Satt och funderade på hur det skulle bli om spoilern var lite större, typ att den var dubbelt så stor. Skulle det bli det bästa av 2 världar?
Det jag tänkte på var att när jag har den åt rätt håll så blir ljudet högre i hjälmen med betydligt mindre turbelens. Och vice versa om jag har den åt andra hållet.
Om den var dubbelt så stor kanske jag slipper ljudet och dessutom får mindre turbelens.
Tja, bara ett sätt att testa

Hittade ett lock till en stekpanna som hade liknande svängning som Aero-trim spoilern.
La en plexi skiva på locken och stoppade in den i ungen.
Testade först på 100 grader, den började mjukna.
125 grader, den började forma sig fint men hörnen ville inte riktigt...
150 grader, nu börjar den lägga sig riktigt fint, men det uppstod ett veck på den i mitten, fick stoppa in handen i en grytvante och platta till den.
Ritade av Aero-trim spoilern, och sen vände jag på den och ritade av den igen så den vart dubbelt stor.
Dammade av figursågen och körde igång. Var lite ringrostig på den eftersom jag inte använt den på nått år...
Och så här vart det:

Kanterna vart inte lika snygga som Aero-trim spoilern, men det det får duga.
Blir en intressant test tur i morron

Den vart en aning hög, skulle vilja kapa bort lite mer av övre delen. Men jag får testa först, funkar den bra kanske jag gör en till och kapar bort mer av övre delen.