Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
2024-03-29, 07:25:34
Ingen Avatar
Startsida Hjälp Kalender Galleri Arcade Logga in Registrera
Nyheter: Uppdaterad sista post i tråden - Tack och det var skoj i de alldeles strax 10åren det varat men nu går vi vidare, läs mer i den här tråden >>--> http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,1828.0.html

+  Scooter Forum
|-+  Scooter Relaterat
| |-+  Egna erfarenheter/Recensioner
| | |-+  SYM GTS 250
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: SYM GTS 250  (läst 8683 gånger)
protesen
Klass 2/EU25 (Nybörjare)
*

Karma: 1
Antal inlägg: 4

Kör: SYM GTS 250
Hemort: Örebro

« skrivet: 2011-07-21, 18:32:01 »

SYM GTS 250 

Nu  har jag ägt en SYM GTS 250 i tre månader och 600 mil. Tyckte det kunde vara på tiden att berätta lite om min cykel. Det är inte så ofta  man nämner SYM250 i scooterforum.
Fram och bakhjul är på 13 tum kunde vara större men är väl vanlig hos dom flesta scooters. Sitsen är bred  med ett litet stopp för rumpan, jag tycker man sitter ganska bekvämt. Genom att sitsen är bred blir utrymmet under den  tillräckligt stor för en hjälm och en hel del annat. I utrymmet finns belysning och  en lampa tänds på instrumentbrädan i öppet läge. Instrumentering är tydlig och det fins lampor för alla tänkbara funktioner plus lampa för nedfälld sidostöd. Motorn stängs av när stödet är nere vilket är en bra säkerhetsfunktion  som min kompis skulle haft på sin motorcykel.
 Backspeglarna kan fällas in, en bra funktion när det är trångt i garaget. En bra lösning är bromsarna, vänster broms går på både fram och bakhjul och höger enbart på framhjul. Den finessen borde finnas även  på motorcyklar där det händer en del olyckor när samspelet mellan bromsarna inte fungerar.
Tändlåset har et litet lock som skyddar från otillbörligt intrång och tändnyckeln kan vikas så att risken att bryta av den minimeras. I fronten finns ett låsbart förvaringsfack plus ett litet fack för nycklar och sånt  Nertill mellan fötterna finns ett fack för dricka. En liten finess är tanklocket som öppnas med startnyckeln och stängs genom att bara trycka ner den. Locket sitter fast på en pinne så man tappar inte bort det.
Jag hade tidigare kört en Yamaha kopia och tyckte den gick ganska bra men med min SYM gts 250 vill man inte sluta köra det blir bara roligare.
Motorn har keramisk cylinder och fyra ventiler som ger 22 hästar det räcker till att dra ifrån dom flesta i en korsning. Hela scootern ger ett intryck av hög kvalitet.
Även om scootern kommer upp i motorvägshastigheter så tror jag ändå att den är konstruerad för lägre hastigheter och för utflykter på kurviga vägar och härliga naturupplevelser. Och för dom som inte är pensionärer är den ett fordon att åka till jobbet med. Att åka i höga hastigheter på en motorväg  som är mestadels är spikrakt föredra jag bilen.
Dom bakre stöddämparna är ställbara i fem lägen. Mina resor/utflykter är inte så långa ca. två timmar men jag åker nästan varje dag.
Än har jag inte haft de minsta problem men jag återkommer om det i så fall.
 

                  


* P1030643.JPG (174.91 KB, 640x480 - visat 953 gånger.)
Loggat
ljs-s
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 14
Antal inlägg: 316

Kör: Yamaha X-Max 250 ABS
Kör2: Kawasaki ER5
Hemort: Sundsvall



« Svara #1 skrivet: 2011-07-21, 19:44:03 »

Ser inte så tokig ut Smiley

Loggat

-----
Finns det någon scooter åkare i Sundsvall som är sugen på att åka en tur så hör gärna av dig.
tomas
Admin-tomas
MC Scooter 800cc (Guru Medlem)
*****

Karma: 16
Antal inlägg: 3405

Kör: Bmw c650gt
Hemort: Stockholm, NV om.



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011-08-09, 21:08:42 »

@protesen,
 good post

Tack för din recension!


-Tomas
Loggat

Those are my principles. If you don't like them I have others Wink

Groucho Marx.
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  


Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.088 sekunder med 22 databasfrågor.