stor att vi kan stå där utan någon stans att bo.
Loggat
mule
Gäst
« Svara #47 skrivet: 2012-06-13, 22:48:09 »

Nu tycker jag faktiskt att du är lite barnslig Karl. Jag har inte underkänt någon ting. Det förstås skillnad på att hitta hytte för två personer och ett sällskap med flera.

För att jag inte ska ses som den som sätter käppar i hjulet för norgeturen så tackar jag för mig och åker en annan tur.

God tur !

Loggat
Karl
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 134

Kör: Honda Sh 300 årsm 2012
Hemort: Göteborg

« Svara #48 skrivet: 2012-06-13, 23:02:09 »

Eftersom mina förslag ifrågasatts av Mule föreslår jag att nån annan tar över det hela. Bilade för två år sedan vecka 29 nästan samma rutt och hade inga problem med hytte. Nu pratar vi vecka 27 före industisemestern. Skall man förboka hytte måste vi bestäma exakt resrutt och dagsetapper i förväg.  Angående när resan skall börja är det nämnt nån av dom första dagarna v 27 beroende av väder. Men som jag sagt inna n är jag öppen för alla förslag. Hoppas nån vill ta hand om planerandet.
mvh Karl.
Loggat
Karl

« Svara #49 skrivet: 2012-06-13, 23:15:12 »

Vet ej om du missat allt jag skrivit dom sista dagarna. Får den uppfattningen när jag läser vad du skrivit Mule. Tycker det är tråkigt om du drar dig ur. Vore bra om du kom med lite ideer om hur du villha det så kan vi ta hänsyn till det. Vill att alla skall åka med och få en trevlig resa. Så häng med nu och om du vill kan du slå mig en signal så får vi reda ut det hela du och jag. Jar har mobilnr 0703-204077. eller om jag får ditt nr kan jag ringa dig.
mvh Karl.
Loggat
mule
Gäst
« Svara #50 skrivet: 2012-06-13, 23:18:38 »

Tack, men jag föredrar att dra mig ur.
Loggat
Karl

« Svara #51 skrivet: 2012-06-13, 23:33:24 »

Känns inte längre så roligt med Norge resan efter Mules insändare. Jag hade sett fram mot den men nu har jag tappat lusten och får fundera ut nått annat. Hoppas ni andra kommer iväg.
mvh karl.
Loggat
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.

Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2012-06-14, 07:52:55 »

Jag kan inte åka med till Norge. Kör lugnt.
Trist,
Men man vet aldrig vad framtiden har i sina "skrymslen" åt oss så det kanske kan bli en annan gång.

-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2012-06-14, 08:02:47 »

@Karl,
Uppskattat att du axlat rollen som reseledare.

@mule,
Nog borde väl detta gå att lösa vi är ju inte så många "själar"?
Kan ni inte snacka med varandra?

---

Att skriva är alltid ruskigt svårt då det alltid ger "tolkningsutrymme" och det är svårt att få på pränt vad man tänker och då ofta nyanseringen faller bort, försöker oftast ringa när det går själv.

Har många gånger själv trots noggrant läst vad jag skrivit och tyckt det varit "solklart" varit med om att det tolkas fel.

Bäst som alltid är att ses då man får med kroppsspråket också.

Såg fram emot detta och är fortfarande "på" om det nu inte rinner ut i sanden.

-Tomas

Loggat

Groucho Marx.
mule
Gäst
« Svara #54 skrivet: 2012-06-14, 08:14:19 »

Jag vill förstås att ni ska åka till Norge. Altt annat är en missuppfattning. Men för att det ska bli så lite problem som möjligt så drar jag mig ur resan. Jag vill inte vara den som på något sätt "saboterar" att resan blir av.

Alla har vi olika uppfattning om hur en sån här resa ska fungera. Jag brukar anpassa mig till den som anordnar resor av detta slag. När jag skrev att jag trodde det skulle bli problem att få husrum till många utan att boka så var det baserat på mina tidigare erfarenheter av resor i Norge.

För att få ett slut på detta så tycker jag att ni kan acceptera att jag drar mig ur. Då är problemet ur världen och ni kan åka i lugn och ro.

Snälla godta detta och ha en bra resa.

---

Edit in,
Tyvärr så önskar mule inte ha kvar sitt konto här, så jag har idag på hans begäran raderat det.

-Admin

« Senast ändrad: 2012-06-17, 01:15:29 av admin » Loggat
tomas
Admin-tomas

Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2012-06-14, 08:22:06 »

Ja jag kan bara som sagt hoppas att allt löser sig, och att det blir något.

