Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2026-04-17, 02:56:07
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: MP's med Daniel Helldén i spetsen och S/V/FI i släptåg, krig mot moped klass 1 och uppåt i Stockholm med förorter, läs mer här --- >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1540.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Övrigt
| |-+  Snackoteket
| | |-+  Vinter
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Vinter  (läst 8647 gånger)
Heidi
Klass 1/EU45 (Junior Medlem)
**

Antal inlägg: 24

Kör: Yamati Cobra EU25

« skrivet: 2011-11-12, 14:44:56 »

Hej !

Jag har en liten fråga till er scooteråkare. Vad gör ni när det definitivt är för isigt att köra på vägarna        ?

Själv är jag en stolt ägare av en liten scooter, men den kan jag bara köra när det är varmt och vackert   scooter

När det är vinter åker jag skidskor    Wink

Hösthälsningar från "damen på röda scootern"
Loggat
mieri
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)

Antal inlägg: 1396

Kör: Gullan - 98 - inte en scooter.....
Kör2: Volvo 945 -94 without turbo
Kör3: Mazda Mx5 / Miata - 92
Kör4: (Har kört FJS 600 & Tmax500 bl a )
Kör5: E-Bike Trek Powerfly +9 :))
Hemort: Åkersberga typ Roslagen

« Svara #1 skrivet: 2013-01-19, 19:59:11 »

Hej ( Heidi ... )

Väldigt sent svar på din fråga. Men jag och frugan åker bland annat långfärdsskridskor när tid , väder & underlag tillåter. Barnen / ungdomarna är stört omöjligt att få med ut numera. Det är ju töntigt att åka på långfärdsskridskor" säger dom , nu i alla fall. Än så länge bara på plogade sjöisar. Men skärgårdsisar ska bockas av dom med. Idag åkte vi till Uppsala , framförallt för att sonen skulle få övningsköra dit till sina kompisar som ändå skulle hälsas på av honom. Och väl där åkte vi till Skarholmen, startstället för det jättestora skridskoloppet från Uppsala till Stockholm.Vikingarännet. Väldigt vackert men ingen plogad is så långt ögat kunde se. Så vi drog söderöver .improviserade oss till Sigtuna vid " våfflan" där var det plogat, men inte så bra.. Men vi åkte ca 20 min där. Det fick räcka för det var kallt - 16 grader. Sedan in på ett fik. Varm choklad och lite sånt där = gott!

Nu bad med frugan i utomhusbadet!  Skål !

Mieri

« Senast ändrad: 2013-01-19, 21:24:42 av mieri » Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
mieri

« Svara #2 skrivet: 2013-01-19, 21:20:06 »

Hej ( Heidi ... )

Väldigt sent svar på din fråga. Men jag och frugan åker bland annat långfärdsskridskor när tid , väder & underlag tillåter. Barnen / ungdomarna är stört omöjligt att få med ut numera. Det är ju töntigt att åka på långfärdsskridskor" säger dom , nu i alla fall. Än så länge har det bara plogade sjöisar. Men skärgårdsisar ska bockas av dom med. Idag åkte vi till Uppsala , framförallt för att sonen skulle få övningsköra dit till sina kompisar som ändå skulle hälsas på av honom. Och väl där åkte vi till Skarholmen, startstället för det jättestora skridskoloppet från Uppsala till Stockholm.Vikingarännet. Väldigt vackert men ingen plogad is så långt ögat kunde se. Så vi drog söderöver .improviserade oss till Sigtuna vid " våfflan" där var det plogat, men inte så bra.. Men vi åkte ca 20 min där. Det fick räcka för det var kallt - 16 grader. Sedan in på ett fik. Varm choklad och lite sånt där = gott!

Nu bad med frugan i utomhusbadet!  Skål !

Mieri

Badet var avslappnande, speciellt med lite bubbel bifogat..
22 - årig förlovningsdag id' à - ta da! Nu blir de soffläge me fjärrkontroll å smörgås me tårta på slutet?

Ha de så himla fortsatt trevligt . Hälsningar från en överdrivet positiv Mieri!
Loggat

Om alla fimpar kastades nån annanstans än där man oftast ser dom, undrar hur mycket pengar det skulle sparas rent samhällsekonomiskt...+ alla j-a McDonaldspåsar i dikena oxå ! Hate them . 1 miljard fimpar / år har jag för mig att d va ?
Heidi
**

« Svara #3 skrivet: 2013-01-20, 14:20:56 »

Hej, tack  för svaret. Bättre sent än aldrig....... Kul att ni också gillar att åka skridskor     Själv gillar jag både att utöva och att titta på konståkning. I bland följer även dottern med och tar några skär, men då helst i en ishall. Den 12 februari skall dottern, Tomas och jag gå och se på isshowen "Art on ice i Globen. Det skall bli så roligt, vi har bra platser! Snart börjar även EM i konståkning, kan det bli bättre.....  Wink   Grattis till förlovningen från Tomas och mig !  22 år, inte illa och då antar jag att ni känt varandra ett tag innan ni förlovade er    occasion18  Vi gifte oss en kall men fin vinterdag för 26 år sedan...
Låter både kallt och skönt med utomhusbad....      Ha det så bra !     Mvh,  H e i d i   
Loggat
mieri

« Svara #4 skrivet: 2013-01-20, 18:06:58 »

Hej,

Det viktiga är att man rör på "dököttet" .skridsko som skridsko. Men långfärdsskridskor rekommenderar jag verkligen alla att åtminstone prova på. Idag blev det en tur på en folktät Norrviken - is . Efter det rundade vi av dagen med rönningesjön - Skavlöten , Täby. Mycket folk. tyvärr mycket sprickor under all snö som dolde dom väl. Så det var : surprise lite här å där....  Men solen och temperatur var på sitt bästa humör idag. Så sprickor och snö gjorde inte så jättemycket.

Hälsningar en harmonisk
Mieri
Loggat

Heidi
**

« Svara #5 skrivet: 2013-01-21, 10:05:00 »

Absolut, det viktigaste är att röra på sig !!! Har tänkt pröva på långfärdsskridskor, men är litet rädd för naturisar....    Cry     

Mvh, H e i d i
Loggat
Stig45
MC Scooter 400cc (Senior Medlem)

Antal inlägg: 151

Kör: Yamaha Beluga -92
Kör2: Vespa Touring -60 (fn i småbitar..)
Kör3: ..och en massa annat 50-1200cc
Hemort: Småland

« Svara #6 skrivet: 2013-01-21, 13:38:34 »

Absolut, det viktigaste är att röra på sig !!! Har tänkt pröva på långfärdsskridskor, men är litet rädd för naturisar....    Cry     
Mvh, H e i d i
Är ju absolut inte något väder för "småhjulskörning". Här snöar det nu mera just nu,  med snö så blir ju isarna sämre..
Bara ut och skotta..
Loggat
mieri

« Svara #7 skrivet: 2013-12-06, 10:17:06 »

Jäkla Sven ! .......

Tänk vad han har ställt till med i södra Sverige . Och lite norröver om det ? Jag trodde det skulle vara vitt ute när jag vaknade denna fredagsmorgon. Men jag vaknade av att N Mandela hade dött..

Mieri
Loggat

Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.079 sekunder med 22 databasfrågor.