Hej!
För ett år sedan köpte jag mig en x-max 250 årsm. 2009 (gamla modellen) efter att under 10års tid kört stora "riktiga" motorcyklar typ bmw, KTM m.fl.
Jag är fortfarande riktigt nöjd, en mycket användarvänlig hoj som uppmuntrar till lite aktivare körning. Jag köpte den i första hand som citymoppe men blev mycket förvånad av dess långfärdskomfort.. Har kört 20 mil i sträck med sambon bakpå utan problem, rymmer tillräckligt med packning under sadeln för ett par tältnätter utan att man behöver sitta med ryggsäck.
Alla har ju olika körstil och orkar med olika mycket men jag tycker att det är en kompetent mc för ex. semester på Norges vägar mm. Den går mycket bättre än många tror, har testat på favoritvägarna med skinnstället på. Det som stoppar är centralstödet som tar i vid skarpa kurvor i hög fart men annars är den mycket rolig.
Det jag stör mig på som jag hoppas att någon har lösning på är: Mycket turbulens vid huvudet 110km/h +. Skulle gärna vilja ha en mycket mindre ruta. Vet ej var man hittar det, googlat men hittar inget.
Sittdynan är utformad så att man "glider" fram efter en stund, mycket irriterande. Den skulle vart lite mer skålad eller haft en en uppgång av dynan som alla andra motorcyklar har (oftast tanken). Blir jobbigt att behöva hålla mot med benen hela tiden. Funderar på att sprätta upp sadeln och skåla ur den lite mer. Några tips?