Nu måste jag iväg, ledig dag idag och ligger efter med 1001 grejer som jag borde fixat för länge sedan, ska se om jag kan komma ned till 994 kvar tills dagen slut Wink

-Tomas

Loggat

Groucho Marx.
Karl

« Svara #56 skrivet: 2012-06-14, 09:34:38 »

Jag går gjärna med på Mules föreslag att förboka hytte så vi får en garanti för husrum. Det hade jag även själv föreslagit som allyernativ. Snälla Mule kom med på resan vi kan nog komma överens, Jag tror säkert vi du och jag tillsammans kan få en bra tripp med dom andra. Om du läser på föregående sida finns resväg nerskriven. Jag tappade lusten för resan igår men efter en natts sömn kan jag tänka mig att åka. Men jag vill ha dig Mule med. Men nu kanske dom andra tröttnat efter dom dialogar vi haft med varandra. Ring mej Mule jag vill gjärna att vi har ett samtal så ska du se att vi löser det hela.
mvh Karl.
Loggat
erik
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 20

Kör: BMW C650GT
Hemort: Kungsbacka

« Svara #57 skrivet: 2012-06-14, 10:26:07 »

Jag tänkte just anmäla mitt intresse för att åka med till Norge v.27. Jag kan vara ganska flexibel eftersom
jag har semester under hela tiden , v 27-28. En avfärd  2,3 eller 4 juli funkar bra. Restid 5-6 dagar? Om vi skall förboka hytter så måste vi veta  hur många som verkligen kommer ! Kan vi inte få in en anmälningslista på deltagare ? Det är klart det är bra att förboka, t.ex kan man ju bestämma ett område och boka hytter där, men själva rutten kan vara lite lös ännu. För mig vore ju höjdpunkten trollstigen och väg 63 som fortsätter ner mot Geirangerfjorden. Varför inte övernattning i Åndalsnes (innan trollstigen) och i Geirangerområdet ? Sen kan man dra ut mot kusten och fjordarna. Det går ju bra att mötas i Arvika , där väg 61 från karlstad  möter väg 175 från Säffle, där finns en stor rondell och en Mcdonalds. Där kan man mötas , ta lunch och fortsätta gemensamt.  Kom igen nu Karl, nu kör vi... Jag hjälper gärna till och planerar boende och rutter.
Loggat
Karl

« Svara #58 skrivet: 2012-06-14, 13:10:24 »

Tack Erik, Härligt med en positiv röst. Sätter stort värde på din entusiasm, Tacksam för hjäp med bokning och ruttförslag. Vi kanske kan höras via Telefon och komma fram till Längd på dagsturer och var lämpligt övernatta och en bra rutt. Vi som vill med kan väl lämna sina tel nr här eller sända dom via mail till oss alla. Jag har mobil 0703- 204077. Slå mig en signal Erik även ni andra med förslag så alla får sin röst hörd.
mvh Karl.
Loggat
GP800

Antal inlägg: 183

Kör: BMW K1600GT -13
Kör2: Gilera GP839 -11 (Till salu 49k)

Norway - 2012

« Svara #59 skrivet: 2012-06-14, 19:49:16 »

Hej..   Wink

Haft fullt upp nu innan semestrar och allt, men tänkte nörda till mig över en kopp kaffe och slänga upp en liten rutt som vi kan ha som mall (etapper kan längas kortas, starta en dag tidigare, etc.) kom med feedback  Shocked

Onsdagen den 3:e Juli tar vi knallerten och puttrar mot Arvika (sorry, ingen festival denna dag)

Göteborg - Arvika  E45  250 km, 3 timmar 51 min
http://goo.gl/maps/w5sw
Stockholm - Arvika  E20 och E18  378 km, 4 timmar 29 min
http://goo.gl/maps/I7xc
Stockholm - Arvika  E18  382 km, 4 timmar 34 min
http://goo.gl/maps/hwCu

Torsdagen den 4:e Juli fortsätter vi mot norges kurviga vägar

Arvika - Otta  E6  345 km, 4 timmar 54 min
http://goo.gl/maps/RMLP
Otta - Åndalsnes  E6 och E136  152 km, 1 timme 58 min
http://goo.gl/maps/wJcc

Fredagen den 5:e Juli är det dags för Trollsigen och väg 46  thumbsup

Ådalsnes - Stryn  Rv63 och Rv15  162 km, 2 timmar 43 min
http://goo.gl/maps/9FFt

Lördagen den 6:e Juli Börjar vi slingra oss hemåt igen...

Stryn - Gol  Rv5 och Rv52  282 km, 4 timmar 23 min
http://goo.gl/maps/DaFn

Söndagen den 7:e Juli sista etappen före hemfärd

Gol - Oslo  R7  190 km, 2 timmar 47 min
http://goo.gl/maps/SjQL

Oslo - Karlstad - Karlskoga - Örebro - Stockholm
E18  523 km, 6 timmar 25 min

Oslo - Strömstad - Götborg
E6  286 km, 3 timmar 14 min

PS. Aldrig varigt på scooter tur i norge men skall dit om jag så åker själv, så någon gran borde vi kunna hitta att sova under. Skulle ju kunna samlas en eftermiddag med de som skall med och koppla upp stockholm via telefon för slut planeringen? svårt att lösa det på ett forum.

// Micke
Loggat

Bitcoin is the Internet, applied to Money.
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.133 sekunder med 22 databasfrågor.